Kuinka moni teistä ostaa lastenpurkki ruuat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KeljuK
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

KeljuK

Jäsen
21.06.2007
888
0
16
Äsken kaupasta tulin niin katoin ku jollain oli puoli kärryä ruokapurkkeja..siis euron purkki tollaset ruoka jutut :o
laskee monta purkkia tarvii päivässä niin hui kauhee mitä ne maksaa viikossa..
Jokainen tekee tyylillään,sitä en sano mut eikö tule halvemmaks ostaa ainekset ite?
Matkalle ostan ruokapurkin itekkin mutta kyllä tuli laskettua mikä säästö siittä tulee et ite ruuan tekee.

:wave: Yleensä joka päivä menee 1 purkki lihasosetta, joskus myös hedelmäsosetta. Mä en jaksa kokata kahta kertaa päivässä ja saman ruuan syönti tuntuis tyhmältä.

Nuo kolme ensimmäistä saivat melkein pelkästään purkista ruokaa siihen 1v asti, kuopukselle tein itse kaiken paitsi hedelmä- ja marjasoseet. Sillepä ei sitten kelvannutkaan lainkaan purkkiruoka, ois ollu vaan niin kätevä niitä antaa kun ei oltu kotona, mut ei...

jep, minä ostan. Niin kauan kun meillä oli vain 3 lasta, tein kaiken itse, mutta nyt kun lapsia 6, ei vain ehdi aina kaikkea eikä jaksakkaan.
Äidin ei tarvitse olla super, sentakia niitä ruokia on. Ja onhan niissä ravintoarvot jne laskettu, ei ne siten ihan huonojakaan ole.

Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
Joskus ostan pari purkkia kaappiin laiskojen päivien ja reissujen varalle.

siis itekkin ostan jos reissuun lähtee tai menee sellaiseen paikkaan missä oltava jotain mukana.

mutta päivittäin annettuna mä olisin vararikossa noilla hinnoilla :xmas:
Ja HUOM minä noita hintoja lähinnä mietin en kenekään elämän tyyliä,sitä vain että eikö noi ole kauheen kalliita euron purkki,soseet ei nyt sinänsä ole hinnalla pilattu.

silloin kun meidän muksut oli pieniä, ne söivät lähes pelkästään purkki ruokia mutta silloin purkit olivatkin reilusti halvempi: 4kk ruoat 20snt/prk, 5-6kk ruoat 20snt/prk 8kk ruoat 50snt/prk jne... Vellejäkin sai silloin usein tarjouksesta 14snt/prk...
Ei kyllä nyky hinnoilla olis varaa purkkeja syöttää..

vauvalle tein itse kaikki paitsi hedelmäsoseet, nyt ostan viikottain tuolle 1v9kk ikäiselle niitä isojen lasten purkkeja. ei se niitä päivittäin syö, mutta jos ei satu oleen ruoka-aikana eilistä tai uutta ruokaa valmiina niin on ne helppo lämmittää.. samoin jos mennään kaupunkiin tai ollaan reissussa niin ennemmin annan purkkiruuan ku alan tilaamaan jotain ranskalaispitoista lastenruokaa, sellasia ku ne tapaa ravintoloissa olla.. sitä paitsi, purkkiruuan saa hyvin tarjottua kahvilassa eli ei tarvi mennä ees mihinkää kalliiseen ravintolaan.

Alkuperäinen kirjoittaja KeljuK:
Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
Joskus ostan pari purkkia kaappiin laiskojen päivien ja reissujen varalle.

siis itekkin ostan jos reissuun lähtee tai menee sellaiseen paikkaan missä oltava jotain mukana.

mutta päivittäin annettuna mä olisin vararikossa noilla hinnoilla :xmas:

No meillä on sen verran pieni ruokanen tyty et ei vararikkoon söis. Hedelmä/marjasoseet tulee ostettua.
Nyt syödään jo jonkin verran samoja ruokia niin siinäkin purkkiruoka helpottaa jos oma ruokailu menee myöhäseks niin voi tytöllä pitää rytmistä kiinni

lasten ruoka todellakin kallista ku miettii et euron yks purkki.. mut me kyllä ostetaan niitä ruokia kun harvemmin tulee tehtyä ruokaa ja ei kiinnosta tehdä ruokaa vaan lapselle, tosin ärsyttää ku pitääkin olla niin laiska.. :( puurot sama juttu, kalliita on, onneks nyt ollaan kuitenki ostettu ihan nalle hiutaleita ja mikrossa puurot tehty.. säästää kyllä paljon ku miettii et puuroo kuitenki menee aamuin illoin.. ja sama myös tuttelissa.. 5dl maksaa sen reilun euron, sillä saa jo melkein puoltoista litraa normaalii maitoo, onneks vähitellen normaaliin maitoon siirrytäänkin.. :)

Meilläkin aikuiset syö yhden lämpöisen ruuan päivässä, joten kun lapselle pitää olla kaksi, saa toisen purkista.
Mukavaa että piltiltä tulee nyt se uusi sarja markkinoille (Iso-Piltti) jossa on satsattu myös rasvan laatuun. Niitä varmasti ostetaan.

Minä ostan ja aivan kaikki soseet! Laatikollisen hedelmää, jugurtti, liha ja kasvissoseita. Samalla ostan laatikollisen 1/2 litran nanneja ja laatikollisen tetra nanneja, kattokoot kuka kattoo kärryjä, mut minä en ala joka päivä kaupassa käymään!
Esikoiselle tein kasvissoseita ite alkuun ja sitten tein laskelmia, ni eipä tuo juurikaan NIIIN halvaksi touhuksi tullut, jotta oisin jatkanut niiden tekemistä. Kamalan sotkun vain sain aikaseksi keittiöön.

Siinä vaiheessa kun lapsi voi alkaa syömään just samaa ruokaa kun mekin, oon lopettanu purkkiruokien annon, paitsi reissuilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Vaan puoli kärryä? Eihän ne riitä kuin pariksi päiväksi. kannattaa ostaa koko kärryllinen samantien.

tai mieluummin laittaa mies ostamaan, mä en enää itse kehtaa kun olen palstaillut täällä liikaa :snotty:
sanoin tuossa että tuota hintaa mietin lähinnä et aika paljon tekee viikossa, eli jokainen tehkööt tyylillään.
puuromaksaa 70 senttiä esim purkki ja samalla saat isonhiutale purnukan kaupasta ja mikrossa se on vaivaton tehdä.
Meillä tehdään kaksi ruokaa päivässä ja pienestä noi on samaa saanut suolattomana versiona vaan.
Euron myötä noi hinnat pompsahti kyllä ihan järkyttävästi,huoltamolla joku kahvi maksaa n.1,5 :o
sais markat takasin :xmas:

Yhteistyössä