Kuinka moni tajuaa, ettei Turun sinappi ole suomalaista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hippo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Turun sinappia meillä taitaa useimmiten olla.

Totta puhuen mua ei ihan kamalasti jaksa napata onko joku tuote tehty Suomessa vai ei, ihan hyvällä omallatunnolla ostan Muksu-soseita ja Turun sinappia...

Mulla toi turun sinappi istuu vielä tiukassa.. mies aina vieressä sanoo että "osta sitä auraa, kun SE on suomalaista" Mut aina vaan valkkaan turkua kärryyn :D

Koitan parantaa tapani ja suosia suomalaista!

Turun sinappia käytetään, koska se on parasta. Eikä kyllä ole väliksi alkuperämaa, en ole koskaan huomioo asiaan kiinnittänyt. Joskin oon kyllä luullut sen olevan Turussa tehtyä... :D

Auran sinappi tehdään siinä tehtaassa ja sillä samalla perinteisellä reseptillä, millä Turun sinappi tehtiin aikoinaan. Turun sinappi taas myytiin ensin Ruotsiin ja sieltä eteenpäin vielä kolmanteen maahan (en muista minne mutta joku köyhä maa kuitenkin) ja se valmistetaan nykyisin aivan eri menetelmällä, "tiivisteestä" niinsanotusti.

Alkuperäinen kirjoittaja f:
turun sinappia on pakko käyttää, kun tossa aurassa on kanelia ja olen sille allerginen.

Onhan niitä muitakin sinappeja. Helsingin sinappi, Sinetti sinappi, pirkan yms ketjun sinapit, Lidlillä on sinappia jne jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Vain Auraa meillä!:
Auran sinappi tehdään siinä tehtaassa ja sillä samalla perinteisellä reseptillä, millä Turun sinappi tehtiin aikoinaan. Turun sinappi taas myytiin ensin Ruotsiin ja sieltä eteenpäin vielä kolmanteen maahan (en muista minne mutta joku köyhä maa kuitenkin) ja se valmistetaan nykyisin aivan eri menetelmällä, "tiivisteestä" niinsanotusti.

Lähde: käsiteltiin joskus koulussa oikeustapausta jossa oli kyse siitä, kuuluiko oikeus turun sinapin reseptiin tehtaan ja kaluston ostaneelle vai tuotemerkin ostaneelle yhtiölle.

Turun sinapista "meni maku" kun muuttu ulkolaiseksi. Nyt se ulkokuorikin ällöttää ja aina ehdottomasti ostetaan AURAN sinappia! Maistuukin ja näyttääkin sekä tuubi että sisältö paremmalta!