Kuinka moni teistä saa päättää itse omista rahoista?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Minä saan, mutta toisaalta maksankin lähes kaikki meidän laskut. Loput rahoistani käytän miten lystään eikä miehellä ole siihen mitään sanottavaa. Tuntuisi aivan järjettömältä, että kävisin töissä ja olisin sitten velvollinen selitteleen miehelleni ostoksia. Jonain päivänä saan perintöä ja sen näkee sitten mihin se käytetään. Mies on käyttänyt omat pienet perintönsä yhteisiin hankintoihin esim. vaihdettiin auto ja muuten vain elämiseen.
 
Rollolainen
tottaki saan pättä itse OMIST rahoistani. mä vaan haluan ne käyttää PERHEESEEn eli maksan laskuja siinä kuin mieskin. MInusta koti on yhteinen yritys ja yrityksessa on yhteiset rahat joila maksetaan yrityksen menoja, -. Meilä ei sii ole välki kuman nimi alksuss aon se maksaa kumalla sillä hetkellä on rhaa, lapsile ostaa vatetta ym tavaraa se jolla juuri silloi on rhaa, sma päree myös aikuisten vaateisin ym
 
juuh
Molemmat päättää omista rahoistaan pakollisten kulujen jälkeen.

Isommista ostoksista neuvotellaan koska ne yleensä vaikuttaa sen toisenkin elämään - ulkomaanmatka tai uusi sohva vaikka.
 
Molemmilla on omat laskut, ja yhteisiä laskuja maksellaan periaatteella "se kumpi kerkeää". Tämän jälkeen mulle on ihan se ja sama, mihin mies rahansa tuhlaa, ja päinvastoin. En koe että mun pitäis olla hänelle jotenkin tilivelvollinen itse ansaitsemistani rahoista, enkä vaadi häneltä selityksiä omista rahoistaan. Miksi pitäisi?
 
"vieras"
Niin kovasti kuin haluaisinkin itse päättää rahoista mutta perkele kun vouti vie suurimman osan ja muut menee laskuihin. Jos 50 saa tuhlata omiin menoihin niin se on jo luksusta.
 
"yyhoo"
Minä - sattuneesta syystä... ;) Enpä tosin exältäkään paljon kysellyt mihin rahani saan laittaa sen jälkeen, kun pakolliset huushollin menot oli hoidettu. Ei hänkään kysellyt omistaan.
 
no höh
Itse tietenkin päätän. Ei siihen ole kenelläkään nokan koputtamista, edes miehellä, eikä se ole kyllä koskaan yrittänytkään mitenkään rajata mun omien rahojen käyttöä.
 
Vastaampa kuitenkin vaikka otsake ei meitä koskekaan.

Meillä on yhteiset rahat, molemmat yrittää käyttää rahaa järkevästi.
 
halipupu harmaana
No olipa kysymys. No tietenkin saan itse päättää mihin rahani käytän ja myös mies saa ostaa omilla rahoillaan mitä haluaa. Laksut maksetaan ja lainaa lyhennetään yhdessä, mutta ei meillä lasketa että laksut yms. menee tasan, pääasia että ne tulee maksettua ja elämä sujuu.
 
"sisu"
Meillä menee niin, että mies maksaa lainan ja minä laskut. Niistä tulee suurinpiirtein sama summa kuussa. Molemmat käyvät kaupassa ja kahvilla, leffassa jne. Isot hankinnat sitten pohditaa yhdessä, että milloin hankitaan ja kumpi maksaa.
 
alkp.
Tämä kysymys oli siis vielä tarkennusta, kun yksi valitti vasta, että mies ei anna ostaa lapselle valmiiksi isompia vaatteita ja toinen valittaa, että mies käytti saamansa perinnön mersun ostoon ja vaimo ei sitä hyväksynyt.

Onneksi sentään ihmiset itse näköjään päättävät rahoista ettei puoliso jyrää.
 
"alma"
Meillä on yhteiset rahat ja molemmat saa käyttää niitä ihan niinkuin haluaa. Ei ole tarvinut koskaan tapella rahasta, sillä molemmilla on kyllä ihan realistinen käsitys rahan määrästä.
 
..
Meillä on käytännössä yhteiset rahat, mutta molemmat käyttää niitä kyllä ihan tasapuolisesti. Isommat (yli 50-100e:n) hankinnat yleensä kysellään puolin ja toisin. Jos sitä rahaa olis enemmän niin sit ei kyseltäis vielä noin pienestä summasta. Saan käyttää kyllä rahaa parturiin, vaatteisiin ihan vapaasti halutessani, mutta tällä hetkellä sitä ei tunnu jäävän juuri yhtään ylimääräistä.
 

Yhteistyössä