kuinka moni täysimettää 6kk?

Täysimetin 5,5 kuukatiseksi asti. Tarkoitus oli imettää 6 kk mutta kovan pulauttelun vuoksi lastenlääkäri suositteli aloittamaan kiinteät. Eli eipä eroa ole kuin 2 viikkoa. Jos olin pois annettiin tytölle pakastimesta maitoa jota olin sinne etukäteen lypsänyt. Imetän edelleen ja tyttö nyt 8 kuukautta. Korviketta ei ole koskaan tarvinnut käyttää. Olet päässyt jo noin pitkälle joten varmasti onnistuu, tsemppiä sinulle ja mukavia imetyshetkiä.
 
Kyllä onnistuu! Täysimetin kuopustamme tasan puoli vuotiaaksi, täytti sen sunnuntaina ja sai silloin ensimmäisen perunamaistiaisensa :D Imetys jatkuu toki edelleen soseiden ohella. Ihan varmasti onnistut sinäkin =)
 
Meilläkin mentiin täysimetyksellä puolivuotiaaksi. Edelleen imetän, tyttö on nyt 1v. ja 3kk. Varmasti onnistuu teilläkin! Teillä on noin hienosti kasvava vauva, toivottavasti saatte myös neuvolasta asiantuntevaa imetysohjausta. Monet tuntemani isojen lasten vanhemmat ovat saaneet virheellistä tietoa, kuten että iso lapsi tarvitsee kasvaakseen kiinteitä n. 4 kuukauden iässä. Täysimetetyillä on myös normaalia että noin 4 kuukauden kohdalla tulee hienoinen lasku painokäyrään. Tämä on ihan normaalia, koska kasvukäyrät joita neuvolat käyttävät, ovat korvikeruokittujen käyriä eivätkä siis päde rintalapsiin.

Meillä on ollut ajoittain puremista, yleensä se on liittynyt hampaiden puhkeamiseen ja kutiseviin ikeniin. Olen ottanut rinnan pois suusta ja sanonut napakasti "ei saa purra äitiä, äitiin sattuu", ja yrittänyt imetystä jonkun ajan päästä uudestaan. Yleensä on toiminut.
 
pollerolle
Tarkoitus on imettää puolivuotiaaksi asti.Neiti on nyt 5kk ja pikkuhiljaa alkaa ilmeisesti kaipailemaan lisäravintoa,yöllä syö yhä 2krt.Yöunet muutenkin vähän huonot ja kiinteät voisi (toivottavasti)rauhoittaa noita öitä.Mutta kyllä tässä vielä kuukausi jaksetaan.Kaikki lapset (3) olen täysimettänyt puolivuotiaaksi.

Neitillä on tosi kova imu koska nännit on alkanut hieman kipeytyä.Hampaita ei vielä ole.Esikoisen imetys loppui 8kk iässä kun rupesi pureskelemaan tosi kovasti.Keskimmäinen taas ei suostunut juomaan olleenkaan pullosta maitoa joten tissiä söi 11kk vanhaksi asti.Nyt on harjoteltu juomaan myös pullosta (tissimaitoa) että äitin ei tartte ihan koko aikaa päivystää tissin kanssa. :LOL:
 

Yhteistyössä