Kuinka moni täällä allekirjottaisi adressin sosiaalitukien poistamisen puolesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26149104]Tällä palstalla puolet mammoista sossutäteinä jakaa vastikkeetonta rahaa ja toinen puolisko vastaanottaa sitä, joten tältä palstalta ei löydy hyvän asiasi kannattajia.[/QUOTE]

Kumpaan kastiin kuulut siis ite? Sun viisaita sanoja lainaten on ne jotka ottaa ja ne jotka antaa, mitään siitä väliltä ei ole. Eli mitäs siinä ruikutat :)

[QUOTE="mmm";26150976]Kumpaan kastiin kuulut siis ite? Sun viisaita sanoja lainaten on ne jotka ottaa ja ne jotka antaa, mitään siitä väliltä ei ole. Eli mitäs siinä ruikutat :)[/QUOTE]

Mä kuulun siihen porukkaan joka kustantaa tämän pelleilyn.

[QUOTE="anna";26149204]Kerroppa mummeliisa mitä tehdään ihmiselle joka on vuosikymmenet työttömänä ja saa esim. työmarkkinatukea?hänestä ei ole mitään hyötyä yhteiskunnalle.[/QUOTE]

No kerroppas meille mitä hyötyä susta sit on? Selkeesti sua täällä tarvitaan enemmän ku muita ihmisiä, eli sillon sulla pitäis olla aika hyvät perustelut siihen että miksi näin on :) Vastausta odotellessa siis :) Etkä voi vedota siihen, että se elää tuilla. Se ei sitä ihmistä muuta. Joillain joilla on rahaa, on tainnut jotain nousta päähän. Muuta muualle jos et kestä, näin ne asiat on ja menee, ei täällä sun pillin mukaan tanssita :)
Ja hyvää työpäivää sulle, oot varmasti paras työntekijä ku täällä keskustelupalstalla roikut :)

[QUOTE="vieras";26150995]Mä kuulun siihen porukkaan joka kustantaa tämän pelleilyn.[/QUOTE]

Eli siis oot se mamma joka sitä rahaa syytää eteenpäin. Ei ainakaan mun tietääkseni tossa sun kahdessa vaihtoehdossa ollu sitä, joka kustantaa tän kaiken. Sun mukaan kyse oli siitä, että täällä palstalla on vaan niitä jotka sitä rahaa syytää eteenpäin tai sitä vastaanottaa, eli siis joko oot pummi tai sossutäti :)

Katylina: Eli kannatat eliittivaltiota? Sun lista voisi olla siihen toimiva ja samalla lisääntyisi jenkkilämeininki rikollisuuksineen.

Ideana olisikin se, että kela nostaisi tokensa sille tasolle, ettei se ihmisten elatus olisi sossun varassa. Joku raja se luuseriudellakin.

Kirjaston maksu lähinnä siksi että kirjasto on suuri menoerä, joka ei tuota mitään. Koska leikkauksia tehdään kaikkialla, kirjaston käyttäjille pieni menoerä ei välttämättä tuntuisi niin pahalta kuin kirjastojen joukkolakkautus tai aukioloaikojen suuret leikkaukset sekä kesäsulkemiset.

Kouluruokailu maksaa n. 1 per lapsi/päivä joten sekään ei mielestäni ole suuri summa maksaa koulunkäynnistä + kirjat. Verrattuna siihen, että joutuisi maksamaan siitä itse koulustakin, mielestäni tuo on hyvin pieni summa.

sakot ovat hyvin pieniä nykyään, varsin naurettavan, niitä korottamalla saisi kaivattuja lisärahoja esim. poliisitoimintaan.

Suomessa on hyvä, julkinen terveydenhoito, yksityisella käymiseen selkeästi on varaa useilla, joten miksei maksaa siitä sitä täyttä hintaakin itse? Varsinkin kun usein yksityisiltä laitetaan lähetteitä kunnalliseen anyway.

Koulumaksua useiden ammattien hankintaan kannatan siksi, että jatkuva opiskelu ja pitkät opintoajat on iso rasite valtiolle. Kun ihmisellä on yksi ammatti, hänet voidaan osoittaa siihen ammattia vastaavaan työhön tai vaihtoehtoisesti lisäkouluttaa helposti, joten hän ei nostaisi työttömyystukea välttämättä niin pitkiä aikoja vaan maksaisi veroa työstään ja jatkokoulutuksen tai alan vaihdon maksaisi esim. valtion takaamalla velkarahalla ja näin ei kuluttaisi valtion rajallisia resursseja liiallisesti. Tältä palstalta olen lukenut niistä, jotka ovat hankkimassa kolmatta tai neljättä ammattia jo itselleen, ei sitä järkevänä voi pitää saati hyödyllisenä valtiolle.

[QUOTE="vieras";26149638]Sä wanha ämmä olet palstan isoin kupla.[/QUOTE]

Et taida olla se sama "vieras" joka aiemmin sano ettei joku osaa asiallisesti keskustella? Koska jos oot, ni sulla on sit oma käsitys siitä asiallisesta keskustelusta. Mitä sä saavutat sillä, että nouset yhtä ihmistä vastaan ja haukut ihmisiä? Sä oot varmaan sun omatki lapset (jos sulla sellasia on, toivottavasti ei) opettanu siihen, että jos hiekkalaatikolle tulee joku lapsi mistä ei tykätä, ni sitä pitää heittää hiekalla ja sanoo "Senki tyhmä idiootti, mee pois mun hiekkalaatikolta."

Ideana olisikin se, että kela nostaisi tokensa sille tasolle, ettei se ihmisten elatus olisi sossun varassa. Joku raja se luuseriudellakin.

En näe mitään kokonaiskansantaloudellista säästöä siinä, että sama raha tulee eri luukulta :D

Viimeisestä kohdasta olen varauksella samaa mieltä, joku raja voisi olla sillä, kuinka monta tutkintoa ilmaiseksi voisi suorittaa. Ja sitten en ymmärrä, miksi meidän pitäisi tarjota ilmainen koulutus ulkomailta tuleville opiskelijoille, jos vastaavaa vaihtoa heidän kotimaansa kanssa ei ole.

Kouluruokailussahan suurin kustannuserä taitaa tulla muualta kuin raaka-aineista.
Että miksei samantien omat eväät.

[QUOTE="vieras";26151121]En näe mitään kokonaiskansantaloudellista säästöä siinä, että sama raha tulee eri luukulta :D

Viimeisestä kohdasta olen varauksella samaa mieltä, joku raja voisi olla sillä, kuinka monta tutkintoa ilmaiseksi voisi suorittaa. Ja sitten en ymmärrä, miksi meidän pitäisi tarjota ilmainen koulutus ulkomailta tuleville opiskelijoille, jos vastaavaa vaihtoa heidän kotimaansa kanssa ei ole.

Kouluruokailussahan suurin kustannuserä taitaa tulla muualta kuin raaka-aineista.
Että miksei samantien omat eväät.[/QUOTE]

Eio sama raha, huomattavasti alennettu raha joka kannustaa ihmisiä töihin. Raha, jolla pärjää just ja just ehkä niukin naukin, mutta töitä on pakko hakea. Tosin tulisi siinä säästöä sinänäsä, että kun kaikki raha tulee yhdestä paikasta, voisi olettaa hallintokulujenkin laskevan?

En _todellakaa_ kannata ilmaista koulutusta ulkomaalaisille, se on oikeasti maailman idiootein systeemi. Voisi samalla hinnalla mitä siellä, niin täälläkin kouluttautua.

Niin tulee toki muualta kustannuksien suurin osa, mutta kuten sanoin, pienikin säästö voi olla iso säästö jos koko suomi tekee niin. euro päivässä ruuista ei olettaisi vievän ketään konkurssiin, mutta olisihan siitä apua koulujärjestelmälle. Toki omaat eväätkin voisi olla ihan hyvä ajatus, ruoka vain ei silloin välttämättä olisi yhtä monipuolista kuin kouluissa, joissa ostetaan isoja eriä kerralla ja siten ruoan hinta pysyy alenpana.

[QUOTE="anna";26149101]Tiedät itsekkin että sossupummien lapsista tulee yleensa samankaltaisi kuin vanhempansa. Parempi olisi kun tällaiset eivät lisääntyisi lainkaan.On olemassa jo 3 polven sossupummeja.[/QUOTE]

mä olen korkeasti koulutettu alkkisvanhempien lapsi :) olisiko minut pitänyt siis abortoida?

olen kerännyt vuosien varrella omaisuutta, mutta miten mahtaa olla esimerkiksi juuri valmistunut ja työelämään menossa oleva, jos ei ihan heti töitä saa? kadulle vaan asumaan?

itse ainakin ihan mielelläni olen verovaroin kustantamassa toisten peruselantoa, en koe menettäväni mitään, mulla on talous kunnossa ja eletään tulojen mukaan, materiaa en enempää tarvitisisi, suon siis jollekkin muulle sen päivittäisen ruoan,suihkun ja katon pään päälle kuin haaveilen luksusautoista ja ulkomaanmatkoista.

Ihminen voi myös sairastua ja menettää työkykynsä, siinä ei paljon hyvätkään säästöt auta, jos sairastut esim. syöpään, jonka hoito on kallista ja lääkkeet kalliita, olet pahimmassa tapauksessa vuosia työkyvytön ja aapeen mallin mukaisesti siis tulotonkin, millä siis kustantaa oma hoito? entäpä jos oma lapsi sairastuu vakavasti ja joutuu olemaan poissa tyuöelämästä vuosia, hoito ja lääkitys maksaa, eläminen maksaa, millä siis kustantaa tämä kaikki ilman yhteiskunnan apua? edelleenkään ne säästöt eivät auta, jos et ole montaa vuotta säästänyt tuhansia ja tuhansia euroja.

[QUOTE="vieras";26150995]Mä kuulun siihen porukkaan joka kustantaa tämän pelleilyn.[/QUOTE]

Tällä hetkellä saatat kuuluakin.
Vuoden päästä saatat olla siinä porukassa, joka tarvitsee tukea pysyäkseen hengissä.
Sinunlaisillasi jeesustelijoilla on paisunut käsitys omasta erikoislaatuisuudestaan. Kuvitellaan, että ollaan kaikkien sattumien ja vastoinkäymisten yläpuolella.

Tällä hetkellä saatat kuuluakin.
Vuoden päästä saatat olla siinä porukassa, joka tarvitsee tukea pysyäkseen hengissä.
Sinunlaisillasi jeesustelijoilla on paisunut käsitys omasta erikoislaatuisuudestaan. Kuvitellaan, että ollaan kaikkien sattumien ja vastoinkäymisten yläpuolella.

Mulla on rahaa sairastella vaikka useamman vuoden ja jos rahat loppuvat niin entäs sitten? sitä kuolee pois ja muiden elämä jatkuu...

Kirjaston maksu lähinnä siksi että kirjasto on suuri menoerä, joka ei tuota mitään. Koska leikkauksia tehdään kaikkialla, kirjaston käyttäjille pieni menoerä ei välttämättä tuntuisi niin pahalta kuin kirjastojen joukkolakkautus tai aukioloaikojen suuret leikkaukset sekä kesäsulkemiset.

Kouluruokailu maksaa n. 1 per lapsi/päivä joten sekään ei mielestäni ole suuri summa maksaa koulunkäynnistä + kirjat. Verrattuna siihen, että joutuisi maksamaan siitä itse koulustakin, mielestäni tuo on hyvin pieni summa.

Nuo iskisi pahiten köyhimpiin ja lisäisivät kuilua rikkaiden ja köyhien välillä. Kirjasto tuottaa paljon hyvää yhteiskunnalle, vaikkei se suoraan näkyisikään. Ilmainen kouluruokailu on taas hyvä periaate, ellemme sitten haluaisi järjestelmää missä erikseen voisi hakea vapautusta maksusta (Mikä taas lisäisi tuloloukkujen mahdollisuutta).

Oletko tosissasi näiden ajatusten kanssa?

Euroalueen hajoaminen on iso riski Suomelle, sanoi saksalaisen Ifo-taloustutkimuslaitoksen johtaja, professori Hans-Werner Sinn MTV3 Uutisten haastattelussa.

–?Jos euroalue hajoaa, nämä kansallisten keskuspankkien saatavat keskuspankkijärjestelmältä muuttuvat olemattomiksi saataviksi, koska järjestelmää ei enää ole. Tällaiseen vaihtoehtoon ei ole edes varauduttu. Suomen pitää silloin valmistautua siihen, että 67 miljardin saatavat eivät koskaan tule takaisin, Sinn sanoi MTV3:lle.

En todellakaan allekirjoittaisi. Ei ne tuet niin ruhtinaallisia ole, joten miksi ajaa ihmisiä ahdinkoon. Kyllä huonommassa asemassa olevillakin on oikeus ihmisarvoiseen elämään, kaikista kun ei tule menestyjiä.

Me olemme töissä, tosin olen parin vuoden aikana saanut työttömyyskorvausta ja kotihoidontukea. Niin, lapsilisiä myös.

Ap:n apukoulutasoinen kirjoitustyyli ja ajatusten infantiilius on samaa tasoa kuin nimim. "Oikea ammattivalittaja", ettei vaan olis sama henkilö ;-)
Siinä tapauksessa ap:llä ei ole ammattia eikä työtä, elää miehensä kustannuksella.

[QUOTE="vieras";26151427]Mulla on rahaa sairastella vaikka useamman vuoden ja jos rahat loppuvat niin entäs sitten? sitä kuolee pois ja muiden elämä jatkuu...[/QUOTE]

ei se kuolema ilmaista ole, hautakivet, hautapaikat, lehti-ilmot, kukat yms. maksaa, ne otetaan yleensä vainajan omaisuudesta, mutta sullahan ei siinä vaiheessa enään omaisuutta olisi kun olet tuhlannut sen sairasteluun, valtio siis varmaan maksaisi sun hautakulut.

[QUOTE="anna";26150540]En narraa. Ei tosin ole kokemusta kauanko leukemian hoito vie,mutta muutaman vuoden pystyisimme itse rahoittamaan vaikka maksaisi sen 300000€ vuodessa.[/QUOTE]

No kun teillä noin hyvin menee niin muuta sellaseen maahan jossa ei ole mitään tukia ja kaikki pitää maksaa ihan itse. Turhaan sä suomea yrität muuttaa. Suomeen voi jäädä ne ketkä haluaa pitää tuet ja tyytymättömät voi muuttaa muualle, teillähän luulisi noilla rahoilla olevan siihen varaa.

Mutta provohan tämä on , kukaan normaali ihminen ei voi ajatella kuten ap.

Kyllä olis teille ihan kaikille silmiäaukasevaa joskus oikeesti joutua työttömäksi. Ja vaikka kuin olisit itse aktiivinen ni töitä ei ole tarjolla.
Ja myös se että ihan jokaiselle olis silmiäaukasevaa käydä katsomassa mielenterveyspotilaita,kehitysvammaisia,vanhuksia tai muita laitoskuntoisia ihmisiä tai muuten vaan yhteiskunnasta puonneita.
Ei tämä elämä olen niin sinisiläistä ja aina siittä ihmisestä itsestä kiinni miten elämä menee.
Minua oksettaa suorastaan tämä aloitus.

Anna: "En narraa. Ei tosin ole kokemusta kauanko leukemian hoito vie,mutta muutaman vuoden pystyisimme itse rahoittamaan vaikka maksaisi sen 300000€ vuodessa."

Jos sulla on varaa maksaa sairastelusta se 300 000€ vuodessa ja siihen päälle kaikki muut elämiseen menevät kulut niin kiva sulle, ymmärrätkö että sunlaisesi tilanne on äärimmäisen harvinainen, en oikeasti tiedä ketään tuttava tai lähipiiristä, jolla olisi laittaa noin paljon rahaa ihan tuosta vaan, ilman, että se vaikuttaisi millään tavalla perheen talouteen.

huolestuttavaa tuossa sun adressissasi olisi toteutuessaan, se, että sinunkaltaisesi ihmiset alkaisivat kansoittamaan maata ja mielenterveydeltään kunnossa olevat ihmiset kuolisivat sukupuuttoon.

äärimmäisen surullista on nykymaailmassa materian ja rahan suuri merkitys, toimeentulo toki jokaiselle kuuluu ja avuntarpeessa on autettava, harmi kun niin moni vaan on kovin itsekäs ja lyötyä yleensä tupataan lyömään uudelleen ja uudelleen.

Ei uskoisi, kun ajattelee, että olet jatkuvasti palstailemassa sen sijaan, että tekisit työtä.

[QUOTE="vieras";26151427]Mulla on rahaa sairastella vaikka useamman vuoden [/QUOTE]
tässä taas näkee millaisessa lintukodossa ihmiset luulevat asuvansa, vaikka itsellä ei mene huonosti, kuvitellaan että voidaan asua siinä omassa turvallisessa pikku linnassa...siinä tilanteessa kun muut yrittävät saada sitä ruokaa elääkseen, millä ihmeella kuvittelet turvaavasi oman omaisuutesi :)

Nuo iskisi pahiten köyhimpiin ja lisäisivät kuilua rikkaiden ja köyhien välillä. Kirjasto tuottaa paljon hyvää yhteiskunnalle, vaikkei se suoraan näkyisikään. Ilmainen kouluruokailu on taas hyvä periaate, ellemme sitten haluaisi järjestelmää missä erikseen voisi hakea vapautusta maksusta (Mikä taas lisäisi tuloloukkujen mahdollisuutta).

Oletko tosissasi näiden ajatusten kanssa?

Niinpä, juuri tällä menolla ollaan matkalla kohti luokkayhteiskuntaa, kun esimerkiksi eräs "kansanyhteisö". Ilmankos siellä roihahtaakin vähän väliä...

Yhteistyössä