kuinka monta kertaa olet ollut ambulanssissa?

  • Viestiketjun aloittaja annika
  • Ensimmäinen viesti
mato
Kaks kertaa. Ekan kerran kun pamahti polvi koulun liikuntatunnilla ja toisen kerran kun kaaduin ulkoovella ja päästä tuli mielettömän paljon verta, joten ambulanssilla sit tikattavaksi kun ei muuten terveyskeskukseen päässy.
 
ov
Olin sairaalassa hoidossa keuhkokuumeen vuoksi, mutta koska minä en parantunut siellä, niin minut siirrettiin keskussairaalaan, missä minua pystyttiin hoitamaan niin että paranin. Olin silloin 6-vuotias.
 
useasti
viety anafylaktisen reaktion vuoksi (=allergia), kerran keskenmenon eli runsaan verenvuodon takia, muutama sairaalasta toiseen-siirto. olkapään sijoiltaanmenon kärsin tyhmyyksissäni taksissa puoli tuntia :)
 
ov
Kaksi kertaa jäätyäni auton alle (5-vuotiaana ja 7-vuotiaana), 2 kertaa kun jalastani murtui luita (13-vuotiaana ja 15-vuotiaana, 6-vuotiaana kun olin vakavasti sairas, 8-vuotiaana tiputtuani leikkikentän kiipeilytelineestä pää edellä alas, 11-vuotiaana saadessani koulun liikuntatunnilla kovaa vauhtia potkaistun jalkapallon päähäni, 18-vuotiaana saatuani vakavan aivokasvaimesta johtuvan epilepsiakohtauksen ja viimeksi viime vuoden alussa 27-vuotiaana kun kaaduin pahasti luistellessani ja löin pääni kovaa jäähän.
 
En tietääkseni ole ollut potilaana, kerran saattamassa ex-miestä.
Tuli tässä mieleen et en tiedä olenko mennyt silloin ambulanssilla sairaalaan kun mun reisiluu on murtunut, ikää oli n. 2½v enkä tosiaan muista mitään tapahtumasta.
 
Useamman kerran. Esikoista menin synnyttään ambulanssilla, muutamia kertoja sairaskohtauksen takia, jopa helvetillisen iskiassäryn takia olen menny piikille ambulanssilla ko en pystyny nouseen lattialta ylös kivun takia. Siis en todellakkaan pystyny. Huusin vaan suoraa huutoa ko joku ees varvasta heilautti.
 
ov
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Kaksi kertaa jäätyäni auton alle (5-vuotiaana ja 7-vuotiaana), 2 kertaa kun jalastani murtui luita (13-vuotiaana ja 15-vuotiaana, 6-vuotiaana kun olin vakavasti sairas, 8-vuotiaana tiputtuani leikkikentän kiipeilytelineestä pää edellä alas, 11-vuotiaana saadessani koulun liikuntatunnilla kovaa vauhtia potkaistun jalkapallon päähäni, 18-vuotiaana saatuani vakavan aivokasvaimesta johtuvan epilepsiakohtauksen ja viimeksi viime vuoden alussa 27-vuotiaana kun kaaduin pahasti luistellessani ja löin pääni kovaa jäähän.
Ei kenelläkään ole voinut olla elämän aikana noin montaa tapaturmaa ja sairaalahoitoa vaatinutta sairautta!
 
vieras
2 kertaa itse potilaana: ensimmäisellä kerralla meni polvilumpio sijoiltaan, toisella kerralla rajun kohtutulehduksen vuoksi. Ja kerran olen ollut kun isäni viety sairaalaan.
 
Vierailija
En kertaakaan. Vakavia sairauksia toki ollut, mutta en ole ambulanssia tarvinnut. En ole joutunut esim. onnettomuuksiin ja synnytyksiinkin olen mennyt hyvissä ajoin omin kyydein käynnistykseen.
 
vieras
Kahdesti potilaana. Vatsakramppi joka esti likkumisen täysin ykskaks ulkona, makasin maassa kaksinkerroin ja sitten joku nainen hälyytti ambulanssin. Ja toisella kertaa mut siirrettiin sairaalasta toiseen raskauskomplikaation vuoksi.
 

Yhteistyössä