Kuinka moni tekee piparkakkutalon itse ja kuinka moni ostaa valmiina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

shihtzu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
1 878
0
36
Tarkoitus tänä vuonna oli ekan kerran vuosiin, että siskoni olisi tehnyt esikoiselle muumitalon. Minä ostin muotit ja siskoni teki osat, mutta kun tuli kokoamisen aika, niin hermohan siinä meni ja talosta tuli rauniotalo, kun seinät olivat kieroja.

No tänään sitten käytiin tuossa lähellä joulupajassa ja ostin sieltä valmiin piparkakkutalon, eikä maksanut kuin 16 euroa, että ei minusta mitenkään paha hinta. Tosin tuo on ihan perusmallinen talo, ei mikään muumitalo :)

En ole oikein koskaan ymmärtänyt, miksi sellainen piparkakkutalo pitäisi varta vasten ostaa. Tekemisen ymmärrän, mutta mitä sillä pelkällä valmiilla talolla tekee.

Ei kumpaakaan. Tekeminen nyt on ihan hauskaa, mutta ei se pölynen pipari niin kivaa syötävää sillon loppiaisena enää oo. Ostamista en käsitä ollenkaan, hitto niitä hintojakin...!

Me tehään itsenäisyyspäivänä koko perheen voimin. Se tekeminenhän siinä hauskaa on, tulee persoonallinen talo ;) En ikinä ostais valmistaikinaa tai valmita pipareita, yöks. Anopin ihanalla pipariohjeella tulee maailman parhaat piparit!

En muutenkaan ymmärrä noita valmistaikinoita, mulla menee n. 10 min kun teen ison taikinan. Sit laitan vaan jääkaappiin yön yli.

Yhteistyössä