Kuinka monta kertaa olet ollut leikkauspöydällä?

• Viestiketjun aloittaja "Utelija"
  • Ensimmäinen viesti
"jaahas"
[QUOTE="jaahas";26147544]kolme. hevonen tallas kädelle, keskenmeno, keisarileikkaus.[/QUOTE]

niin ja piti sanomani, että joka kerta olin tosi hilpeällä tuulella. Ensin siksi, kun oli niin jännää, puuduttivat käden kun en tiennyt olenko raskaana. Tuntui niin hassulta, kun touhusivat.

Keskenmenon kanssa olin jossain sielullisessa sokissa ja naureskelin vaan. Arvelin, että se oli sitten hyvin mahdollisesti meidän ainoa tärppi koskaan. Olis just alkanut toinen kolmannes, sen juhlimiseksi oli kakkukin ostettu.

Keisarileikkauksessa olin aivan riemuna, kun olin kitunut jossain helvetissä tunteja ilman että mitään edistystä enää tapahtui. Nukkumatti kun sanoi että tää sitte vähän sattuu kun rupes tökkimään neulalla selkää, niin suunnilleen kikatin. Kaikki on niin suhteellista.

"hmm"
ehkä yhden kerran. vanhempani eivät muista onko minulta poistettu nielurisoja (toinen muistelee että olisi ja toinen on sitä mieltä että sekoittaa minut vain siskooni jolta ne poistettiin) ja itselläni ei ole mitään muistikuvaa :/ lääkärikään ei osaa sanoa ovatko ne poistettu vain luonnostaan hyvon olemattomat.

No tässä
1. Kita ja nielurisaleikkaus - nukutus
2. Umppari - nukutus
3. poskionteloleikkaus -nukutus
4. refluksileikkaus -nukutus
5. arpityräleikkaus -nukutus
6. arpityräleikkaus (epäonnistunut) -nukutus
7. maha leikkaus (tikit mahassa ym.) - nukutus

( 4, 5,6 ja 7 nämä kaikki leikattiin reilun vuoden aikana) Huh! :O

Toivottavasti ei enää yhtään!!!!!!

"vieras"
En muista, ehkä jotain 5 kertaa. Useimmat luomen poistoja ja just yks viisauden hampaan poisto.

Nyt on mielessä lähinnä tämän päivän kierukan laitto, kipuilee edelleen. Käskivät kyllä ottaa kivunlievitystä 3 vrk joten ehkä nukun sitten tablettien voimalla.

a.p.
[QUOTE="vieras";26147485]Mita tarkoitat leikkauksella? Minulla on postettu leikkauksella 4 hammasta, mutta itse en pidä niitä varsinaisesti leikkauksena, koska minua ei nukutettu. Minut on kerran nukutettu hammaslääkärissä hoitotoimenpidettä varten, mutta silloin ei leikattu mitään. Ja kerran olen ollut yleisanestesiassa leukaleikkauksessa, joten itse sanoisin, että kerran. :)[/QUOTE]

Ihan tarkoitan jotain sydänleikkausta, syöpäleikausta, ja silleen! En känsiä.

Kitarisat poistettu x 2
Nielurisat pois
Sappirakko pois
Synnytyksen jälkeinen ompelu kasaan

Oiskohan ne siinä?

Paikallispuudutuksessa on sitten tehty paljonkin juttuja, myös sellaisia, joihin nykyään nukutetaan tms.

[QUOTE="Utelija";26147379]Kiinnostaa tietää, koska tästähän saa jonkinmoisen otannan. Itse olen ollut 9 tai
10 kertaa.
Kysymys 2 kuuluu, minkä vuoksi jouduit ensimmäiseen operaatiosi?[/QUOTE]

Ensimmäinen leikkaus taisi olla reisiluun korjaus kun olin 7-8 v. (Ratsastusonnettomuus.)

Muita on ollut ainakin yksi keisarinleikkaus, syöpäkasvaimien poistoja, nestekasvaimen poisto, tyräleikkaus ja vatsanahan kiristys.

Yhteistyössä