Kuinka monta hoitoa?

Huomenia kaikille!

Minä testasin tänään neljännen ivf:n jälkeen negan ja ankeana tässä mietiskelen kuinka kauan ivf-hoitoja kannattaa jatkaa?

Solut ovat olleet erittäin hyviä mutta ei yhtään yritystäkään kiinnittyä :(
Minulla on endo, muuta vikaa meistä ei ole löytynyt. Olen 27-vuotias ja nyt kolme vuotta yritystä takana... Alkaa jo koko elämä pyörimään kierron, hoitojen ja lääkkeiden ympärillä.

Yksityisellä hoidot ovat niin kalliita ettei enää rahat riittäisikään jatkaa siellä mutta kannattaako muutenkaan enää jatkaa?

Milloin hoidot pitäisi lopettaa...??? Lääkäri ainakin yksityisellä jatkaisi vaikka kuinka kauan, kun viimeksi kysyin asiasta niin lääkäri sanoi että tietenkin jatketaan.

Masentavaa :snotty:
 
Voimia sinulle Anuski!!
Minulla on parhaillaan kolmas icsi-hoito meneillään, punktio maanantaina.
Meillä munasolusaalis on ollut hyvä joka kerta, ja hedelmöittyneetkin ok, mutta sen jälkeen on tapahtunut karsintaa, ja molemmissa viime hoidoissa vain 2 alkiota on jäänyt jäljelle, ja molemmat siirretty. Kuitenkin nega tullut.
Meillä lääkäri on sitä mieltä, että tämän kolmannen kerran jälkeen kannattaa jo miettiä muita vaihtoehtoja... (ilmeisesti tarkoittaa lahjasiittiöitä). Minulle tämä on kuitenkin suuri kynnys, joten mielelläni jatkaisin vielä yritystä omilla soluilla.. noh. täytyy jutella lääkärin kanssa uudestaan jos nyt tulee nega.. Ollaan hoidoissa yksityisellä, Felicitaksessa.
Itse olen lukenut, että kuudenteen hoitokertaan asti onnistumistodennäköisyys kuitenkin kasvaa, eli ehkä sitä voisi pitää jonkinlaisena rajana.
Onko sinulta tutkittu vasta-aine verinäytteitä? Minulta katsottiin ennen tätä hoitoa, ja sieltä löytyikin lievästi koholla olevat tuma-vasta-aineet, joka saattaa estää alkiota kiinnittymästä kohtuun.. joten nyt minulla on lisäksi kortisonilääkitys päällä, joka estäisi mahdollista elimistön hylkimisreaktiota..
Jos näitä ei sinulta ole vielä tutkittu, voisi siitä ainakin lääkäriltä kysyä. :hug:
 
Viides kerta
Hei, tiedän tunteen...

Meillä munasolut, siittiöt ja siirron olosuhteet aina olleet hyvät, mutta 12 siirretystä alkiosta yksikään ei ole kiinnittynyt. Nyt meneillään 5. hoito, jolloin tehdään blastokysti- eli pitkä viljely. Siitä näkee jatkavatko alkiot kehitystä tuon 8-soluvaiheen jälkeen vai onko tämä ollut syynä epäonnistumisiin. Oletteko tätä koittaneet?

Olen pyytänyt lääkäriltä joka hoidon alussa rehellisen mielipiteen siitä, kannattaako vielä koittaa. Ymmärrän, että suosittelevat yrittämän omilla sukusoluilla koska mitään syytä epäonnistumiseen ei ole löytynyt. Se voi olla aina se seuraava kerta, jolloin onnistuu...

Täytyisi vain tehdä itse päätös, että tämä on viimeinen kerta. Se on kyllä kamala päätös jonka tekemistä haluaa siirtää ja vaan toivoa onnistumista. Minulla on toistaiseksi riittänyt toivoa, kun joka kerta on ollut hiukan erilainen ja yritetty jotain uutta.

Jos vain fyysinen ja psyykkinen kunto kestää, suosittelen ainakin yrittämään tuota pitkää viljelyä. Harmittaa ettemme tehneet sitä aiemmin, koska Kela korvaa suoraan 4 siirtoon johtanutta hoitoa ja nyt maksamme kaiken suoraan itse ja toivomme, että saamme Kelalta korvauksen jälkikäteen.

Voimia, mitä ikinä päätättekin! Minä olen niin nynny, etten uskalla luovuttaa, en ainakaan vielä. Ehkä tämän hoidon jälkeen olemme viisaampia ja rohkeampia tai sitten emme.
 
Moi!
Ihan samaa olen tässä mietiskellyt....
Ensi viikolla alkaa 4. ivf/icsi-hoito.Siirtoon ollaan päästy peräti yhden kerran. :ashamed:
JOS tämäkään ei tuota tulosta niin on vaan siirryttävä yksityiselle,kun jotenkin tuntuu,että vielä ei voi luovuttaa kun pitäisi olla noita onnistunieta siirtoja enemmän...
 

Yhteistyössä