Kuinka moni vie lapset hoitoon vaikka on itse lomalla?

Kun näistä hoitojutuista nyt kovasti täällä puhutaan...

Meillä on töissä (päiväkodissa) kysely joulunajan hoidontarpeesta. Kaikki vanhemmat ovat jo merkanneet siihen listaan. Ajalla 22.12.-31.12. on vain kolmella lapsella muutama satunnainen vapaapäivä :eek:

Ryhmässä on yhteensä 16 lasta. En oikeasti voi uskoa, ettei 13 lapsen jommalla kummalla vanhemmalla ole yhtään joululomaa.

Se on se subjektiivinen päivähoito-oikeus ja kun siitä maksetaan...
 
vieras
Meillä ei todennäköisesti ole lomaa. Mä olen palannut töihin tänä syksynä ja seuraava loma on vasta ensi kesänä ja sekin vajaa. Miehellä on talviloma, mutta pitää sen myöhemmin. Jos miehen työtilanne oleellisesti muutu, niin lomia ei ole.
 
vieras
Meillä ei miehen kanssa kummallakaan ole joululomaa. Mies jätti muutaman kesälomapäivän säästöön, voi niitä käyttää joulun ja uuden vuoden välissä. Itse sellaisessa paikassa töissä, jossa vuodenvaihde kiireistä aikaa, joten turha mun on edes pyytää ylimääräisiä vapaita. joten meillä tyttö hoidossa 23.12. asti ja heti uuden vuoden jälkeen taas hoitoon. Ei voi mitään! Totta kai jos olisin kotona, myös lapsi olisi kotona. Pitäään lapsellakin olla joskus loma. Me lomaillaan sitte talvella helmi- tai maaliskuussa koko perheen voimin.
 

Yhteistyössä