Kuinka monta yötä olit suunnitellun sektion jälkeen sairaalassa?

• Viestiketjun aloittaja mittikki
  • Ensimmäinen viesti
mittikki
LA lähestyy ja kaikenlaista pyörii mielessä.. Esikoisesta olin kiireellisen sektion ja haavatulehduksen jälkeen viisi yötä sairaalassa (sis. leikkausyö). Mietin vain, että mikäköhän on ns. keskimääräinen aika sektion jälkeen jos kaikki menee kuten pitääkin.

Montako yötä olit suunnitellun sektion jälkeen sairaalassa?

ei suunniteltu, mutta
Mä olin hätäsektion jälkeen 3 yötä, illallla leikattiin. Melko pian sieltä pääsee, jos vain haluaa. Toka yön jälkeen kätilöt alkoivat jo tunnustelemaan kotiutumista.

Pin
5 ja 4. Eka oli suunniteltu (tai papereilla kiirrellinen koska edellisenä päivänä sovittiin) toka pitempi synnytys päättyi sektioon, mutta sekin tehtiin ilman hätää kuten ns suunniteltu.

akava
3. Ja 2 yön jälkeen oltais päästy/tuli sellanen olo että"menkää jo". Mutta esikoisen vanhemmat kun oltiin niin ei haluttu kiirehtiä ja eivät olis kylvetystäkään ehtiny opastaa.

Hmm... Olisinko ollut 4-5 päivää. Mut kotiutettiin omasta vaatimuksestani heti kun pystyin itse kävelemään ja kuume oli laskenut.. Oli kohtutulehdusta ja kiireellinen sektio.. olin tosi väsynyt ja hemppa oli alle 100.. Olisivat halunneet pitää vielä pari päivää toipumassa, mutta en halunnut jäädä. Ja hyvinhän mä kotona toivuin. :)

moch
Ekalla kerralla synnyttämään tiistaina aamulla, pe aamupäivästä himaan. Toisella kerralla synnyttämään tiistaina illalla (syntyi vähän yli puolenyön), ja to päivällä jo kotiin. Molemmat syntyi ns. "kiireellisenä", koska synnytys käynnistyi ennen sovittua leikkausaikaa.

pinkie pie
ekan jälkeen 8 , tokan jälkeen 5 ja kolmannen jälkeen 4. Näistä tosin vain tuo viimeinen oli suunniteltu, eka oli hätä- ja toka kiireellinen sektio. Tuo eka tehtiin yli 20 vuotta sitten ja silloin käytäntönä oli että sektion jälkeen oltiin sairaalassa viikko joka tapauksessa, toisessa pari vuotta myöhemmin käytäntö oli jo muuttunut että pois pääsi kun kaikki oli ok. Kolmas tehtiin viisi vuotta sitten ja minua jo patisteltiin kotiin kun vähänkin alkoi näyttää siltä että aloin olla kuosissani. Sukulaisnaiselle on tehty myös kolme sektiota (kaikki suunniteltuja) viimeisen 6 vuoden aikana ja hän on ollut sairaalassa 3-7 vrk. Kaikkihan ei aina mene niinkuin suunnitellaan.

vieras...
Ekan sektion (suunniteltu, meni kiireelliseksi kun synnytys käynnistyi) jälkeen 3 yötä, toisen (suunniteltu) jälkeen 2 yötä. Molemmilla kerroilla toivoin nopeaa kotiutumista ja se sektioesitteessä mainittu 5-7 pop-päivää kuulosti kamalalta.

Vierras
2 yötä ja senkin vain lapsen pakollisen sokeriseurannan vuoksi. Ne sairaalasängyt on karmaisevia eikä niissä voi nukkua, kotona paljon mukavampi toipua. Hb oli matala 82 leikkauksen jälkeen joten se vähän hankaloitti oloa. mies oli apuna toki kotona isompien lasten kanssa.

Vastaaja
Ekan jälkeen 3-4 yötä. Ei ollut kiire kotiin, olimme perhehuoneessa ja oli ihanat kätilöt. Tokassa 2 yötä, mies kotona esikoisen kanssa ja huoneessa oli 3 muuta. Olisin halunnut jo ekan yön jälkeen kotiin...

Yhteistyössä