Kuinka moni täällä allekirjottaisi adressin sosiaalitukien poistamisen puolesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei niiden lopettamisessa mitään järkeä ole eikä kukaan tuollaisia kirjoita. Järkevöittäminen olisi kyllä tarpeen ja työnteon tulee AINA olla kannattavaa. Nykyään se ei ole sitä. Valitettavasti.

Jotain siis tarvitsee tehdä, mutta mitä....lähdetään pohtimaan sitä asiaa.

[QUOTE="mie";26148736]Mitä sosiaalitukia tarkoitat?[/QUOTE]

Esimerkiksi vammaisten sairaspäivärahaa ja vanhusten eläkettä.
Sitä en tiedä tahtoisiko "anna" jättää nämä nääntymään nälkään ja kylmään vai olisikoihannevaltiossaan "leirejä" joissa tuottamaton aines voitaisiin valtion toimesta lopettaa.

No en todellakaan allekirjoittaisi. Mutta maapallolla on valtioita, joissa tukia ei ole, oletko ajatellut, että sellaisessa onnelassa viihtyisit kenties paremmin, etkä turhautuisi tyhjän adressin kanssa :)

[QUOTE="anna";26148752]Toimeentulotukea ja asumistukea.[/QUOTE]

Tiedätkö kuinka monta ihmistä suomessa saa asumistukea? Luuletkos tosiaan että se lakkautettaisiin? Mihinkäs ne kaikki asunnottomiksi joutuvat lapset työnnetään? Kuluja tulee joka tapauksessa koska ei niitä kadulle laiteta.

Ei niiden lopettamisessa mitään järkeä ole eikä kukaan tuollaisia kirjoita. Järkevöittäminen olisi kyllä tarpeen ja työnteon tulee AINA olla kannattavaa. Nykyään se ei ole sitä. Valitettavasti.

Jotain siis tarvitsee tehdä, mutta mitä....lähdetään pohtimaan sitä asiaa.

Asiaa. Kannustinloukut on sosiaaliturvamme suurin ongelma ja niistä pitäisi päästä eroon. Kansalaispalkka?

[QUOTE="anna";26148752]Toimeentulotukea ja asumistukea.[/QUOTE]

Sinä kirjoitit että "sosiaalitukien" - et että joidenkin teittyjen etuuksien.
Kirjoititko kansanedustajillekin niin?
Entä kerroitko teoriastasi, että ihmisen ihmisarvo on riippuvainen vanhempiensa tulotasosta ja sinun lapsesi "ihmisempiä" kuin jonkun työttömän lapset?

:D

[QUOTE="mama";26148764]Tiedätkö kuinka monta ihmistä suomessa saa asumistukea? Luuletkos tosiaan että se lakkautettaisiin? Mihinkäs ne kaikki asunnottomiksi joutuvat lapset työnnetään? Kuluja tulee joka tapauksessa koska ei niitä kadulle laiteta.[/QUOTE]

Paljon saa asumistukea ja lapsia ei pitäisi tehdä sellaisiin olosuhteisiin jos ei itse pysty asumista maksamaan. Sitten vaan perheet kadulle.

Sinä kirjoitit että "sosiaalitukien" - et että joidenkin teittyjen etuuksien.
Kirjoititko kansanedustajillekin niin?
Entä kerroitko teoriastasi, että ihmisen ihmisarvo on riippuvainen vanhempiensa tulotasosta ja sinun lapsesi "ihmisempiä" kuin jonkun työttömän lapset?

:D

Kyllä kannatan myös kaikkien työttömyyskorvauksien poistamista niin ansiosidonnaisten kuin työmarkkinatuen yms. ja kyllä olen ottanut yhteyttä kansanedustajiin yms.Lapsia pitää tehdä vasta sitten kun niihin on varaa.

[QUOTE="anna";26148779]Paljon saa asumistukea ja lapsia ei pitäisi tehdä sellaisiin olosuhteisiin jos ei itse pysty asumista maksamaan. Sitten vaan perheet kadulle.[/QUOTE]
Sua ei siis haittaisi kadulla asuvat asunnottomat ja esim. rikollisuuden & turvattomuuden lisääntyminen, joka siitä väkisinkin seuraisi? :xmas:

Miksi et ole valmis luopumaan niistä etuuksista, joista itse ehkä nautit tai olet nauttinut, kuten lapsilisät tai vaikkapa lääkkeiden & lääkärikäyntien Kela-korvaukset?

[QUOTE="anna";26148779]Paljon saa asumistukea ja lapsia ei pitäisi tehdä sellaisiin olosuhteisiin jos ei itse pysty asumista maksamaan. Sitten vaan perheet kadulle.[/QUOTE]

:D tää paljasti tämän päivän provon. Yritys saada mammat taas keuhkoamaan aiheesta. Sori ei mee läpi :) Mukavaa päivänjatkoa sinulle kuitenkin.

Ja sinun lapsesi lopetettavaksi jos sinä ja miehesi kuolette auto-onnettomuudessa?
Niiden ihmisarvohan lakkaa silloin olemasta olemassa...

Sua ei siis haittaisi kadulla asuvat asunnottomat ja esim. rikollisuuden & turvattomuuden lisääntyminen, joka siitä väkisinkin seuraisi? :xmas:

Miksi et ole valmis luopumaan niistä etuuksista, joista itse ehkä nautit tai olet nauttinut, kuten lapsilisät tai vaikkapa lääkkeiden & lääkärikäyntien Kela-korvaukset?

onhan sitä rikollisuutta nytkin,tuskin se räjähdysmäisesti lisääntyisi. Sen sijaan varmasti ihmiset koittaisivat todella löytää töitä. Käyn yksityisellä lääkärillä silloin harvoin kun sitä tarvitsen ja ainoa lapsilisä menee lapsen tilille kuten monella muullakin.

[QUOTE="anna";26148792]Kyllä kannatan myös kaikkien työttömyyskorvauksien poistamista niin ansiosidonnaisten kuin työmarkkinatuen yms. ja kyllä olen ottanut yhteyttä kansanedustajiin yms.Lapsia pitää tehdä vasta sitten kun niihin on varaa.[/QUOTE]

Jeps.
Ja sairastua ei saa.
Eikä syntyä vammaisena.
Eikä tulla vanhaksi.

[QUOTE="anna";26148792]Kyllä kannatan myös kaikkien työttömyyskorvauksien poistamista niin ansiosidonnaisten kuin työmarkkinatuen yms. ja kyllä olen ottanut yhteyttä kansanedustajiin yms.Lapsia pitää tehdä vasta sitten kun niihin on varaa.[/QUOTE]

Sinun ihannemaailmassasi siis ei maksettaisi veroja, itse kustannettaisiin kaikki mikä omaan elämiseen tulee. Palkataan lapsille oma hoitaja sillä eihän verorahoja enää ole eikä näin ollen myöskään kunnallisia päiväkoteja. Koulut maksaisivat suuria summia, samoin sairaalamaksut sun muut.

Yhteistyössä