kuinka moni tekee lapsen rahan takii?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä505
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä505

Vieras
Etelä-Sanomien liittees oli Katu lehti.. siina otsikko äiti on teini....

siinä sanottiin näin:

Teiniäideistä ajatellaan usein, että....
-menovaihe tulee joskus

-eivät osaa laittaa ruokaa, siivota hoitaa lastaan
-tekevät lapsia rahasta,käyttävät hyväkseen sosiaaliturvaa
-tekevä lapset saadakseen elämäänsä jonkun, joka rakastaa heitä ehdoitta
-lapset ovat vahinkoja
-isä on paljon aitiä vanhempi mies
-lapsen isä ei pysy pitkään kuvioissa mukana
-teiniäiti vie lapset aina hoitoon
-hakee rahaa vanhemmilta

mä sain esikoisen 18 vuotiaana ja en näillä perustella. vaan ihan omasta tahdosta. Nyt mulla on kaks kultasta lasta enkä oo kertaakaan vieny lapsii hoitoon. en edes vanhemmille. mieheni on kuvoissa vieläkin. tutstuttiin kun oltiin 16 kesäsii. jos joku tekee näillä perustella lapsen niin ei kaikki oo samanlaisii..

:kieh: :snotty:

sama juttu oli mitäs nyt puolella ja mun mielestä tosi huvittavaa... jos joku tekee lapsen rahan takia, niin jää paljon miinukselle tai lapsi saa huonoo kohtelua :)

juu..luin kanssa kyseisen jutun ja tuntu kyllä oudolta että rahan takii...täh..eipä lapsella paljon rikastu...
Itse olen 24v2 lapsen äiti sain ekan 23v,eli en ole teiniäiti,mutta haluan sanoa kaikille teiniäideille,että nostan kaikille hattua jotka todella osaa ottaa vastuun niin nuorena...kyllä se lapsen saaminen kasvattaa,että pakostikkin omatunto nousee pintaan...tsemppiä kaikille"teiniäideille"!!! :flower:

no aika sairasta jos joku tekee rahan takii.. :'( mä oon saammassa ensimmäisen lapsen heinäkuussa, oon nyt 17wee. kamalaa ajatella jos joku tekee niin..ne vaa käyttä hyväx lastaan.. :'(

en mä oikeen usko et kukaan ihan vaan rahan takia lapsen tekee,tietty saattaahan niitä löytyä mut silti,kai nyt kukanenki osaa laske ekuin paljon lapseen sitä rahaa uppoo..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2005 klo 11:28 äippä505 kirjoitti:

siinä sanottiin näin:

Teiniäideistä ajatellaan usein, että....-menovaihe tulee joskus

-lapset ovat vahinkoja
-hakee rahaa vanhemmilta

mä sain esikoisen 18 vuotiaana ja en näillä perustella. vaan ihan omasta tahdosta. Nyt mulla on kaks kultasta lasta enkä oo kertaakaan vieny lapsii hoitoon. en edes vanhemmille. mieheni on kuvoissa vieläkin. tutstuttiin kun oltiin 16 kesäsii. jos joku tekee näillä perustella lapsen niin ei kaikki oo samanlaisii..

Mä olen teiniäiti,17v. Osaan kyllä laittaa ruokaa,tosi hyvinkin :) ja siivotakkin osaan. Ok, lapsen isä on mua 11 vuotta vanhempi. Tän talven oon hakenut rahaa soskusta, kun asun yksin, enkä saanutkaan opintotukea. Myös vanhemmiltani saan kuukausittain rahaa. Ei ole suunnitelmissa viedä lasta turhaan hoitoon. Isä on mukana kuvioissa, toivottavasti pysyykin.

Eli osa väittämistä kyllä sopii minuun, mutta en koe olevani yhtään sen huonompi kuin muutkaan äidit. :)

:laugh: :laugh: :laugh: lapsia rahan takia???? :laugh: :laugh: miten ne nyt niitä kultakimpaleita on... on vissii ihmisjärki menettänyt kokonaan viisaan toimintansa jos niin joku ajattelee....

\

siinä sanottiin näin:

-lapset ovat vahinkoja
-hakee rahaa vanhemmilta

Hohhhoooo!
Toki mielellään käyn ulkona, noin kerran kahessa kuukaudessa, näin tekee varmasti myös vanhemmat äidit.
Olen hyvä ruuanlaittaja, koska kokki-mieheni on minua neuvonut.
Saamme kyllä toimeentulotukea, koska mies on tällähetkellä työtön ja minä kodinhoidontuella, mutta tähänkään ei varmasti vaikuta ikä, koska saahan sitä vanhemmatkin ihmiset
En ole tehnyt lapsia siksi, että saisin rakkautta, saan sitä muutenkin.
Kaksi ensimmäistä lasta on suunniteltuja, ja pitkään yritettyjä.
Mies on kyllä 13-vuotta minua vanhempi, mutta eroja tulee toki muillekkin, kuin nuorille.Vai ketkä ne sitten eroaa, ku puolet avioliitoista päättyy eroon?
Lapset ei vielä tähän päivään mennessä ole hoidossa olleet, pari tuntia pikkuveljellä, kun ollaan haettu polttopuita.
En saa vanhemmilta rahaa, miksisaisin, aikunen omillani elävä ihminen. Toki isäni korjailee autoani, koska sattuu osaamaan sen homman ja äiti saattaa joskus leipoa meille jotain hyvää.
Aika törkeää yleistystä.

niimpä niin..noh, ajatella saa miten tahtoo, todellisuus on sitten toista..tarkoitan tässä tuota aloitusta, mitä lehdessä luki.en jaksa edes perustella, niin jonninjoutava juttu.. :laugh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2005 klo 16:12 Lilleri kirjoitti:
\

siinä sanottiin näin:

-lapset ovat vahinkoja
-hakee rahaa vanhemmilta

Mä olen teiniäiti,17v. Osaan kyllä laittaa ruokaa,tosi hyvinkin :) ja siivotakkin osaan. Ok, lapsen isä on mua 11 vuotta vanhempi. Tän talven oon hakenut rahaa soskusta, kun asun yksin, enkä saanutkaan opintotukea. Myös vanhemmiltani saan kuukausittain rahaa. Ei ole suunnitelmissa viedä lasta turhaan hoitoon. Isä on mukana kuvioissa, toivottavasti pysyykin.

Eli osa väittämistä kyllä sopii minuun, mutta en koe olevani yhtään sen huonompi kuin muutkaan äidit. :)

Siis kuukausirahaa vanhemmilta kuin muutkin teinit? Miks niiden pitää antaa rahaa jos sulla on mieskin?

hei..olen itse tällä hetkellä 18 vuotta sain tyttäreni ollessani 16 eli tyytöni on jo 1 vuoden 4kk ja minusta on ihanaa olla kotiäiti!menovaihe tulee joskus..mulle niitä tulee kerran kolmessa kuukaudessa :laugh: kyllä minä siivoan ja miesku tykkää kokata niin se saa tehdä sen puolen =) tekevät lapsia rahasta?!?kuka tänki asian on muka todennu?meillä jäis kuukausi rahat tiukille jos mie lähtisin vain shoppailee esim vaatteita ittelle! meillä on kans tällä hetkellä mies työtön ja minä kodinhoidon tuella ettei kuukaudessa jää oikein mitään käteen :/ ehdoitta rakastaa....no kylläpä tu neiti varmaan rakastaaki äiskää ja iskää mutta saan minä isältäkin joka myös rakastaa minua ehdoitta :heart: meillä jätettiin ehkäisy ihan tietoisesti pois päätettiin että tulee jos on tullakseen =) miehen kanssa yhteiseloa on ollut melkein nelisen vuotta ja ei olla ainakaan tähän päivän mennessä erottu! no meillä tuota ikäeroa on kyllä 5vuotta mutta eikös se ole totta että mies kehittyy myöhemmin kuin nainen!(jostain olen lukenu että naiset ovat henkisesti miehiä 2vuotta vanhempia siis saman ikäisiin verrattuna)
teini äiti vie AINA hoitoon?!? meillä neiti ei ole aina hoidossa vaan kerran 3kuukaudessa! minä en rahaa hae mutta emäntä maksaa miulle tässä kuussa vaatteet..ja ihan omasta vapaasta tahdostaan!
haluaisin kyllä tavata nämä ihmiset jotka puhuvat tuollaista!
entäs teini isät??? miksei niistä puhuta mitään?
tai nämä jotka saavat lapsensa vanhoina esimerkiksi 45 vuotiaista?!
heistäkinhän voisi ajatella/puhua että he vievät aina lapsensa hoitoon kun eivät enää itse jaksa!
mutta jätetään me "teiniäidit" nämä "paremmat" ihmiset puhumaan/ajattelemaan millaista on olla "teiniäiti" ...

Utelias, kuten sanoin, opintotukea en saa, joten kyllä,kuten muutkin teinit, saan vanhemmiltani rahaa. Mielestäni siinä ei ole mitään hävettävää, millä yksin asuvana muuten eläisin? Mieheni on tällä hetkellä muualla, joten ei pysty perhettämme elättämään.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2005 klo 20:02 Lilleri kirjoitti:
Utelias, kuten sanoin, opintotukea en saa, joten kyllä,kuten muutkin teinit, saan vanhemmiltani rahaa. Mielestäni siinä ei ole mitään hävettävää, millä yksin asuvana muuten eläisin? Mieheni on tällä hetkellä muualla, joten ei pysty perhettämme elättämään.

No en minä kyllä omien vanhempieni elätettäväksi lapsia tekisi. mutta kukin tekee kuin tekee

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2005 klo 20:21 mie kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2005 klo 20:02 Lilleri kirjoitti:

No en minä kyllä omien vanhempieni elätettäväksi lapsia tekisi. mutta kukin tekee kuin tekee

puuttukaa nyt taas toisten asioihin..kukin elää miten elää, älkää puuttuko aina toisten asioihin..

Vielä täytyy lisätä. Niin kauan kun en pysty itse lastani elättämään, otan kaiken avun vastaan mitä tarjotaan. Elätän lapseni kyllä itse, heti kun siihen kykenen. En mä siitä ylpeä ole, että en siihen kykene. Mutta musta tärkeämpää on se, kuka lapsesta pitää huolta.

täytyy sanoa että ole lollon kanssa vähän samaa mieltä. jos olisimme vain kaksistamme mieheni kanssa. asia olisi ihan erilainen. koska olisimme molemmat opiskelijoita, joten emme ehkä tarvisisi toimeentulotukea. mutta nyt kun minä olen kotna lapsen kanssa ja mies painaa koulussa sekä töissä otamme kyllä kaiken avun vastaan. enkä tunne häpeää... ja uskon että mies saa heti töitä kun valmistuu ja minä menen kouluun niin sitten emme tarvitse enää (toivottavasti) toimeentulotukea. tarkoituksena ei ole elellä sillä koko elämää. nyt vain tilanne niin vaatii...

Tunnen kyllä yhden, joka vastaa täysin tuota kuvausta streotyyppisestä teiniäidistä. Lapsi on hoidossa to-su ja muinaki päivinä, jos äidillä sattuu janottamaan, mummot laittaa ruuat, ostaa lapsen vaatteet ja vaipat, ei tee itse mitään, exä käy siivoamassa vaikka uus mieski on kuvioissa,käyttää kaikki rahat omiin menoihinsa, ei maksa edes vuokraa itse, ja silti valittaa aina että ei oo rahaa(siis on juonu joka pennin), tosi ikävää lapsen kannalta, olis varmaan parempi että se asuis kokonaan siellä mummolassaan, tai sitten jossain kasvatuskodissa, mutta soskusta eivät tyypilliseen tapaan tee yhtään mitään.

\

siinä sanottiin näin:

-lapset ovat vahinkoja
-hakee rahaa vanhemmilta

-Joo, no minä osaan tehdä ruokaa todella hyvin (joulunakin tein itse laatikot sun muut ;) )
-Rahasta lasta ei ole tehnyt... ja turvanani ei ole sosiaalitoimisto.
-En tehnyt siksi lasta, että olisi joku joka rakastaisi minua
-Lapsi ei ollut vahinko
-Isä on 3v vanhempi ja kuvioissa viidettä vuotta
-En antaisi lastani hoitoon!
-En hae rahaa vanhemmilta

Joten haistakoon kakka listan laatija... Oliko lehdessä, että kukan sen oli laatinut??

\
Teiniäideistä ajatellaan usein, että....

haluan muistuttaa mitä siinä lehdessä oikeasti luki. Lehti ei suinkaan väittänyt että teini äidit olisivat tuollaisia. Se väitti että näin teiniäidestä usein ajatellaan :attn: Ja tottahan se on että suuri joukko ihmisiä pitää nuoria kykenemättöminä äitiyteen. Onneksi on myös suuri joukko niitä jotka tietävät sen olevan valhetta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2005 klo 20:54 Lilleri kirjoitti:
Vielä täytyy lisätä. Niin kauan kun en pysty itse lastani elättämään, otan kaiken avun vastaan mitä tarjotaan. Elätän lapseni kyllä itse, heti kun siihen kykenen. En mä siitä ylpeä ole, että en siihen kykene. Mutta musta tärkeämpää on se, kuka lapsesta pitää huolta.

kyllä se apu todella kannattaa ottaa vastaan kun sitä tarjotaan. olen yh äiti, joten tulot ovat se ainoa minimi aitiyspäiväraha.. jääköhän siitä niukin naukin 300 kuussa käteen. isovanhemmat ostaa lapsen vaipat ja joskus ruokaakin, ja olen siitä todella tyytyväinen. ja toisaalta kun kerran ovat kaikille muillekkin lapsen lapsille ostaneet, niin "kuuluu" periaatteessa minunkin lapsi sanat jutut saada. sossussa en käy. ja vaikka rahat oisikin lopussa ennen lapsilisäpäivää, niin syön itse vaikka pelkkää näkki leipää, kunhan lapsi saa kunnon ruokaa. ja sitä on aina mielin määrin varastossa. kyllä sitä pärjää kun osaa säädellä rahankäyttönsä.
toinen juttu on tuo hoitoon vieminen. jokainen äiti tarvitsee "omaa aikaa" mikä on ihan ymmärrettävää. minä sitä saan noin kerran kuukaudessa. ja´se riittää aivan vallan mainiosti.

Yhteistyössä