Kuinka monta keskenmenoa sinulla on?

Mikä oli paras keino,millä selvisit pahemman yli?
Olisikohan mahdollista,että kun yleensä tehdään palstatapaamisia,niin voisi järjestää myös keskenmenon kokeneille oman tapaamisen.Niille joilla ei ole lapsia ja niille joilla on,koska monille tapaaminen voi olla kova pala,jos puhutaan sitten,että "onneksi mulla on tuo yksi lapsi jne.."

Mulla on lapsia,mutta myös keskenmenoja..niistä ei paljon puhuta.

Mitä mieltä te olette?
 
anuna
yksi. aloin puhutella itseäni naiseksi sen jälkeen - sitä ennen olin tyttö.

juttutuokio lääkärin kanssa auttoi, lääkärin, joka ihan rehellisesti sanoi, että "noita keskenmenoja sattuu niin paljon.. ei me aina muisteta huomioda sitä henkistä puolta.." kun niistä itsesyytöksistä ja epäilyksistä pääsi, on ollut ihan hyvä olo. raskaus se on alkuviikotkin. tietää olosta, milloin on asiat toisella tolalla, "monikossa". suhtauduin itseeni, raskauteeni ja tulevaisuuteen vähän toisella tavalla - ja toisaalta arkisemmin, vähemmän dramaattisemin keskenmenon jälkeen. näin käy joskus, ja pahempiakin asioita tapahtuu.

myös oma poikaystävä auttoi, jonka sylissä "ei tarvitse pelätä mitään ihmisten välisiä asioita". luottamus ja turvallisuus.
 
Yksi... tälläviikolla :'( ennestään kaksi lasta, -01 ja -02

Rankinta on kai kun kaksi ensimmäistä ovat olleet "yllätyksiä", tärpänneet heti ja tämä kolmas todella suunniteltu ja toivottu, tärppäsi tokasta kierrosta ja kesken meni vk6+6
Nyt sitten miettii että oliko liikaa suunnittelua ja elämä halusi palauttaa mua maan pinnalle...
 
mulla yksi keskenmeno takana, alkuvuodesta. Ensimmäinen raskaus rv 11+6. olin pari päivää aikaisemmin käynyt lääkärissä ja kaikki olivat hyvin. Sanottiin että siellä on ja pysyy.
Viikonloppuna jouduin sairaalaan, sitä päivää ei pysty unohtamaan.
Onneksi kaikki hoitajat ja lääkärit olivat ystävällisiä ja ymmärsivät.
kaikki naishoitajat kertoivat omia kokemuksia keskenmenoista, helpotti tietää että niin moni oli kokenut saman.

Viikon itkin ja surin. Olin kerennyt iloita asiasta ja kertoa monelle.
Aluksi oli vaikea kertoa että oli tullu keskenmeno, mut sit se muuttui terapeuttiseksi kertoa asiasta muille.
Sitä loppujen lopuksi tapahtuu niin usein ja monille. Sain kuulla monelta. että oli kokenut saman.

Yllätykseksi tulimme heti uudestaan raskaaksi. tieto uudesta vauvasta ei nostanut tunteita kattoon. Monta viikkoa näin painajaisia keskenmenoista. Vasta ultrassa käynnin jälkeen olo hiukan helpotti.

Nyt rv 15 ja uskaltanut kertoa muutamille. Mutta vieläkään ei uskalla iloita kunnolla.

Voimia kaikille pikkuenkeleiden vanhemmille
 
keskenmenot
Mulla on kaksi lasta, kaksi keskenmenoa, kaksi kohdun ulkopuolista raskautta ja yksi keskeytetty raskaus erittäin vaikean vammaisuuden vuoksi. Kaikki kuuluvat elämään enkä juuri ole itsesyytöksiä potenut koska tiedän että kaikki keskeytystä lukuunottamatta ovat yleisiä ongelmia lastenteossa. Osasin siis varautua jo ennen lasten tekoa näihin ongelmiin.
 
Saskia-7
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.07.2005 klo 00:04 sussu82 kirjoitti:
lue profiilini :'(
:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: Mulla kohtukuolema myös takana ja keskenmenoja,mutta sitten sain niiden jälkeen lapsia.
Luottavaisin mielin eteenpäin,kyllä sinä tuhisevan käärön vielä saat.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.07.2005 klo 07:41 Saskia-7 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.07.2005 klo 00:04 sussu82 kirjoitti:
lue profiilini :'(
:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: Mulla kohtukuolema myös takana ja keskenmenoja,mutta sitten sain niiden jälkeen lapsia.
Luottavaisin mielin eteenpäin,kyllä sinä tuhisevan käärön vielä saat.
Kiitos rohkaisusta :) Saanko udella, että millä viikoilla olit kun vauva kuoli kohtuusi? Minulla oli rv27 :( Löytyikö syytä miksi vauvanne kuoli?
Montako keskenmenoa sinulla on ollut ja millä viikoilla...entä onko niihin löydetty syytä?
 
Saskia-7
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.07.2005 klo 23:10 sussu82 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.07.2005 klo 07:41 Saskia-7 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.07.2005 klo 00:04 sussu82 kirjoitti:
lue profiilini :'(
:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: Mulla kohtukuolema myös takana ja keskenmenoja,mutta sitten sain niiden jälkeen lapsia.
Luottavaisin mielin eteenpäin,kyllä sinä tuhisevan käärön vielä saat.
Kiitos rohkaisusta :) Saanko udella, että millä viikoilla olit kun vauva kuoli kohtuusi? Minulla oli rv27 :( Löytyikö syytä miksi vauvanne kuoli?
Montako keskenmenoa sinulla on ollut ja millä viikoilla...entä onko niihin löydetty syytä?
25 rv ja sitten oli 6-15rv ja niitä oli 4:(..Neljä peräkkäistä,yksi oli muutamia vuosia sitten. Varmaa syytä ei löytynyt:(
 
lapsi -99, jonka jälkeen 2003-2004 kolme tuulimunaa ja yhdestä epäilys, nyt onnellisesti raskaana vkoja 18! eli älä menetä toivoasi itselläni toivo vauvasta meinasi mennä mutta sitten tapahtui ihme... =)
 
liikaa
3 keskenmenoa. Ensimmäinen rv 14 toinen rv8 ja kolmas ihan alussa. Kirjoitin, piirsin, luin, kuuntelin musiikkia, maalasin, urheilin ja toivoin vain parempia aikoja. Ja niinhän ne tuli tyttö nyt vähän alle 2v ja mahaasukki rv 14
 
Thoeris
Minulla kaksi keskenmenoa.
Ensimmäinen rv 21+3. Omasta mielestäni se oli kyllä kuolleen lapsen synnyttäminen, vaan "virallisesti" kuitenkin vielä keskenmeno. Saimme kuitenkin onneksi siunata ja haudata poikamme.
Asia on minulle vieläkin todella vaikea. Saa minut itkemään ja surulliseksi usein.
Toinen keskenmeno rv 5+4, joka ei ihme kyllä surettanut suuremmin.
 
rouva-79
keskenmeno rv14+
tyttö -00
keskenmeno rv9+
tyttö-03
keskenmeno rv10+
kolmannen la 14.10

eli siis 6 raskautta joista tähänmennessä syntynyt kaksi ja kolmas hyvässä vauhdissa rv26+6
 
Yksi tytär v. 2004, n. kolme viikkoa sitten keskenmeno rv:lla 11+5. Enää ei tule itku siitä puhuessa, mutta välillä on aika apea olo. Olin jo niin asennoitunut odotukseen. Tämän kokeneena osaan arvostaa terveen lapsen syntymää entistä enemmän ja toivottavasti vielä joskus saan uusia vauvoja.
 
Mulla on 2 lasta, keskenmeno tapahtui näiden kahden välissä. Enempää en aio lapsia hankkia joten enempää ei tule keskenmenojakaan. Ite en kaipaa tästä asiasta sen enempää tukea enää, koska olen sen käsitellyt ja siirtynyt eteenpäin. Joskus asia tulee mieleen mut muuten ei vaivaa.
 
Kanelimuori
Meillä on 2 tyttöä ja näiden välissä yksi keskenmeno rv 7.
Tuosta keskenmenosta selvisin kun sain puhua asiasta kavereille ja miehelle. Mutta raskasta oli odottaa tätä nuorimmaista vauhtimimmiä joka on nyt 2kk vanha. Koko raskauden ajan pelko että jotain tapahtuu, alussa keskenmenon pelko ja lopussa sitten kohtukuolema. Mutta onneksi kaikki meni hyvin ja toivottavasti seuraavaa raskautta ei tarvitse mennä läpi peloissaan
 

Yhteistyössä