kuinka monta grillimakkaraa teidän ipanat syö kerralla??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tilhi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Täytyy kyllä sanoa, että en antaisi moista moskaa lapselle ollenkaan.

Niin ja tätähän tässä nimenomaan ei kysytty.....

Kyllä täällä palstalla aina vastataan laajemmin kuin on kysytty, jos on tarvetta. Jollet sattunut tajuamaan, oli viestini se, että ehkä makkaraa ei lapselle kannata antaa miten paljon vaan, vaikka söisikin. Vähän sama kuin että montako kiloa karkkia lapsenne syö. Varmaan menee paljon herkkuja ja roskaruokaa, jos vaan antaa syödä.

no siinäkin on eroja, mun ipana ei nimenomaan vedä mitään sipsejä tai karkkeja älyttömästi, vaikka olis kipossa tarjolla.. jos pääsee itse kekseihin käsiksi niin syö yhden tai max kaksi... en mie nää pahana sitä että syö kerralla 2-3makkaraa kunhan se ruokavalio ei koostu pelkästään siitä makkarasta..

Niin ja tätähän tässä nimenomaan ei kysytty.....

Kyllä täällä palstalla aina vastataan laajemmin kuin on kysytty, jos on tarvetta. Jollet sattunut tajuamaan, oli viestini se, että ehkä makkaraa ei lapselle kannata antaa miten paljon vaan, vaikka söisikin. Vähän sama kuin että montako kiloa karkkia lapsenne syö. Varmaan menee paljon herkkuja ja roskaruokaa, jos vaan antaa syödä.

No kyllä mä sun pointtis käsitin.

Ja ei muuten kysytty sitäkään että kuinka useasti sitä moskaa syödään- mun vastaukseni on että ei usein. Mutta kohtuudella jota aina peräänkuulutan parilla makkaralla ei ole vaikutusta suuntaan eikä toiseen.

Se on muuten tuolla säännöissäkin jos oikein tahtois viilata, että vastaa kysymykseen... :D

Syötkö itse moskaa?

En ole makkaraa syönyt 31 vuoteen missään muodossa. En syö eineksiä enkä lihaa muutoin kuin kotona valmistettuna.

Ja perunoittenkin pitää olla luomua? Makkara on parasta hirvimetsällä, ei se leipä oikein niin hyvää ole.

Jos saavat syödä niin paljon kuin haluavat 5 v on vetänyt 2 ja puoli atrian grillimakkaraa ja 3 v. kaksi. Tuon tempun jälkeen on otettu säännöstely käyttöön, eli molemmat saavat vain yhden.

Tänään on puhuttukin annoskoosta, että aika moni ottaa sapuskaa aika paljon luullen sen olevan ns. normaaliannos. Joten, jos lapsena jo vetää kaksi käristemakkaraa per ateria niin aika isolta annokselta kuulostaa. Aikuisellekin luulisi riittävän yhden?

No ehkette olekaan niitä jotka väittävät syövänsä ihan terveellisesti ja ihan vähän mutta silti lihoo ;)

1 per lapsi vaikka enemmänkin kai laskis... 2 ja 5 vuotiaat.

EI kysytty lasten ikää. Ole hyvä ja huomioi palstan säännöt.

No jos oikein otsikkoa viilataan, niin sitten pitäis varmaan ilmoittaa se kokonaismäärä, jonka ipanat ovat syöneet, missäänhän ei lue, että pitää ilmoitaa määrä/nuppi. Sitten kun lukee ap:n tekstin niin ikähän se siellä tulee vastaan ;)

:saint: No jopas se nyt kimmahti..... ei tartte niin hemmetin tosissaan taas mun kanssani olla.

Se on jos alkaa toisille mestaroimaan palstan säännöistä, niin kannattaisi sitten itsekin noudattaa niitä sääntöjä. Vaíko mielestäsi vain muut noudattakoon sääntöjä ja sinun roolisi on valvoa muiten toimintatapoja.

Alkuperäinen kirjoittaja möö:

No jos oikein otsikkoa viilataan, niin sitten pitäis varmaan ilmoittaa se kokonaismäärä, jonka ipanat ovat syöneet, missäänhän ei lue, että pitää ilmoitaa määrä/nuppi. Sitten kun lukee ap:n tekstin niin ikähän se siellä tulee vastaan ;)

Näin on. Luulen, että joudun tekemään ilmoituksen modeille kaikista, jotka ovat vastanneet tähän ketjuun väärin. Pyydän tarkkuutta jatkossa jollei tästä jo banni seuraa.

:saint: No jopas se nyt kimmahti..... ei tartte niin hemmetin tosissaan taas mun kanssani olla.

Se on jos alkaa toisille mestaroimaan palstan säännöistä, niin kannattaisi sitten itsekin noudattaa niitä sääntöjä. Vaíko mielestäsi vain muut noudattakoon sääntöjä ja sinun roolisi on valvoa muiten toimintatapoja.

Otappas nyt vähän rennommin. :whistle: ;)

Luulen, että joudun tekemään ilmoituksen modeille kaikista, jotka ovat vastanneet tähän ketjuun väärin. Pyydän tarkkuutta jatkossa jollei tästä jo banni seuraa.

No niin.

Nythän sullakin alkaa olla otetta!

Minä ainakin olen otettu!

Tänään on puhuttukin annoskoosta, että aika moni ottaa sapuskaa aika paljon luullen sen olevan ns. normaaliannos. Joten, jos lapsena jo vetää kaksi käristemakkaraa per ateria niin aika isolta annokselta kuulostaa. Aikuisellekin luulisi riittävän yhden?

No ehkette olekaan niitä jotka väittävät syövänsä ihan terveellisesti ja ihan vähän mutta silti lihoo ;)

heh, mie en oo väittäny syöväni pelkästään terveellisesti, mutta eipä noi mun ruokamäärät liian isoja ole kun en liho, sama pojalla :) ei mulle riitä 1 kanan rintafilekkään, niitä menee 3, poika syö sen yhden.. mutta me kait sitte kulutetaan kaikki myöskin.. :D

Aikuiselle yksi??? Ei varmasti riitä, jos ei syö mitään muuta. Siis nuotiolla tai grillillä yms. Itse syön aina kaksi makkaraa kerralla, jos ei tule muuta.

Eihän nuo juuri koskaan grillimakkaraa syö...me grillataan pääasiassa jotain ihan muuta, kun kukaan ei makkarasta oikein tykkää. Kalkkunalenkkiä tai kalkkunanakkeja grillataan joskus muiden sapuskojen ohella, ja niitä lapset syö jonkin verran. Oliskohan 1/3 lenkistä per muksu, tai 2-4 nakkia.

kuopus ei syö makkaraa grillattuna, ei tykkää siitä lainkaan. Muten kylä syö makakraa.

9v syö 2 makkaraa,jos ei muuta ole samaan aikaan tarjolla, tyttö 15v syö kaksi ja poika 14v syö 2 tai kolme.
itse voin syödä 2-3 makkaraa
Meillä on aina kevytversioita makkaroista ja ovat ihan yhtä maukkaita. Parempia jopa. Viime juhannuksena anoppikin söi tietämättään kevytmakkaraa, vaikka aina sanoo etteivät maistu miltään.

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Meillä on aina kevytversioita makkaroista ja ovat ihan yhtä maukkaita. Parempia jopa. Viime juhannuksena anoppikin söi tietämättään kevytmakkaraa, vaikka aina sanoo etteivät maistu miltään.

Meillä kanssa kelpaa kaikille kevytversiot :)

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:

Niin meilläkin, kalkkunaa joka on kevytversiota myös.
Ihan turhaa ahtaa itseensä ylimääräistä rasvaa, ja sianlihaahan meillä ei 3/4 perheestä syö ollenkaan.
Meinasin oksentaa kun söin jotain ei-kevytmakkaraa viime kesänä :x

Yhteistyössä