Kuinka monta kertaa päivässä imetät kiinteiden ohella?

lemmikkidekkari

Uusi jäsen
21.03.2008
29
0
1
Noin niinkuin suunnilleen...Mun vauva 6kk, ja nyt kun kiinteät aloitettu, mietin, että miten monta kertaa päivässä olisi vielä hyvä käydä rinnalla?kun selkeästi vähentänyt itse rinnalla oloa nyt kiinteiden myötä..miten muilla?

Meillä on kiinteitä syöty noin kuukausi. Meillä imetyskertoja on vielä suunnilleen entiseen malliin, mutta enää poika ei kerralla ime niin kauaa kuin aikaisemmin. Eli keskimäärin tissitellään kuusi kertaa vrk.ssa.

Meillä syödään kiinteitä kaksi kertaa päivässä ja tissitellään 5-6 kertaa vuorokaudessa. Suurin apu kiinteiden aloituksella on ollut öihin: nyt ei ole enää hulinaa, vaan poika nukkuu melkein koko yön. Eli on rinnalla olo on vähentynyt sekä päivällä että yöllä, ja tissittelyyn on saatu suht selkeä rytmi.

Höm... sanoisin että vähintään seitsemän kertaa on tissihetki vuorokaudessa. Meillä kiinteät helpottivat erityisesti alkuyötä, joka oli ennen hieman levotonta aikaa. Kiinteät aloitettiin 6 kk iässä, nyt tyttö 9 kk. Tankkausta on myös enemmän joinakin päivinä, kun lusikkaruoat ei oikein uppoa, jos hampaiden teko on akuuttivaiheessa.

Mun 7kk syö rintaa 4-5krt/vrk kiinteiden ohella. Aamuin illoin syö kunnolla ja päivän aikana muutaman kerran ottaa huikkaa. Kiinteiden alotuksen myötä hän vähensi imemistä ja jonkin aikaa kesti löytyä tasapaino maidon ja sössöjen kesken.

Meillä pimu aloitti kiinteät 4 kk iässä ja nyt ikää 7 kk. Alkuun annoin tissiä koko ajan, oli kamala pelko että maidoneritys hiipuu. Nyt olen yrittänyt vähennellä imetyskertoja, ja nyt niitä on 6-9 kertaa vuorokaudessa. Joo - niitä on ehkä vähän liiikaa vieläkin mutta mulla on näköjään vähän vaikeaa tuo imetyskertojen vähentäminen. Pimu kyllä varmaan pärjää mutta minä en.... :)

Yhteistyössä