Kuinka monta lasta pitää olla mukana, että saa pysäköidä perheparkkipaikalle?

  • Viestiketjun aloittaja vieeee
  • Ensimmäinen viesti
minulla on takapenkillä kaksi turvaistuinta + kaukalo ja siltikin saa paheksuvia katseita kun perhepaikalle ajaa koko sakin kanssa. En sitten ymmärrä montako muksua siellä pitäisi olla, koska meidän autoon ei enempää turvaistuimia ja sakkia mahdu.
 
[QUOTE="vieras";24987334]Yksi riittää. Jos se yksi lapsi saa naapuriautojen kylkiin lommot pienemmässä parkissa niin niin kauan parkkeerataan noihin. Ja toisaalta ne normiparkit on niin pieniä ja ihmiset ei osaa parkkeerata niin että autoon mahtuisi kolhimatta naapuriautoa.[/QUOTE]

tääkin vielä että moni jättää auton miten sattuu jolloin ruutujen tila vähenee entisestään. Tai juuri sille puolen jätetään auto ovi ovea vasten millä puolen on istuin. Ei meinaa sillon sopia edes tuo lapsi sisään, saati laittamaan vöitä.
 
"..."
Mulla on 2x 3-v + 1x 1.5vuotiaat lapset. Parkkeeraan perhepaikalle. idioottimaista niiltä, joiden lapset jo osaa kulkea (LUE: kouluikäiset) ja parkkeeraa perheparkkiin. Eri jos on esim 5 lasta mukana ja nuorin on 1-3v. niin sillion mielestäni ok.

En myöskään mulkoile jos joku vanhaakin vanhempi ihminen joka liikkuu huonosti, on perheparkissa. Mutta ne tyäikäiset/kykyiset jotka "äkkiä" käy niin.... Kyllä vaan on aika haastetta itsellä noiden omien kanssa jos perimmäisestä parkista pitää lähteä kävellen. Aina kun ei yksin kauppaan pääse.-
 
entäs näin
Meiltä löytyy se vaadittu yksi lapsi, joka on turviksessa. On toki muunkin ikäisiä. Mutta meidät varmaan palstamammat kivittäisi siksi, kun meillä on liukuovellinen iso auto, johon mahtuu laittamaan lapsen itsekin sisällä istuen. Silti ajetaan perhepaikalle.
 
juuuh
[QUOTE="...";24987776]Mulla on 2x 3-v + 1x 1.5vuotiaat lapset. Parkkeeraan perhepaikalle. idioottimaista niiltä, joiden lapset jo osaa kulkea (LUE: kouluikäiset) ja parkkeeraa perheparkkiin. Eri jos on esim 5 lasta mukana ja nuorin on 1-3v. niin sillion mielestäni ok.

En myöskään mulkoile jos joku vanhaakin vanhempi ihminen joka liikkuu huonosti, on perheparkissa. Mutta ne tyäikäiset/kykyiset jotka "äkkiä" käy niin.... Kyllä vaan on aika haastetta itsellä noiden omien kanssa jos perimmäisestä parkista pitää lähteä kävellen. Aina kun ei yksin kauppaan pääse.-[/QUOTE]

opetelkaa kulkemaan niiden lastenne kanssa ja opettakaa ne tottelemaan. itse en ole koskaan perheparkkeja tarvinnut, jos on vauva ja taapero mukana niin haen usein kärryt siihen autolle ja nostan vauvan kaukaloon ja otan taaperon kädestä kiinni, tai sitten taapero ottaa kärristä kiinni.. ei ne lapset sinne autoon kuole jos oovat sen pari minuttia siellä odottamassa kun haet kärryt.

ja tuo toinen selitys, että ovien kolhimisen vuoksi, niin kyllä se vaan on vanhemman tehtävä huolehtia siitä, että jälkikasvu ei niitä ovia siellä ruuduissa auo itse, mikäli eivät osaa sitä varovasti tehdä, lapsilukko kehiin ja itse aukaseen se ovi lapselle.
 

Yhteistyössä