Kuinka monta eri kertaa hoitovapaata saa hakea?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Oliko siinä joku rajoitus? Muistelen, että 2 x saa maksimissaan samasta lapsesta jäädä hoitovapaalle eri kertoja. Ajattelin itse käväistä töissä ja palata sitten kotiin, hoitovapaata olen hakenut jo 2 kertaa (kun päätinkin olla kotona pidempään kuin aluksi ajattelin). Eli enpä tiedä onnistuuko suunnitelmani...
 
mimmu
kyllä kelan oppaassa näin tosiaan sanotaan et kaksi eri jaksoa voi anoa hoitovapaata. Mut kait sitä voi hakea usemmassakin jaksossa mikäli työnantajalle sopii? En oo kyl ihan sata varma mut näin kuvittelisin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
siis mitä? Eli sait lapsen oltin enemmän kotona meni töihin, tulit taas hoitamaan lastasi menit taas töihin ja haluat taas kotiin ja tämä lapsi on alle 3v?
No ei nyt ihan. Hain ensin hoitovapaata ajankohtaan x asti. Kun ajankohta x läheni, en halunnut viedä lasta vielä hoitoon. Hain uuden hoitovapaan alkamaan suoraan edellisen päättymisestä. Sitten töihin, ja nyt mietin, että olis kiva olla lapsen kanssa maalla pidennetty kesä. Ja siihen tarvitsen hoitovapaata.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tupla-äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja matamiko:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tupla-äippä:
kaksi kertaa saa hakea yksi henkilö.
Niinpä tietysti:/ Koskeeko rajoitus tuen Kelalta hakemista vai työntekijän ilmoitusta työnantajalle?
minusta molempia
Näin sanoisin minäkin..
Voi harmi:/ Kiitos joka tapauksessa avusta!!!
 
kysyin kelasta
Kysyin tätä samaa asiaa kelasta ennen joulua. Sieltä minulle ainakin sanottiin, että kotihoudontukeen voi hakea niin monta krt kuin haluaa siihen asti kuin (nuorin) lapsi täyttää sen kolme vuotta. Eli siis koskee kelaa. Työnantajalle tehtävästä ilmoituksesta ilmeisesti on niin, että sen voisi ilmoittaa max kahdessa jaksossa per lapsi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kysyin kelasta:
Kysyin tätä samaa asiaa kelasta ennen joulua. Sieltä minulle ainakin sanottiin, että kotihoudontukeen voi hakea niin monta krt kuin haluaa siihen asti kuin (nuorin) lapsi täyttää sen kolme vuotta. Eli siis koskee kelaa. Työnantajalle tehtävästä ilmoituksesta ilmeisesti on niin, että sen voisi ilmoittaa max kahdessa jaksossa per lapsi.
Mutta asia on varmaan tahdonvaltainen työnantajaan nähden? Eli jos työnantaja suostuu, voi vapaata ottaa kolmekin kertaa?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tupla-äippä:
Kannattaa varmaan tarkistaa kelasta suoraan :D
Yritin jossain vaiheessa, en saanut tavoittamaltani virkailijalta vastausta. En jaksa jonotella sinne uudelleen. Taidan katsastaa enemmin Finlexistä, niin saan varman vastauksen...
 
kysyin kelasta
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kysyin kelasta:
Kysyin tätä samaa asiaa kelasta ennen joulua. Sieltä minulle ainakin sanottiin, että kotihoudontukeen voi hakea niin monta krt kuin haluaa siihen asti kuin (nuorin) lapsi täyttää sen kolme vuotta. Eli siis koskee kelaa. Työnantajalle tehtävästä ilmoituksesta ilmeisesti on niin, että sen voisi ilmoittaa max kahdessa jaksossa per lapsi.
Mutta asia on varmaan tahdonvaltainen työnantajaan nähden? Eli jos työnantaja suostuu, voi vapaata ottaa kolmekin kertaa?
Aivan, eli kelalta saa hakea/myönnetään kotihoidontukea niin monta krt kun haet, mutta työnantajan pitää suostua siihen, että ilmoitat hoitovapaasta useampaan kertaan.
(olipa vaikeasti selitetty)
 

Yhteistyössä