Karpit!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kaisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kaisa"

Vieras
Karpit!

Mitä makkaraa syötte, kun syötte? Käytättekö seurana sinappia? Ketsuppi on täyttä myrkkyä, mutta entä sinappi?

Olen aloitellut vasta karppausta, koitan näin alkuun pitään hiilarit alle 50.
Mutta nyt on ongelmana se, että mulle tulisi protskuja aina kauheesti, vaikka mitä söisin, ja sitten taas rasvaa ei lainkaan niin paljon kuin tarvitsisi...
Teettekö majoneesin itse?

Onhan niitä makkaroita, vilhelmit ja muut käy. En käytä majoneesia ja sinappia käytän ihan normaalin annoksen, painoa on varmaan 10g että ei siinä nyt hiilareita montaa tule.

Joo, onhan noita makkaroita jossa on vain vähän hiilareita. Majoneesia en käytä paljonkaan, ja ostan sen valmiina jos tarvitsen. Sinapeista olen tottunut käyttämään sitä perus- Dijonsinappia jossa ei ole sokeria, muut sinapit maistuvat jo mun suussa liian makeilta.

Alkuperäinen kirjoittaja asian vierestä;22869206:
Oletteko karpaajat tutkituttaneet rasva-arvojanne? Kannattas varmaan ennen kuin aloittaa karppauksen ja sitten kun on istä jonkun aikaa harrastanut...

Karppasin viime vuonna nelisen kuukautta ja työterveystarkastus sattui olemaan siinä neljän kuukauden paikkeilla. Kolesteroliarvot oli lääkärin mukaan "loistavat", kokonaiskolesteroli 5,4, mutta se hyvä kolesteroli (en koskaan muista kumpi se niistä lyhenteistä on :D ) oli jotain vajaa 3. Eli se hyvän kolesterolin määrä kompensoi sen, että kokonaiskolesteroli oli hieman yli suositusrajan. Harmittaa vähän kun en tajunnut käydä verikokeissa ennen karppausta, olis ollut mielenkiintosta verrata. Tuskin ainakaan yhtään parempi, kun ruokavalio ennen karppausta oli tyyliin joka toinen päivä Hesessä ja joka toinen päivä karkilla..:P Alottaisin heti karppauksen mutta imetän vielä niin en ihan vielä viitsis laihduttamaan ruveta.

[QUOTE="Kaisa";22869189]Karpit!

Mitä makkaraa syötte, kun syötte? Käytättekö seurana sinappia? Ketsuppi on täyttä myrkkyä, mutta entä sinappi?

Olen aloitellut vasta karppausta, koitan näin alkuun pitään hiilarit alle 50.
Mutta nyt on ongelmana se, että mulle tulisi protskuja aina kauheesti, vaikka mitä söisin, ja sitten taas rasvaa ei lainkaan niin paljon kuin tarvitsisi...
Teettekö majoneesin itse?[/QUOTE]

Sori, eksyin vähän alkuperäsestä aiheesta nyt.:D Siis söin jotain "lihaisaa" makkaraa, joskus kyllä ihan peruslenkkiäkin, ei niissä nyt niiiin hirveesti hiilareita oo. Riippuu missä hiilarirajoissa haluaa karpata. Sinappia käytin joskus, sen hiilariarvoja en itseasiassa edes tiedä, mutta mulla sitä menee ehkä puoli tl per makkara niin ei sillä niin väliä.:)

Koita pistää lihan lisäksi lautaselle esim. voissa paistettuja kasviksia (ehkä kuohukermalorauksella).:) Tulis vähän vähemmän proteiinia, enemmän rasvaa ja kasviksia. Ja jos nälkä yllättää niin "nistin lärpäkkeet" karppaus.infon resepteistä on aika hyviä.:)

Yhteistyössä