Kuinka moni täällä allekirjottaisi adressin sosiaalitukien poistamisen puolesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lisää veroja, lisää velkaa, työn tekeminen käy entistä kannattamattomaksi, tarvitaan taas lisää veroja ja velkaa jne...vai onko sulla jokin muu parempi ehdotus?

Luettelit tuossa nää nykyiset keino:D
En ole taloustieteilijä, mutta heitäkin yhteiskunnassamme on, surullista, jos ideoita ei löydy.Se, etten itse tässä lounastauolla kykene tätä ongelmaa ratkaisemaan ei saa minua luopumaan toivosta, etteikö joku muu siihen kykenisi. (en toki odota, että palstalaiset siihen kykenee, mutta olishan se mukavaa)

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26149728:
Mutku mummot ja papat on töissä. Daa.

Ei kaikki mummot ja papat ole töissä. Ensisynnyttäjien keski-ikä on liki 30 vee ja eläkkeelle jäädän noin 60 veenä, siitä fiksuimmat osaavat laskea ketkä voisivat hoitaa ketä. ;)

Enää ei leikkaamalla pärjätä. Yhteiskunnan pitää taata kaikille koulutuksen kautta mahdollisuus menestyä elämässä, mutta jos joku kusee elämänsä päälle, niin miksi sellaista pitää raahata mukana muiden painolastina?

Koska se ihminen ei häviä mihinkään, ellei häntä eliminoida (ja tämä ei kuulemma ollut tarkoitus). Epätoivoiset ihmiset tekevät epätoivoisia tekoja. Jos inhimillinen näkökulma tuntuu liian vieraalta, sitä voi miettiä myös tutummin ihan puhtaasti oman edun kautta: yhteiskuntarauha maksaa.

• Tykkää
Reactions: Viikate
[QUOTE="vieras";26149765]Ei kaikki mummot ja papat ole töissä. Ensisynnyttäjien keski-ikä on liki 30 vee ja eläkkeelle jäädän noin 60 veenä, siitä fiksuimmat osaavat laskea ketkä voisivat hoitaa ketä. ;)[/QUOTE]

Ei ne mummot ja papat siinä vaiheessa, kun aloittajan adressi on mennyt läpi ja muutokset täytäntöönpantu, voi lapsia hoitaa, elleivät vanhemmat maksa kunnon palkkaa. Paitsi rikkaat mummot ja papat. Muut vanhukset joutuvat olemaan itse töissä ap:n "mallissa".

[QUOTE="vieras";26149612]Luonnonvarojen hyödyntämisestä syntyy "uutta" rahaa?[/QUOTE]

Oliko tuo minun kommenttini jotenkin vaikeaselkoinen? Rahaa ei tehdä jos ei joku sitä ensin lainaa. Toki on olemassa näitä valtioita jotka on aiheuttaneet itselleen hyperinflaation kun ovat tehneet vastoin tätä mallia. (vrt. Afrikka)

[QUOTE="vieras";26149765]Ei kaikki mummot ja papat ole töissä. Ensisynnyttäjien keski-ikä on liki 30 vee ja eläkkeelle jäädän noin 60 veenä, siitä fiksuimmat osaavat laskea ketkä voisivat hoitaa ketä. ;)[/QUOTE]

Mun laskujen mukaan n. 30-vuotiaan naisen äiti on keskimäärin alle 55-vuotias (edell. sukupolven keskimääräinen synnytysikä oli alhaisempi) JA asuu landella. Mutta ihan sama mikä ikäluku tuossa on - pointti on se, että useimmat meistä saavat esikoisensa siten, että omat vanhemmat ovat vielä työelämässä. Etenkin tulevaisuudessa, kun eläkeikä nousee. Kuten hyvin tiedät, niin moni joka jää varhennetulle eläkkeelle, jää sairaseläkkeelle. Ei heistä ole lapsenhoitoon.

Koska se ihminen ei häviä mihinkään, ellei häntä eliminoida (ja tämä ei kuulemma ollut tarkoitus). Epätoivoiset ihmiset tekevät epätoivoisia tekoja. Jos inhimillinen näkökulma tuntuu liian vieraalta, sitä voi miettiä myös tutummin ihan puhtaasti oman edun kautta: yhteiskuntarauha maksaa.

Ahaa. Jos mä haluan viettää aikaani pelkästään päihteiden parissa tekemättä töitä, niin sun pitää maksaa mun eläminen tai mä tulen ja pätkäisen sua turpaan. Tuota kutsutaan myös suojelurahan keräämiseksi.

Joo, no ehkä suomessa annetaan tiettyjen ryhmien päästä vähän liian helpolla ja viettää elämänsä sossupummeina... mutta veikkaan, että suurin osa tuista menee ihan oikeaan osoitteeseen ja minä mieluusti heitä autan verorahoillani. Ja mieluusti otan avun vastaan, jos sitä joskus tarvitsen.

Onko Ap muuten ottanut huomioon sellaisen seikan, että hänen ihannoimansa amerikkalainen tyyli hiljaisesti velvoittaa varakkaammat ihmiset lahjoittamaan isoja summia rahaa vähävaraisille? Ja silti sielä elämä köyhillä on aika karua ja rankkaa. Haluatko tosiaan asua aidatulla asuinalueella ja pelätä sieltä poistuessasi, että kenties jonkun jengiläisen harhaluoti tulee sinun auton tuulilasista läpi.
Köyhyys aiheuttaa epätoivoa ja kun ihminen on tarpeeksi epätoivoinen, ei sillä ole enää mitään menetettävää. Silloin sinä ap hyvine tuloinesi olet kohteena...

Mielestäni on hienoa, että suomessa huolehditaan omista... kaikkien on siihen osallistuttava, halusi tai ei. Mikään ei ole jonkun harvan hyväsydämisen varassa, vaan yhteiskuntamme velvoittaa meidät kaikki kantamaan kortemme kekoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26149801:
Mun laskujen mukaan n. 30-vuotiaan naisen äiti on keskimäärin alle 55-vuotias (edell. sukupolven keskimääräinen synnytysikä oli alhaisempi) JA asuu landella. Mutta ihan sama mikä ikäluku tuossa on - pointti on se, että useimmat meistä saavat esikoisensa siten, että omat vanhemmat ovat vielä työelämässä. Etenkin tulevaisuudessa, kun eläkeikä nousee. Kuten hyvin tiedät, niin moni joka jää varhennetulle eläkkeelle, jää sairaseläkkeelle. Ei heistä ole lapsenhoitoon.

Sinä se olet edelleen tosi mainio keksimään kaikenlaisia tekosyitä. Mitäs vikaa landella asumisessa? Lapset ja lapsenlapsetkin asuvat landella, joten missä ongelma?

Eläkeikä nousee jotta nuoriso voi nostaa sossusta rahaa chillailuun...

Ahaa. Jos mä haluan viettää aikaani pelkästään päihteiden parissa tekemättä töitä, niin sun pitää maksaa mun eläminen tai mä tulen ja pätkäisen sua turpaan. Tuota kutsutaan myös suojelurahan keräämiseksi.

Ja koska se on tuhmaa, niin eihän sellaista tapahdu, eihän :xmas:

Tottakai suomalaiset köyhät ryömivät kiltisti koloihinsa kuolemaan nälkään.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26149811:
Niin mitä heille olisi syytä tehdä? Sinulla on varmaan nerokas ratkaisu.

Minusta he voisivat kuolla pois. Moniko oikeasti jos on vaikka yli 10v työtön kituutellen pienellä työmarkkinatuella haluaa edes elää?

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26149811:
Niin mitä heille olisi syytä tehdä? Sinulla on varmaan nerokas ratkaisu.

Nerokas ratkaisu: tulonsiirrot vastikkeellisiksi. Se ennaltaehkäisi syrjäytymistä ja pitäisi syrjäytyneet edes jossain määrin kiinni työssä eikä lorvimisessa.

Ei työ ole ihmiselle pahasta, lorviminen on.

Sinä se olet edelleen tosi mainio keksimään kaikenlaisia tekosyitä. Mitäs vikaa landella asumisessa? Lapset ja lapsenlapsetkin asuvat landella, joten missä ongelma?

Eläkeikä nousee jotta nuoriso voi nostaa sossusta rahaa chillailuun...

No kun ne TYÖPAIKAT on kaupungeissa.

Tarkoitin lande-lauseellani kuitenkin lähinnä sitä, että isovanhemmat usein asuvat eri paikkakunnalla kuin lapsensa. Kenen lapsensa luoksen mummun ja papan pitäisi muuttaa, kun he jäävät eläkkeelle? Kuka hoitaa sitten heidän muiden lastensa lapset? Katsos kun kaikilla ei ole vain yhtä lasta. ;)

[QUOTE="anna";26149852]Minusta he voisivat kuolla pois. Moniko oikeasti jos on vaikka yli 10v työtön kituutellen pienellä työmarkkinatuella haluaa edes elää?[/QUOTE]

Millä tavalla? Oman käden kautta? Muilla keinoin?

Ne laskelmaaaat!!!! Se on ihan simppeli laskutoimitustehtävä, sun pitäisi kyetä siihen. Mä odotan =)

[QUOTE="anna";26149852]Minusta he voisivat kuolla pois. Moniko oikeasti jos on vaikka yli 10v työtön kituutellen pienellä työmarkkinatuella haluaa edes elää?[/QUOTE]

Siinäpä kerrassaan loistava ratkaisu taas :xmas:

Minkälainen olisi yhteiskunta jossa ei vähempiosaisia auteta? Taas on jonkun yksinkertaisen sormet käyneet näppiksellä nopeampaan kuin ajatusta on ehtinyt muodostua.

En saa tukia mutta ehdottomasti olen niiden kannalla heille jotka tarvitsevat.

Tyhmät!
Tyhmät!

Kukaan ei vastannut siihen että on ihmisiä jotka ovat vuosikausia työttöminä ja elämänhalu mennyt. Mitä heille pitäisi tehdä?maksaa työmarkkinatukea eläkeikään asti vai?

Oliko tuo minun kommenttini jotenkin vaikeaselkoinen? Rahaa ei tehdä jos ei joku sitä ensin lainaa. Toki on olemassa näitä valtioita jotka on aiheuttaneet itselleen hyperinflaation kun ovat tehneet vastoin tätä mallia. (vrt. Afrikka)

Joo olet niin fiksu, että tällä palstalla valitettavan monet kommenttisi jäävät vaillinaisesti ymmärretyiksi :)
Edelleen kyllä mietin rahatalouden syntyvaiheita, raha on kehitetty vaihdon välineeksi, kyllä kai siilä joku rooli on, että on jotain vaihdettavaa, muutakin kuin valuuttaa ja velkakirjoja.

Joo, no ehkä suomessa annetaan tiettyjen ryhmien päästä vähän liian helpolla ja viettää elämänsä sossupummeina... mutta veikkaan, että suurin osa tuista menee ihan oikeaan osoitteeseen ja minä mieluusti heitä autan verorahoillani. Ja mieluusti otan avun vastaan, jos sitä joskus tarvitsen.

Onko Ap muuten ottanut huomioon sellaisen seikan, että hänen ihannoimansa amerikkalainen tyyli hiljaisesti velvoittaa varakkaammat ihmiset lahjoittamaan isoja summia rahaa vähävaraisille? Ja silti sielä elämä köyhillä on aika karua ja rankkaa. Haluatko tosiaan asua aidatulla asuinalueella ja pelätä sieltä poistuessasi, että kenties jonkun jengiläisen harhaluoti tulee sinun auton tuulilasista läpi.
Köyhyys aiheuttaa epätoivoa ja kun ihminen on tarpeeksi epätoivoinen, ei sillä ole enää mitään menetettävää. Silloin sinä ap hyvine tuloinesi olet kohteena...

Mielestäni on hienoa, että suomessa huolehditaan omista... kaikkien on siihen osallistuttava, halusi tai ei. Mikään ei ole jonkun harvan hyväsydämisen varassa, vaan yhteiskuntamme velvoittaa meidät kaikki kantamaan kortemme kekoon.

Suomi ei ollut 50-luvulla tulonsiirtoyhteiskunta, vaan jokainen joutui tekemään töitä leipänsä eteen. Lensikö silloin jengiläisten luodit kaduilla ja asuttiinko aidatuilla alueilla?

Uusimmat

Yhteistyössä