Kuinka monta kertaa kissa voi vaihtaa kotia?

  • Viestiketjun aloittaja "Kissa"
  • Ensimmäinen viesti
"Kissa"
Kysytään nyt täältäkin,eli kertokaahan kissaihmiset,kuinka monta kertaa nuori kissa voi muuttaa uuteen kotiin?

Jouduimme luopumaan meidän toisesta kisusta,piti päästä loppuelämän kotiin mutta uudessa kodissa perheenjäsenellä kuulemma puhkesi allergia (outoa sinänsä että samaan aikaan kun tämä kissa-allergia puhkesi myös kotiin muutti uusi koira-vauva ja viikkoa ennen kun kuulumisia vaihdettiin niin kaikki oli loistavasti, mutta toki tämä on ihan mahdollista).
No,tämä uusi koti sitten löysi vielä kolmannen kodin kisulle ja tämän piti olla varmasti se loppuelämän koti ja tädillä oli paljon kokemusta kissoista jne. Nyt on kissa ollut siellä pari vkoa ja tuli viestiä,että tällä tädillä puhkesi astma.

Nyt kuulemma huomenna tämä nainen soittelee mulle,en kyllä tiedä miksi, koska mä en voi asialle valitettavasti mitään.
Tuntuu hirveen pahalta,mutta en vaan voi ottaa enää tuota kissaa meille Ja mietin,että mahtaako vielä sopeutua uuteen kolmanteen kotiin toinen? Muutot on siis tapahtunut kaikki 8kk sisällä.
Hirveä tilanne.
 
"Kissa"
Oma syy oli se,että ottivat jatkuvasti yhteen meidän vanhemman kissan kanssa. Molemmilla kissoilla oli jatkuva stressi tästä johtuen,joten kyllä, toisesta oli luovuttava. Mielestäni silloin vanhemmalla kissalla on oikeus jäädä kotiinsa ja tämä uudempi tulokas joutuu lähtemään.

Kaikkemme yritimme,jotta yhteiselo olisi sujunut ja mitenkään hepposin perustein ei tästä kissasta luovuttu missään nimessä.
 
"Kissa"
Tuollaista vastausta toivoinkin, nyt vaan pitää toivoa että tytölle löytyisi tosiaan sellainen koti missä riittää ymmärrystä ja rakkautta, sopeutuminen tulee varmasti viemään aikansa!
 
Kokemusta
Just. Bitchille tiedoks et kissa juurikin kiintyy ihmisiin. Paikkaankin toki kiintyy koska luo turvaa ihan kuten ihmisillä koti mut ihminen on tärkein.
Ei ole hyvä et kissaa hyppyytetään paikasta toiseen mutta on vielä nuori eli voi sopeutua. Jos liikaa pompotellaan paikasta toiseen kissalle voi tulla vaikea sopeutua koska kokemuksesta se pelkää että se taas heitetään pois.
 
Just. Bitchille tiedoks et kissa juurikin kiintyy ihmisiin. Paikkaankin toki kiintyy koska luo turvaa ihan kuten ihmisillä koti mut ihminen on tärkein.
Ei ole hyvä et kissaa hyppyytetään paikasta toiseen mutta on vielä nuori eli voi sopeutua. Jos liikaa pompotellaan paikasta toiseen kissalle voi tulla vaikea sopeutua koska kokemuksesta se pelkää että se taas heitetään pois.
Tän enempää en ala aiheesta väittelemään koska se ei auta ap:n asiaa pätkääkään, mutta mun kokemuksen mukaan kissa stressaantuu nimenomaan paikan vaihdoksesta riippumatta siitä onko tutut ihmiset mukana vai ei. Kotona taaa on ihan rauhallinen oli tuttuja ihmisiä paikalla tai ei.

Tää on omakohtainen kokemus viidestä kissasta 25v ajalta, ei mikään virallinen tutkimustulos
 
"vierasvieras"
Tän enempää en ala aiheesta väittelemään koska se ei auta ap:n asiaa pätkääkään, mutta mun kokemuksen mukaan kissa stressaantuu nimenomaan paikan vaihdoksesta riippumatta siitä onko tutut ihmiset mukana vai ei. Kotona taaa on ihan rauhallinen oli tuttuja ihmisiä paikalla tai ei.

Tää on omakohtainen kokemus viidestä kissasta 25v ajalta, ei mikään virallinen tutkimustulos
Meillä kyllä kissat stressaa, kun olemme esimerkiksi viikon lomareisulla. Hoitamassa käy tutut ihmiset naapurista, mutta silti nuo meidän karvapallerot vaan syö huonosti ja istuvat odottamassa meitä kotiin ja kun vihdoin saavumme ovat nuo onnensa kukkuloilla. Kissoja on neljä.
 
Meidän kissa on ollut meillä 8 viikkoisesta ja on nyt kuusi vuotias. On asunut kanssamme kuudessa eri kodissa ja ollut remontin aikaan vielä kanssamme anoppilassa ja lomilla toisessa mummolassa ja on sopeutunut todella nopeasti uusiin paikkoihin. Päivän nuuskii uutta asuntoa ja on sen jälkeen kuin kotonaan. Aina kyöhnää uudessa kodissa paljon jaloissa ja tulee itse syliin eli itse pitäisin sitä sellaisena että hakee uudessa tianteessa meistä tutuista turvaa. En osaa sanoa ap:lle mitään muutakuin että ainakin uuteen ympäristöön on meillä kissa nopeasti sopeutunut.

Onko ap:n kissa leikattu? Jos se uudessa kodissa merkkailee ja saa siksi allergiat puhkeamaan pian tulonsa jälkeen ;)
 
"Kissa"
Juu molemmat kissat ovat leikattuja,ei siis ollut siitä kyse.

Ja tosiaan tuo meidän vanhempi kissa on muuttanut mukanamme jo neljä kertaa,eikä oo ollut ongelmia sen kanssa,eli rohkenen myöskin olla eri mieltä tuosta että kissat kiintyisi vain paikkoihin.

Näillä meidän kissoilla ei vaan yksinkertaisesti kemiat kohdanneet :( kokeiltu on rauhoittimet ym muut mahdolliset keinot.
 
Kuinka kauan kissat olivat teillä yhdessä?

Kissoilla kun voi mennä jopa vuosi tottua toisiinsa, eli parin kuukauden tappelut ja kyräilyt ei vielä mun mielestä ole syy luovuttaa toista pois. Alussa voi vaikka laittaa eri huoneisiin nämä karvasankarit, kummallekin hiekkalaatikot, vettä ja ruokaa. Saavat esim oven alta totutella toisiinsa ja varsinkin toistensa tuoksuihin rauhassa. Tämä on asia joka ottaa aikansa ja kissojen kanssa ei aina ole helppoa.

En sano, että syysi olisi ollut huono luopua toisesta kissasta, mutta itse en olisi noin helpolla vielä periksi antanut.

Tuliko uusi kissa luovutusikäisenä? Vai oliko jo pikkuisen enemmän ikää?
 
"Kissa"
Tämä toinen tuli meille siis ihan pentuna,12viikkoisena. Ja lähti meiltä 1,5vuotiaana. Ongelmat alkoivat kun tämä nuorempi alkoi aikuistumaan, silloin alkoi yhteenotot ja protestointi (tämä nuorempi siis pissaili joka puolelle ja vanhempi taas ei suostunut enää liikkumaan saunasta).

Silloin kun toinen oli ihan pentu niin tulivat toimeen,tai siis tuo vanhempi ei oikein mennyt lähelle mutta sietivät toisiaan kuitenkin.
Eli onko tämä sitten helpolla luopumista,mielestäni ei.
 

Yhteistyössä