Kuinka moni täällä allekirjottaisi adressin sosiaalitukien poistamisen puolesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ansiosidonnainen työttömyysturva ei ole sosiaalitukea. Tältä osalta jokainen voi tehdä henkilökohtaisen ratkaisun, jos ei sitä tukea halua :D Toisaalta aloittaja voisi ajatella kaksi kertaa, sitä, että ansiosidonnaista päivärahaa saavat eivät ole yhteiskunnan sosiaalietuuden varassa tältä osin. Provohan aloitus on, mutta saa mukavasti verenpaineen noususuuntaan :D

Ja silti minä olen yhteiskunnalle tuottavampi ja maksan enemmän veroja (eli sinun logiikallasi lapsillani on suurempi ihmisarvo kuin sinun lapsellasi).

Lisäksi en ole niin tyhmä että vaatisin kaikkien sosiaalietuuksien lopettamista ja samalla selittäisin esimerkiksi kuinka vanhemmillani on niin hyvä eläke , että pärjäävät hyvin senkin jälkeen.
Uhoat asiasta josta sinulla ei ole minkäänlaista käsitystä.

:D

Mistä sinä tiedät kuinka paljon minä maksan veroja?

On mutta eläkeläiset saisivat pitää työeläkkeensä jonka ovat ansainneet. Kansaneläkkeen voisi lopettaa.

Eli olet kirjoittanut kansanedustajille kaikkien sosiaalietuuksien lopettamisesta, ja nyt haluat että niitä etuuksia joita sinä tai läheisesi saatte, ei lasketa mukaan?

Mitä jos käyttäisit aikasi hedelmällisemmin siihen, että aloittaisit keräämään addressia mielenterveystyön resurssien lisäämiseen? Viestejäsi luettuani minäkin olen vakuuttunut että sillä saralla on paljon parantamisen varaa.

:)

HAHAHAHA :D Hyvin huomaa ettei sinulla ole a)yhtään b) mitään käsitystä siitä miten yhteiskunnalle kävisi kun kansan koko tuista riippuvainen osa tippuisi täysin tyhjän päälle. Ei olisi enää Suomi "niellään kaikki ja ollaan hiljaa"-paikka. Raja se menee ihmisten sietokyvyssäkin. Otetaanpa huomioon sellainen asia että ei Suomen puolustusvoimat ja poliisi enää riittäisi sitä massaa estämään tekemästä sitä mitä ne haluaa kun eloonjääminen olisi kiinni siitä että alatko rikolliseksi vai näännytkö nälkään. Ja puhutaan nyt oikeasti kaikkien sosiaalitukien lakkauttamisesta eikä vain niistä kahdesta mitkä sinun mielestä edustaa näitä "kaikkia" :D

Kuka sinua ja sinun perhettäsi siinä vaiheessa suojaa, kun resurssit ei riitä rikollisuuden ja anarkian kurissa pitämiseen?

Jo pelkän asumistuen lakkauttaminen riittäisi siihen että kadut täyttyisivät kodittomista...

En. Kuka tahansa voi joutua tilanteeseen, missä sosiaalituet tulevat tarpeeseen.
Monet ovat opiskeluaikoinaan saaneetkin yhteiskunnalta kaikenlaisia tukia, esimerkiksi opintorahaa. Nämäkin tuet ovat oikeastaan turhia, kun pappa voi aina betala.

Tällä logiikalla oikeastaan kaikki julkiset palvelut voisi lopettaa sairaaloita, päiväkoteja, ilmaista koulutusta, Kelan lääkekorvauksia ja joukkoliikennettä myöten.
Oikeastaan lapsilisäkin on turha.

Oman onnensa seppiähän me tässä kaikki olemme.

[QUOTE="anna";26148870]On mutta eläkeläiset saisivat pitää työeläkkeensä jonka ovat ansainneet. Kansaneläkkeen voisi lopettaa.[/QUOTE]

jos eläkeläiset saisivat työeläkettä vain siinä määrin kuin he ovat sitä ansainneet niin työeläkkeet olisivat reilusti nykyistä pienempiä

nyt työssäkäyvät maksavat eläkeläisten eläkkeet

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa ja Data
[QUOTE="anna";26148870]

Eli olet kirjoittanut kansanedustajille kaikkien sosiaalietuuksien lopettamisesta, ja nyt haluat että niitä etuuksia joita sinä tai läheisesi saatte, ei lasketa mukaan?

Mitä jos käyttäisit aikasi hedelmällisemmin siihen, että aloittaisit keräämään addressia mielenterveystyön resurssien lisäämiseen? Viestejäsi luettuani minäkin olen vakuuttunut että sillä saralla on paljon parantamisen varaa.

Ehdotuksia saa kansanedustajille laittaa ja tämä on sydämen asiani ja taistelen tämän asian puolesta.

[QUOTE="mie";26148826]Sinun ihannemaailmassasi siis ei maksettaisi veroja, itse kustannettaisiin kaikki mikä omaan elämiseen tulee. Palkataan lapsille oma hoitaja sillä eihän verorahoja enää ole eikä näin ollen myöskään kunnallisia päiväkoteja. Koulut maksaisivat suuria summia, samoin sairaalamaksut sun muut.[/QUOTE]

Kenen sä luulet nyt kustantavan kaiken sen hyvän mitä yhteiskunta tarjoaa? Voisko olla me tavalliset töitä tekevät ihmiset? Nyt se palveluita tuottava raha kierrätetään viranomaisten ja poliitikkojen kautta, vaikka jokainen voisi käyttää sen ihan itse tarvitsemiinsa palveluihin.

Ansiosidonnainen työttömyysturva tulee lopettaa. Se on sosiaalituki.

Mutta työeläkettä ei saa lopettaa, koska ap:n vanhemmat tarvitsee sitä....eiku siis työeläke on ansaittu työtä tekemällä, eikä se ole sosiaalituki.

Ontuuko logiikka? :D

[QUOTE="anna";26148894]Mistä sinä tiedät kuinka paljon minä maksan veroja?[/QUOTE]

Viesteistäsi.

Kyvyttömyys tajuta alkeellisimpiakaan sosiaalipolitiikan termejä, täydellinen tietämättömyys yhteiskuntarakenteista ja kausaaliketjuista kertoo että sinulla on hyvin matala koulutus ja takana pahoja vaikeuksia senkin hallitsemisessa.

Pelkkä matala koulutus ei toki itsessään automaattisesti tarkoita työskentelyä matalapalkka-alalla, mutta silloin kun siihen yhdistyy selvä typeryys niin silloin oletkin jo kertonut tarpeeksi, jotta voi päätellä sosio-ekonomisen tilanteesi.

jos eläkeläiset saisivat työeläkettä vain siinä määrin kuin he ovat sitä ansainneet niin työeläkkeet olisivat reilusti nykyistä pienempiä

nyt työssäkäyvät maksavat eläkeläisten eläkkeet

Kun nykyinen työeläkejärjestelmä pantiin pystyyn 60-luvun alussa oli eläkemaksu palkasta 5 prosenttia, nyt se on reippaasti yli 20 ja kuuleman mukaan se pitäisi korottaa ainakin 30 prosenttiin jotta rahat riittäisivät eläkkeisiin.

Viesteistäsi.

Kyvyttömyys tajuta alkeellisimpiakaan sosiaalipolitiikan termejä, täydellinen tietämättömyys yhteiskuntarakenteista ja kausaaliketjuista kertoo että sinulla on hyvin matala koulutus ja takana pahoja vaikeuksia senkin hallitsemisessa.

Pelkkä matala koulutus ei toki itsessään automaattisesti tarkoita työskentelyä matalapalkka-alalla, mutta silloin kun siihen yhdistyy selvä typeryys niin silloin oletkin jo kertonut tarpeeksi, jotta voi päätellä sosio-ekonomisen tilanteesi.

Paljonkos mä maksan veroja ja muita veroluonteisia maksuja?

[QUOTE="anna";26148930]Käyttäisin niitä palveluja ilman kela-korvaustakin.[/QUOTE]
Sen voisit jo nyt tehdä. Ei ole pakko ottaa Kela-korttia mukaan, saa maksaa ihan täydenkin hinnan...

Sen sijaan otat ko. palveluista Kela-korvauksen. Olet siis juurikin paheksuttava sossupummi.

Viesteistäsi.

Sorry,metsään meni. Mulla on kyllä ihan hyvä sosio-ekonominen tilanne.

[QUOTE="vieras";26148915]Kenen sä luulet nyt kustantavan kaiken sen hyvän mitä yhteiskunta tarjoaa? Voisko olla me tavalliset töitä tekevät ihmiset? Nyt se palveluita tuottava raha kierrätetään viranomaisten ja poliitikkojen kautta, vaikka jokainen voisi käyttää sen ihan itse tarvitsemiinsa palveluihin.[/QUOTE]

Mun täytyy kyllä tunnustaa, että minun verorahoillani ei ehkä kaikkia käyttämiäni palveluita kustanneta. Onneksi meillä on osinkoverotus, yhteisöverot ja kaikki työnantajamaksut :)

Mä en tajua mitä Mummeliisa jostain lopettamisesta keuhkoaa joka välissä. Ei kai tässä ketään olla tappamassa. Tarkoituksena varmaankin oli herätellä keskustelua siitä, mikä kaikki kuuluu yhteiskunnan maksettavaksi ja minkä eteen voisi olettaa ihmisen näkevän itsekin vaivaa. Suomalainen tukijärjestelmä on aika ainutlaatuinen tässä maailmassa.

Yhteistyössä