Kuinka nopea keskenmenonne oli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti unelmissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti unelmissaan

Vieras
Valvon jo toista yötä putkeen. Eilen alko pieni vuoto ja kovat supistelut. Käytiin sairaalassa, jossa todettiin tod. näk. tuulimunaraskaus. Pieni sikiö ehkä näkyvissä mutta ei vastannut viikkoja (7) eikä sydänääniä kuulunut.

Pahimmillaan supistukset oli yhtä #&%?$!*ä, huusin ja kirosin. Vuoto koko ajan niukkaa. Nyt ei enää kipuja ja vuoto tosi niukkaa, mutta kirkasta.

Kauanko teillä on mennyt ennen kuin kunnollinen keskenmeno tuli eli iso vuoto alkoi. Lääkäri ja kätilö antoi ikävä kyllä pienen toivonkipinän, et toisinaan seuraavalla viikolla on kuuluneet sydänäänet kuitenkin. Viikon päästä uusi aika, kävi miten kävi.

En jaksa tai uskalla toivoa, mahdollisuuden täytyy olla häviävän pieni, kun ei edes kunnon sikiötä viimeksi näkynyt. Miksi voi miksi edes sanoivat tuosta? Nyt tää on yhtä odotusta. Toisaalta pelkää, että vuoto alkaa ja pienikin toivo on menetetty. Toisaalta toivoo, että se alkais, ettei joutus lääke/kaavintatyhjennykseen. Mikä lie pahinta?

Miten te olette kestäneet tämän epätietoisuuden? En saa unta, en tiedä mitä ajatella. Lapsi olisi ollut todella toivottu ja rakas. Mies auttaa parhaansa mukaan, mutta en osaa surra, kun sitä ei vielä oikeasti ole tapahtunut. Tyhmää toivoa, satuttaa itseään lisää...

Tuota,sen verran haluan sanoa vaikken juuri km:n itsekin kokeneena tahdokaan antaa epärealistista toivoa..mutta mulla oli raskaus vuonna -02 jossa mitään ei näkynyt ultrassa viikolla 5,ei edes sydäntä.Sitten viikon kuluttua kun mentiin uudestaan katsastamaan niin löytyikin jo ja seurasi ihan normaali raskaus :) ..nuo kuvailemasi kivut kyllä vähän huolestuttaa,ne oli mulla tässä km:ssä aivan helevetilliset mutta runsas vuoto alkoi seur.aamuna..eikä sitten loppunutkaan 4 viikkoon.
Tsemppiä ja toivotaan että sun pikkanen siellä kiinni vielä pitelis :hug:

Kiitos tuesta. Meillä olis kuitenkin jo viikot 7+3 eli pitäs jotain näkyä...=(
Saikkuviikosta tulee piinaava, kun nyt jo meinaa järki mennä. Ja vuoto on loppunut kokonaan, mikä osaltaan lisää turhaa toivoa. Itse olen ollut niin pieni, että mulle on lisätty 5 vk laskettuun aikaan ja väitetty äidin laskeneen väärin. Synnyin sit täysaikaisena mut keskoskokoisena äidin laskemana aikana. Eli sekin tässä antaa sitä turhaa toivoa lisää...

Mua kiinnostas kuulla muiltakin saman kokeneilta, onko vuoto loppunut välillä kokonaan kovien kipujen jälkeen? Olen ihan hepakassa, kun mitään ei tapahdu. Ei pääse suremaan.

hei. Kuulosti kamalan tutulta. rv 6 alkoi pieni tuhruttelu ja kivut, jotka kovenivat sitten toisena ja kolmantena päivänä. ja neljäntenä päivänä ei auttanut mitkään särkylääkkeet. Vuotoa tuli noina neljänä viitenä päivänä tosi niukasti, mutta tuli. Hyytymiä vähän, sitten kirkasta menkkavertakin. Mutta yhteensä kuitenkin tosi tosi vähän vuotoa. Viikon päästä tuhrun alkamisesta ultrassa kohdun limakalvo oli jo niin ohut, että lääkäri sanoi, että sitten seuraavia kuukautisia vain odottamaan, jotka pitäis alkaa kolmen viikon päästä. Että näin meillä. Toivottavasti sulla ei kuitenkaan kävis niin, vaan pikkuinen pysyisi mukana. :hug: Voimia epätietoiseen odotteluun. Muuta lääkettä ei ikävä kyllä ole kuin aika ja sitten ultrailut.

Näinhän se on. Mutta odottavan aika on tosi pitkä. MInkäs ihminen luonnolleen voi, kun en ole tottunut kotona makoilemaan.

Tää on nyt kolmas päivä ilman vuotoa ja kipua eli maanantai oli ainoa "oikea" keskenmenopäivä. Jokseenkin vaikeaa, mutta odottaa täytyy.

Voimia kaikille teille ja kiitos vastauksista. Virtuaalisesta tuesta on yllättävän iso apua, täähän on mulle uus juttu. :flower:

hei!! Nostan tämän aiheen esille ja kyselen että miten sinulle kävi? Tuliko unelmasta totta? Itselläni ensimmäinen km alkoi todella nopeasti, menkkakivut aamulla (vko8 ) ja sitten ihan kunnon vuoto, kaikki meni vessan pönttöön sillä kertaa, istukka kylläkin kaavittiin. Vuoto oli samantien sen kaltaista että matotkin oli veressä. Toinen keskenmeno sitten havaittiin ultrassa ( vko 11 ) ja kaavinta. Nyt kolmas koetus, huomenna ultraan pelko persiissä.

Vuosia taakse tuulimunaraskaus,vuoto kesti yhden yön ja ei lainkaan kipuja.Aamulla kaikki ohi.
Keskenmeno neljä vuotta sitten,vuoto kesti viikon ja kivut hieman kuukautiskipuja kovemmat.Vuoto loppui kuin seinään ja seuraavana aamuna sikiöpussi tuli ulos(töissä jaksoin käydä)

6:nlla rv:lla km. Yöllä heräsin niukkaan veriseen vuotoon.. aamulla valtavat vatsakivut, vähän kuin menkkakivut, mutta voimakkaammat. Samana aamuna vessassa kaikki sit tuli pönttöön.. Kyllä itketti kun tajusin mitä on tapahtumassa. Verenvuotoa kestäny nyt 3 päivää.. kovasti olisin tämän lapsen tahtonut. :'(

Yhteistyössä