Kuinka moni varasti vaippoja mukaan synnäriltä?

Status
Viestiketju on suljettu.
:o
:eek: Älkää sit tulko tänne ruikuttamaan, kun kohta synnärillä jokaikinen vaippa ja vaate pitää tosiaan pyytää erikseen joltain hoitsusta ja merkata vielä ruksi listaan, jotta nähdään kuinka monta kukakin on käyttänyt jne....

vieras
Oisitte ny ottanut sängytki, yöpöydät, tuolit ja vaikka synnytyshuoneesta instrumentitki mukaan. Kaikki minkä saa kannettua mukanaan, saa viedäkkin. Eikös vain

En vaippoja, muuta ku sen mikä lapselle laitettiin lähteissä.

Mutta ekalla kerralla otin sukat ja ihan tietoisesti :whistle: tosin pidän sitä korvauksena siitä, että se siivoojatäti "varasti" mun omat sukat pyykkejä kerätessään |O :kieh: :whistle: :saint: (enhän mä voinut joulukuun pakkasissa ilman sukkiakaan kotiin lähteä :whistle: )ja vikalta kerralta jäi verkkohousut jalkaan ja ne todellakin jäi ihan vahingossa. Tosin mies se pakkasi mun tavarat ja pakkasi sitte sinnekin yhdet ylimääräset verkkohousut, kun luuli, että ne on mun omat :eek: :LOL:

Ei oo ollu yhtenäkään kertana tarpeen,eikä kuulu myöskään tapoihin.Vieruskaveri kerran tarkkaan laski paljoko vaipoja tarviiviikoksi ja samalla mietti montako kaljaa juo ekana iltana yms....

En ymmärrä tollasta touhua ollenkaan.Kun tietää että vauva tulossa niin eikö kaikki hankita valmiiksi????

mä vaan
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja annnas:
Alkuperäinen kirjoittaja annnas:
Kai nyt edes joku on pölliny niitä ihania imetusliivejä :LOL:
mitä liivejä?? Mulle annettiin pätkä semmosta verkkoputkee ja sideharso :kieh:
No niinpä :D
Aaahaaaa :D mää jo luulin et joku on oikeesti saanut liivit sieltä käyttöön :D
TYKSissä on *liivejä* ja aha ihania (seksin tappajiksi mun mies niitä sanoo vieläkin - ei oo vielä toipunut - vaikka ne viimeksi 4 vuotta sitten näki )

Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Meil jäi siis vahingossa sairaalan tutti suuhun. Mitäs te meinaatte ne jotka on varastanut tieten tahtoen noita. Sanoa lapsillenne sitten/Jos/Kun jää varastelusta kiinni oli sit missä iässä tahansa kun pitäis ymmärtää et niin ei sais tehdä? Silittää päätäkö?
no eipä tullut vastausta tähän?

vieras
Kummasti kaljaan ja tupakkaan on rahaa, mut vauvan tarvikkeet pitää varastaa :0 Tai ehkä sen takia sit rahaa jääkin muuhun ku varastaa tarvittavan

äiti
Meil jäi siis vahingossa sairaalan tutti suuhun. Mitäs te meinaatte ne jotka on varastanut tieten tahtoen noita. Sanoa lapsillenne sitten/Jos/Kun jää varastelusta kiinni oli sit missä iässä tahansa kun pitäis ymmärtää et niin ei sais tehdä? Silittää päätäkö?
Tutti..meinaatko että sitä ois joku vielä käyttäny? Meille ainakin otettiin pakkauksesta se tutti käyttöön eikä tullu mieleenkään jättää sitä sairaalaan.

Mä myönnän ottaneeni pari vaippaa..ihan silläkin kun niin nopsaan lähin kotiin;) Oisin käyttäny ne kuitenkin jos oisin ollu pidempään ku se 2 pv

Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Tutti..meinaatko että sitä ois joku vielä käyttäny? Meille ainakin otettiin pakkauksesta se tutti käyttöön eikä tullu mieleenkään jättää sitä sairaalaan.

Mä myönnän ottaneeni pari vaippaa..ihan silläkin kun niin nopsaan lähin kotiin;) Oisin käyttäny ne kuitenkin jos oisin ollu pidempään ku se 2 pv
Kyllä ne käytetään uudelleen. ainakin siellä missä mä olin.

vieras
rintakumit ja tutit ei oo kertakäyttöisiä. Rintakumit varsinkin on aika kalliita kappalehinnaltaan ja joku tarvitsija jää ilman ku toiset vie lainaamansa rintakumit kotia :/ Kiva imettää vertatihkuvilla tisseillä

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:

Kyllä ne käytetään uudelleen. ainakin siellä missä mä olin.
Juu niin täälläkin käytetään uudestaan. Välinehuollossa ne steriloidaan uudestaan. Ja siis kysyin tuota et voiko sen tutin ottaa sanoivat ettei kun menee uudestaan käyttöön. Mut unohtui suuhun lähtíessä.

rosmo
Pari isoa sidettä itselleni, vauvalle en muistaakseni vaippoja pöllinyt, mutta sitten kyllä pari lapaspaitaa, parit potkarit, pienet sukat, yhden vuodesuojan äitiä varten, pari lakanaa vauvalle, .. varmaan jotain muutakin mutten nyt enää muista. Nuo vauvan vaatteet möin sitten myöhemmin huutiksessa, irrotin vain ne sairaalan merkit niistä.

Sirkkeli
En varastanut tietoisesti mittään, mutta luulin että vauvalle annettu tutti on ilman muuta vauvan henkilökohtainen. Vuosia myöhemmin vain kuulin, että nekin kierrätetään(YÄK!) eikä niitä sais ottaa.
Mutta ihmettelen tuota varkaitten härskiyttä, ja että vielä kerskuvat asialla?!

Niin
Alkuperäinen kirjoittaja :o:
:eek: Älkää sit tulko tänne ruikuttamaan, kun kohta synnärillä jokaikinen vaippa ja vaate pitää tosiaan pyytää erikseen joltain hoitsusta ja merkata vielä ruksi listaan, jotta nähdään kuinka monta kukakin on käyttänyt jne....
tai sitten vuorokausimaksut lapsivuodeosastoilla nousevat....jollain tavallahan se tavarahävikki on katettava. Etenkin kun useimmista äideistä tuo tavaroiden pölliminen näyttää olevan ihan normaalia, joten lienee irl aika yleistä.

Alkuperäinen kirjoittaja rosmo:
Pari isoa sidettä itselleni, vauvalle en muistaakseni vaippoja pöllinyt, mutta sitten kyllä pari lapaspaitaa, parit potkarit, pienet sukat, yhden vuodesuojan äitiä varten, pari lakanaa vauvalle, .. varmaan jotain muutakin mutten nyt enää muista. Nuo vauvan vaatteet möin sitten myöhemmin huutiksessa, irrotin vain ne sairaalan merkit niistä.
älä sitten valita jos sairaalassa ei ole vaatteita lapselle antaa. Tiedätkö että joissain voi olla pula noista?

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä