Kuinka moni täällä allekirjottaisi adressin sosiaalitukien poistamisen puolesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Älkääs nyt jaksako epätoivoisesti ristiinnaulita mummeliisaa vain koska hänellä on joku toinen mielipide, eikä muuten ole huonoimmasta päästä muutenkaan ottaen huomioon ketjun kaikki kommentit. Säälittävää ad hominemia yritetään kovasti paikassa missä se ei onnistu edes teoriassa.

[QUOTE="anna";26149213]Ja kyllä sä mummeliisa kuormitat yhteiskuntaa jatkuvastihan olet jossain leikkauksissa ja verensiirroissa vai maksatko ne kaikki kokonaan itse?[/QUOTE]

7 leikkausta 46 vuoden sisään tuskin on "jatkuvasti" ?
Mutta joudun myöntämään, että käytän kyllä yksityisiä lääkäripalveluja. Ei siksi että erityisesti niitä kannattaisin vaan ihan siksi koska äitini ja hyvä ystäväni toimivat lääkäreinä, joten hoitavat minua itse.
Tämä ei kuitenkaan todellakaan tarkoita sitä että muilta lääkäripalveluja tarvitsevilta pitäisi apu evätä vain siksi että MINULLA sattuu olemaan tämä tilanne.

:D

[QUOTE="vieras";26149221]Voi pyhä yksinkertaisuus. Koulujärjestelmässäme on paljon parantamisen varaa. Kansantaloustieteen alkeet ei olisi pahitteeksi :D
(vinkiksi vaan, talous perustuu rahan kierrättämiseen)[/QUOTE]

Kerro samantien mitä lisäarvoa tuo mun verojen kierrättäminen mummeliisojen taskujen kautta.

[QUOTE="vieras";26149221]Voi pyhä yksinkertaisuus. Koulujärjestelmässäme on paljon parantamisen varaa. Kansantaloustieteen alkeet ei olisi pahitteeksi :D
(vinkiksi vaan, talous perustuu rahan kierrättämiseen)[/QUOTE]

Itseasiassa maailmantalous, kuten kansantalouskin perustuu lainajärjestelmiin, rahaa tehdään uutta vain kun tehdään uusi laina, eli maailma köyhtyy kokoaika koska maailmassa ei ikinä ole niin paljoa velatonta rahaa kuin velkaa. Rahan kierrättäminen sinänsä on kyllä ihan oikea huomio, mutta se on vain järjestelmä, ei se mihin kaikki perustuu.

[QUOTE="vieras";26149256]Kerro samantien mitä lisäarvoa tuo mun verojen kierrättäminen mummeliisojen taskujen kautta.[/QUOTE]

Eihän rahankierto perustu lisäarvon kasvattamiseen yleisellä tasolla, vaan pankkien korot perustuu arvon kasvatukselle, velan arvon kasvatukselle, ei rahan arvon.

[QUOTE="vieras";26149166]Vastasit kysymykseen vittuilemalla aloittajalle. Hei haloo!!

Rodunjalostamista on myös se, että suositaan heikkolahjaisia. Ikävä kyllä se jalostaa ihmisiä väärään suuntaan.

Nyt selvisi miksi sinä olet niin kiinnostunut typerien ihmisten ihmisarvosta ja oikeudesta olemassaoloon...[/QUOTE]

Eikö Perussuomalaisten pitänyt olla "pienen ihmisen" puolella? Mitä ko. puolue mahtaisi olla mieltä tällaisesta aloituksesta?

[QUOTE="vieras";26149290]Jos ei minun niin sitten elät jonkun toisen verorahoilla: kaltaisesi ihminen ei voi olla yksityisellä sektorilla töissä.[/QUOTE]

Eli kun et pidä jostain ihmisestä, niin jotenkin se pakosti loisii yhteiskunnassa? Oikeasti, älä jaksa.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
[QUOTE="anna";26149445]Laitan kyllä linkin.[/QUOTE]

Kiitos =)

Liitä laskelmasi mukaan, kun esität asiasi kansanedustajille, muuten he eivät ota sinua vakavasti =)

Eipä nyt heti teilata ap:n ideaa. Elämme vaikeita aikoja, eikä yhteiskuntamme kenties voi tällaisenaan enää kauaa säilyä, joten olisi tosiaan hyvä miettiä jo valmiiksi jatkoa.
Jos ap:n idea toteutuisi ja Suomesta saataisiin taas ihka oikea kehitysmaa, niin silloinhan kaikki tiet olisivat auki. Mietitään vaikkapa Kolumbiaa: vienti kukoistaa! Suomessa taatusti vielä, vaikka sivistysyhteiskunta olisi romutettu, löytyisi muutama vanha kemisti opettamaan nuorelle yritteliäälle polvelle alan niksit.

Amerikassa taasen köyhyyden ja eriarvoisuuden aiheuttama väkivalta, murhat, kidnappaukset ja muu rikollisuus on erittäin kekseliäästi ratkaistu rakentamalla AITOJA kunnon ihmisten ja niiden muiden väliin.

Ainoa asia, josta olen huolissani....kuolevatko suomalaiset pian sukupuuttoon kun köyhät eivät enää tee lapsia? Afrikassa ei onneksi ihan vielä ole näin käynyt, joten ehkä pelkoni on näiltäkin osin turha.

Eipä nyt heti teilata ap:n ideaa. Elämme vaikeita aikoja, eikä yhteiskuntamme kenties voi tällaisenaan enää kauaa säilyä, joten olisi tosiaan hyvä miettiä jo valmiiksi jatkoa.
Jos ap:n idea toteutuisi ja Suomesta saataisiin taas ihka oikea kehitysmaa, niin silloinhan kaikki tiet olisivat auki. Mietitään vaikkapa Kolumbiaa: vienti kukoistaa! Suomessa taatusti vielä, vaikka sivistysyhteiskunta olisi romutettu, löytyisi muutama vanha kemisti opettamaan nuorelle yritteliäälle polvelle alan niksit.

Amerikassa taasen köyhyyden ja eriarvoisuuden aiheuttama väkivalta, murhat, kidnappaukset ja muu rikollisuus on erittäin kekseliäästi ratkaistu rakentamalla AITOJA kunnon ihmisten ja niiden muiden väliin.

Ainoa asia, josta olen huolissani....kuolevatko suomalaiset pian sukupuuttoon kun köyhät eivät enää tee lapsia? Afrikassa ei onneksi ihan vielä ole näin käynyt, joten ehkä pelkoni on näiltäkin osin turha.

Totta.

Tällä ap:n ajatusmallilla myös estettäisiin tehokkaasti suurimman osan köyhistä oloista olevien nousu "huipulle". Sehän on kai aika toivottavaa myös. Eikös koulutuskin pitäisi tehdä lukukausimaksulliseksi niin säästyisi sieltäkin rahaa. varmistettaisiin silläkin ettei köyhät pääse nousemaan sieltä köyhyydestä, pois lukien ne ghettojen kemistit joita ei saada kiinni virkavallan puolesta.

Anteeksi, olen tänään tosi laiska enkä jaksa lukea koko ketjua, mutta ap on jo varmaan kertonut mitä sitten tehdään, kun tukia ei enää makseta?

Onhan hän toki sen verran viisas, että on miettinyt nenäänsä pitemmälle eiks jeah?

Totta.

Tällä ap:n ajatusmallilla myös estettäisiin tehokkaasti suurimman osan köyhistä oloista olevien nousu "huipulle". Sehän on kai aika toivottavaa myös. Eikös koulutuskin pitäisi tehdä lukukausimaksulliseksi niin säästyisi sieltäkin rahaa. varmistettaisiin silläkin ettei köyhät pääse nousemaan sieltä köyhyydestä, pois lukien ne ghettojen kemistit joita ei saada kiinni virkavallan puolesta.

Juu. Olen nyt oikeastaan sitä mieltä, että asiaa pohtimaan pitäisi pikimmiten perustaa työryhmä, joka kävisi ihan reilusti opintomatkoilla sopiviksi katsomissaan kohteissa imemässä oppia. Huolellinen suunnittelu ja ennakointi on kaiken a ja o!
Nähdäkseni ap asiaan syvällisesti perehtyneenä ja idean varsinaisena "äitinä" olisi mitä sopivin henkilö työryhmän johtoon.

[QUOTE="anna";26149598]Jokainen pärjätköön omillaan ja kyllä köyhistäkin oloista voi ponnistaa ylöspäin ja opiskella jos on vain halua. Opinnot voi rahoittaa töitä tekemällä.[/QUOTE]

Ahaa, oikei.. just just.

Entäs ne sairaat ja eläkeläiset joilta lähtisi tuet heti? Entäs he?

Itseasiassa maailmantalous, kuten kansantalouskin perustuu lainajärjestelmiin, rahaa tehdään uutta vain kun tehdään uusi laina, eli maailma köyhtyy kokoaika koska maailmassa ei ikinä ole niin paljoa velatonta rahaa kuin velkaa. Rahan kierrättäminen sinänsä on kyllä ihan oikea huomio, mutta se on vain järjestelmä, ei se mihin kaikki perustuu.

Luonnonvarojen hyödyntämisestä syntyy "uutta" rahaa?

Uusimmat

Yhteistyössä