Kuinka moni tekee lihapullia vielä

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Joskus niistäkin, meillä kun tehdään lihapullia enemmän kerralla niin ei tule liiian sipulisia ja kyllä me kaikki tykätään käyttää muutenkin sipulia ruuassa. 400g. pakettiin pussi varmaan on liikaa :D

"mämä"
En tee koskaan, koska jos tekisin pullat itse (usein syödään kyllä eineksiäkin), en sitten tekisi niistä lisäainemössöä. Toisekseen melko kallista on lisätä joku hemmetin keittopussi yksiin lihapulliin.
En oikein ymmärrä sitä kauheata vaahtoamista, että "meillä ei syödä mitään kaupan valmispullapaskoja, kun tehdään itse", ja sit kuitenkin lyödään pussikeitto sekaan, ja voi kun itse tehty on hyvää.

"vieras"
[QUOTE="mämä";27779027]En tee koskaan, koska jos tekisin pullat itse (usein syödään kyllä eineksiäkin), en sitten tekisi niistä lisäainemössöä. Toisekseen melko kallista on lisätä joku hemmetin keittopussi yksiin lihapulliin.
En oikein ymmärrä sitä kauheata vaahtoamista, että "meillä ei syödä mitään kaupan valmispullapaskoja, kun tehdään itse", ja sit kuitenkin lyödään pussikeitto sekaan, ja voi kun itse tehty on hyvää.[/QUOTE] Joo, mielikuvituksen puutetta

"vieras"
en ikinä enää. Nyt teen näin:

jauhelihaa 400g
vehnäjauhoja 1-2 rkl
1 kananmuna
maustepippuria jauhettuna n. 1-1,5 tl
suolaa 1-1,5 tl

ja siis paistetaan paistinpannulla oikeassa voissa eikä missään kissanrasvassa tai uunissa. Mielellään vielä valurautapannu jos on niin siinä.

• Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten
[QUOTE="mämä";27779027]En tee koskaan, koska jos tekisin pullat itse (usein syödään kyllä eineksiäkin), en sitten tekisi niistä lisäainemössöä. Toisekseen melko kallista on lisätä joku hemmetin keittopussi yksiin lihapulliin.
En oikein ymmärrä sitä kauheata vaahtoamista, että "meillä ei syödä mitään kaupan valmispullapaskoja, kun tehdään itse", ja sit kuitenkin lyödään pussikeitto sekaan, ja voi kun itse tehty on hyvää.[/QUOTE]

Ps. on olemassa sellaisia lisäaineetontakin sipulikeittoa ja yksi pussi maksaa about 1,50e max. Mä laitan aina yhden pussin, jauhelihaa kuitenkin tulee yleensä vähintään kilo, lisään muitakin mausteita.

Pitäs taas tehä lihapullia, tosi pitkä aika kun olen viimeksi tehny. Meillä ne saa vähintään olla nyrkin kokosia noi lihapullat, mies sanoo, ettei mitään pikku piperryksiä ala suuhunsa änkemään :LOL:

"vieras"
en käytä pusseja kuin aniharvoin. Joskus lisään tex mex, sellaisen taco-maustepussin, joka on tarkoitettu taco-jauhelihalle.

Usein een näin.

400 g jauhelihaa
kananmuna
kermaa
suolaa
mustapippuria
paprikajauhetta
sipulia
valkosipulia
kuivattua persiljaa
ja maun mukaan muita mausteita

"vieras"
Ennen tein, en enää. Tulee mun mielestä liian suolaisia vaikka pippuria tykkäsinkin siihen aina lisätä.
Laitan nykyään vaan korppujauhoja (mies haluaa), vettä, kananmunaa, lihaa, sipulia reilusti ja suolaa+pippuria. Hyviä tulee. :)

Yhteistyössä