Kuinka monta "turhaa" käyntiä teillä tuli synnärille?

  • Viestiketjun aloittaja "turhautunut"
  • Ensimmäinen viesti
E
[QUOTE="turhautunut";22712678]Koitan kitua kotona ens kerran kun tulee olo että syntyy.. odottelen ja laskeskelen supistuksia että varmasti sitten ovat niitä oikeita ja enää en kyllä sinne turhaan lähde. Miks mulla on sellanen olo että jouluaatto menee sairaalassa :( .. no ei sille mitään voi jos sillon päättää syntyä, kunhan nyt vaan syntyis :) .[/QUOTE]

Älä sitten kuitenkaan liian pitkään oo kotona, ettei miehes joudu kätilön hommiin! Jos sulla on kivuliaita supistuksia ollut jo pitkään, niin kyllä ne varmaan jotain pohjatyötä on tehnyt, eli ei se oppikirjojen 1cm/tunti välttämätä pidä paikkaansa vaan voi tulla sitten nopeemminkin, kun vaan tositoimet alkaa. Toivotaan, että synnytys olis sitten helppo, kun on noin hyvin "pohjustettu". :)

Tsemppiä! Kyllä se nyytti on kuitenkin kaiken kärsimisen arvonen. :) Et muistakaan mitään turhia käyntejä ja niiden aiheuttamaa harmitusta sitten, kun se on sylissä...
 
"vieras"
No joo, oppikirjan mukaan voi olla sentti ja tunti, mutta kaikilla se ei niin ole. Jos itse olisin jäänyt odottelemaan sentti per tunti niin tenava ois syntyny kotiin sillä toinen lapsi tuli syöksymällä ja aikaa koko synnytykseen meni rapia 2 tuntia. Olin 4cm auki juuri ennen kuin vauva mulahti ulos ja sen oli kokeillut sekä lääkäri että pitkän kokemuksen omaava kätilö!
Mulla alkoi synnytys klo 22 supistellessa, lähdin kipujen vuoksi puolentunnin päästä sairaalalle, jossa oltiin klo 23 ja jotain minuutteja päälle. Kätilö ei uskonut, että synnytän vielä vähään aikaan, ei kipulääkettä, ei mitään, ei millään uskonut että tarvitsen, ei kokeillut edes kohdun tilannetta :D Sekin piti pyytää siinävaiheessa kun olin omatoimisesti tuskissa repinyt vaatteet pois ja juosut kuumaan suihkuun latialle. Hetkenpäästä mies sai kätilön haettua seurantahuoneeseen ja katsottiin, olin 6cm auki ja sitten se vihdoin ymmärsi viedä mut synnytyssaliin ja kutsua anestesialääkärin laittamaan epiduraalia. Kerkesin siinä hetken olla ja lapsi syntyi puolenyön jälkeen. :D Sentti/ tunti? mulla oli 5 senttiä per tunti jos sen matemaattisesti laskee. Se oli toinen synnytys, esikoinen syntyi vähän rauhallisemmalla tahdilla..
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22712770]Mulla alkoi synnytys klo 22 supistellessa, lähdin kipujen vuoksi puolentunnin päästä sairaalalle, jossa oltiin klo 23 ja jotain minuutteja päälle. Kätilö ei uskonut, että synnytän vielä vähään aikaan, ei kipulääkettä, ei mitään, ei millään uskonut että tarvitsen, ei kokeillut edes kohdun tilannetta :D Sekin piti pyytää siinävaiheessa kun olin omatoimisesti tuskissa repinyt vaatteet pois ja juosut kuumaan suihkuun latialle. Hetkenpäästä mies sai kätilön haettua seurantahuoneeseen ja katsottiin, olin 6cm auki ja sitten se vihdoin ymmärsi viedä mut synnytyssaliin ja kutsua anestesialääkärin laittamaan epiduraalia. Kerkesin siinä hetken olla ja lapsi syntyi puolenyön jälkeen. :D Sentti/ tunti? mulla oli 5 senttiä per tunti jos sen matemaattisesti laskee. Se oli toinen synnytys, esikoinen syntyi vähän rauhallisemmalla tahdilla..[/QUOTE]

korjaan spinaalia, ei epiduraalia .. Jos se nyt mihinkään liittyy :D
 
[QUOTE="vieras";22712716]Pahimmaltahan ne supistukset tuppaavat viimeisinä tunteina vasta ollakin, harvalla se heti on alusta loppuun asti samaa, joten epiduraali yleensä otetaan kin noin yleensä loppuakohti kun siltä viimein tuntuu. Ja monellakin tuntuu, ei se kipukynnyksestä ole kiinni vaan ihan siitä, että ne eivät aluksi tunnu niin pahalta, huom yleensä.[/QUOTE]

Tiedän tuon. Mulla epiduraali loppui täysin välissä ennen kuin laittoivat lisää. Tunsin siis oksitosiinilla vauhditetut supistuksetkin, eivätkä kestämättömiltä tuntuneet. Ikäviltä toki, ja ilokaasua sitten vähän hengittelin. Halusin siis tuntea, kuinka voimakkaita supistukset ovat.

Alussa supistukset tuntuivat ihan ilmavaivoilta, mutta jo parissa tunnissa voimistuivat ja 12 tunnin päästä olivat tasolla, jolla pysyttelivät melkein loppuun asti. Tällöin siis meni vedet ensimmäisen kerran.

Vaikka supistukset kestäisikin, niin miksi "turhaan" olla ottamatta kivunlievitystä, jos siihen on mahdollisuus. Kyllä oli pitkän valvomisen jälkeen ihanaa nukkua pari tuntia epiduraalin voimin.
 
Mä oon joskus lukenu sellasen "ohjeen", että jos ei tiedä onko harjoitus- vai synnytyssupistuksia, niin kannattaa mennä lämpimään suihkuun. Yleensä, jos on harjoitussupistuksista kyse, niin ne laantuvat. Mutta synnytyssupistukset ei, saattavat jopa voimistua.

Tämä ei tietenkään kaikillä välttämättä päde, mutta mulla on toiminut. :)
 
.
[QUOTE="vieras";22712429]Kolme lasta ja yksi väärä hälytys. Supparit tuli jo kolmen minuutin välein mutta hävisivät[/QUOTE]

Mullakin tuli 3min välein ja lakkas melkein heti sairaalassa, mutta eivät päästäneet enää kotiin vaikka oisin itse halunnut, lähettivät vaan kävelylle...
 
"turhautunut"
tosi outoa on just se että aina kun oon päässy sinne synnärille asti niin just sillon loppunu ne kipeät supistukset ja ihan ku mitään ei ois ollutkaan. Kätilöt varmaan pitäny mua ihan pöpinä! Viimeks ku kävin ni just ku nousin autosta tuli tosi kivulias supistus ja sitten ku pääsin synnärille sisään niin tais kaks supistusta tulla sinä aikana ku siellä vierailin ja nekin oli tosi lieviä. En ymmärrä mihin ne katoaa ja sama juttu silloin ihan ensimmäisellä kerralla. Supistukset loppunu ku seinään ku pääs synnärille...

Täytyy kyl tosiaan toivoa että en niin kauan niitä sitä kitua että mies joutuis hoitaa kätilön hommat :D

t. ap
 
Mulla on 3 turhaa yritystä käynnistää synnytystä osastolla.. viikoilla 37, 38 ja 39 yritettiin.. kolmannen ja viimeisen kerran jälkeen olin lähdössä kotia ja sanoin lääkärille, että en tuu takas ennenku pää roikkuu jalkovälissä (kuvannollisesti :D) mut eivät päästäneet kotia.. laittoivat saliin ja kalvot puhkaistiin.. eikä niistäkään ollu mitään hyötyä.. 13 h:n jälkeen mentiin sektioon...

en oo vieläkään ymmärtäny mitä hyötyä niistä kypsyttelypillereistä on kun paikat on ihan kypsymättömät.. mulla eivät saaneet aikaseks yhtään mitään enkä saanu minkäänlaisia supistuksia.. :( hermot vaan meni kun turhaa piti sairaalassa maata ja laskua kerryttää.. mut kakkosesta sitten en suostu tollaseen värkkäykseen.. :kieh:
 
Sinne jäin kun synnyttämismielessä kotoa lähdin, 4h oli supistellu kipeästi joista 2h säännöllisesti, siinä kohtaa kun supistusten väli alko olla alle 4minuuttia ja kesto yli minuutin sekä kivut kohtalaisen kovat, äiti tuumas et eiköhän herätetä isäntä ja lähette...Tosin sairaalassa ollessa meinas sit supistukset loppua ja meinasivat lähettää kotiin seuraavana päivänä mutta jättivät kuitenkin vielä osastolle..
 
"vieras"
1 "turha" Mulla oli paikat auki jo viikolla 22 ja viikolla 26(?) tuntui niin voimakasta painetta alapäässä että menin tarkistukselle.
Ja höpö höpö että sen aina tietää kun on tosi kyseessä. Jos olisin kipeitä supistuksia joutunut jäämään odottamaan niin 2 lasta olisi kotiin syntynyt.
 
[QUOTE="turhautunut";22712499]Siis yhden kerran kävin "turhaan" kun oli supistuksia tullut säännöllisesti vähän yli kaksi tuntia ja olin silloin vain pari senttiä auki niin sanoivat vaan että kotiin voit mennä. Olin silloin varma että syntyy :( .. ja sit pari kertaa on ollut niin hirveät supistus kivut että on itku tullu ja hammasta saanu purra yhteen, mikään lämmin ei auttanut eikä asennon vaihto, silloinkin ollut varma että nyt se oikeasti tulee. Tosiaan enpä ollut sen enempää avautunut. Ens kerralla sit kidun kotona niin kauan että oikeesti kuolen siihen kipuun.. en enää yhtään jaksais sinne turhaan mennä :( .. tulee vielä surullisempi olo kun melkein kaikki muut täällä on oikeasti tiennyt millon sinne pitää mennä. No kai sen sitten vaan tietää...[/QUOTE]

älä turhia mieltäsi pahoita, erilaisiahan täs ollaan..
 
"vieras"
Ei yhtään. Esikoisen kohdalla hieman miettivät, laittavatko kotiin yöksi odottelemaan, jos supistukset alkaisivat siellä, mutta päättivät pitää piuhoissa kiinni, kun viikkoja oli kuitenkin sen verran vähän. Aamulla sitten käynnistivät, kun vedet olivat menneet jo vuorokautta aikaisemmin.
 
1 synnytys, turhia käyntejä 0. Mulla meni kyllä ihan oppikirjan mukaan synnytys, eli soitin sairaalaan, kun oli tullut 2-5min välein pari tuntia supistuksia. Siellä olikin täyttä, joten päätin vielä sinnitellä kotona, Tunnin konttasin kylppärin lattialla kuuman suihkun alla ja sitten mies ei kestänyt enää ja soitti uudelleen, jolloin saatiin lupa lähteä. Ite olisin vielä sinnitellyt, mutta ihan hyvä kun tuo mies pakotti lähtemään, koska synnärille päästyä olin jo 4cm auki ja sain ihanan epiduraalin saman tien. Että en mäkään olis ymmärtäny lähteä, ellei mies olis komentanu... :)
 

Yhteistyössä