kuinka monta kertaa olet ollut ambulanssissa?

• Viestiketjun aloittaja annika
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Kerran ja kova vatsakipu mulla oli lapsena. Sairaalasta vietiin toiseen sairaalaan. Ihan kun ois isompikin hätä kun taidettiin ajaa todella kovaa ja siinä minua lohduteltiin ja siliteltiin, että kaikki kyllä menee hyvin. Vaikkei mulla tosiaan mitään hätää ollut, olin ihan rauhallinen.

Kerran. Olin jotain 10 tai 11v ja jäin vyötäröö myöten todella isoon ojaan. Sillon oli kevät talvi ja värjöttelin puoltoista tuntia siellä ojassa. Sitkun ambulanssi tuli paikalle niin en tuntenu enää kylmyyttä, väsytti vaan ihan sikana. Palokunta kaivo mut sieltä pois ja mut kannettiin suoraan ambulanssiin, en pystyny ite kävelee kun jaloissa ei ollu minkään näköstä tuntoa. Ambulanssi kuljettaja joutu myös kantaa mut kolmanteen kerrokseen, sillon asuttiin kerrostalossa :D .

vieras
Kylläpä jotkut käyttää paljon ( liikaa?) ambulanssia :eek:
On ollut kovia kipuja ( mm. sappikipu ) mutta ei ole tullut mieleenkään ambulanssia soittaa :ashamed:
Kerran olen mennyt, kun menin synnyttämään ja aloin vuotamaan verta. Yhden kerran saattajana.

1. Oltiin isän kanssa Jyväskylän Laajavuoressa skimbailemassa joskus 70-luvulla ja katkoin siellä sääriluuni.

2. Ajoin 70-luvulla kartingia (kilpakumppaneina mm. Mika Salo ja JJ-Lehto) ja vedin Hämeenlinnassa Ahveniston radalla näyttävät lipat. Ranne murtui.

3. Ajamani hirvikolarin jälkeen kuskasivat tarkastukseen vuonna -96. Pelkkiä pintanaarmuja.

4. Vuosi 2010. Saman illan aikana 4 kammottavaa ja tajunnan lamauttavaa sappikohtausta. Kivut selvisivät sappivaivaksi vasta sairalaalan tutkimuksissa.

Kerran potilaana, kun kantapää murtui. Ja kerran saattamassa, kun keskimmäisellä oli laryngiitti ja lähettivät aluesairaalan päivystyksestä TAYSiin. Hoitajan mielestä ambulanssilla siirtäminen oli välttämätöntä.

Yhteistyössä