Kuinka moni täällä allekirjottaisi adressin sosiaalitukien poistamisen puolesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nykysuomen tukisysteemi on varsin toimimaton, tukia yksinkertaisesti maksetaan useissa kohdissa liikaa ja valtion kannalta kovin kannattamattomasti. Jos ja kun joitakin muutoksia tehdään, itse voisin ainakin alkuun ehdottaa seuraavia:

Lapsilisän poisto joko kokonaan tai laittaminen verolle.

Kouluruokailu maksulliseksi. Edes säästöä saisi laittamalla vanhemmat maksamaan se raaka-aineiden hinta, joka ei paljoa ole per henkilö.

Sossuntukien poisto joko kokonaan tai maksetaan max puolivuotta. Puolivuotta olisi jo pitkä aika joko saada töitä tai hankkiutua sellaiseen tilanteeseen, että kelan tukia voisi saada. Näin ollen se auttaisi kuntien velkataakkaa edes vähän.

Koulukirjat maksullisiksi. Myös vihot sun muut, näin niistä oppilaatkin pitäisivät parempaa huolta.

Sakkojen summia korkeammaksi.

Kirjastoon pieni kuukausi/vuosimaksu

Lääkekaton nosto sekä yksityisten lääkäripalvelujen kela-tuen poisto.

Velvoite työttömän tekemään vastikkeellista työtä rahansa eteen, mutta velvoite myös työnantajalle palkata työntekijöitä. Muuten työntekijä saa helposti käytännössä ilmaista työvoimaa.

Yksi ilmaiseksi opiskeltava ammatti,sen jälkeen muut opinnot lukukausimaksulliseksi.

Eipä tule nyt pikaisesti muuta mieleen, mutta olsi varmasti aikamoinen lista jos alkaisi miettimään.

[QUOTE="anna";26149894]Kukaan ei vastannut siihen että on ihmisiä jotka ovat vuosikausia työttöminä ja elämänhalu mennyt. Mitä heille pitäisi tehdä?maksaa työmarkkinatukea eläkeikään asti vai?[/QUOTE]

Kaikille pitäisi siis taata töitä pystyäkseen elättämään itsensä. Näinhän ei tällä hetkellä ole.

[QUOTE="mama";26150559]Kaikille pitäisi siis taata töitä pystyäkseen elättämään itsensä. Näinhän ei tällä hetkellä ole.[/QUOTE]

Ei ole ja tuskin tulee ikinä olemaan. Mitä sitten tällaisille ihmisille pitäisi tehdä?antaa olla kotona kymmeniä vuosia.

Lueskeltuani tätä viestiketjua minulle heräsi tällainen kysymys jonka haluan ap:lle esittää. Annat ymmärtää että sinulla on omaisuutta ja hyvät tulot. Miten toimit tilanteessa jossa lapsesi sairastuu vakavasti, hoito vie vuosia ja kaikkihan tietää että se hoito itse maksettuna ei ole halpaa. Aletaan olla siinä pisteessä että omaisuutesi on mennyt lapsen hoitoon ja edelleen iso osa tuloistasi menee lapsen hoitoon...et selviäkkään enää asumiskuluista ja muista menoista lapsesi hoidon maksun lisäksi. Mitä teet? Annatko lapsesi kuolla vai vietkö asian siihen pisteeseen että myös sinä olet nälkäkuoleman partaalla? Entäpä jos tilanne on lapsenlapsesi kohdalla eikä lapsesi perheensä kanssa selviä rahallisesti. Elätätkö heidät kaikki ja lopulta kuolette kaikki nälkään?

Toinen: Mitä takeita on hyvätuloisten ja hyvinkoulutettujen lasten osalta että heistä tulee elämässä menestyneitä? Saavatko hekin puolestasi kuolla nälkään jos eivät osaa tehdä rahaa tarpeeksi? Entäpä jos lapsesi tai muu läheisesi syntyy vakavasti vammaisena eikä rahaa hoitoon ja ylläpitoon ole? Saako hän kuolla sinun puolestasi? Elätäkö häntä siihen asti kunnes itse kuolet luonnollista tietä, kuka hänestä sitten huolehtii....saa kuolla pois?

Nykysuomen tukisysteemi on varsin toimimaton, tukia yksinkertaisesti maksetaan useissa kohdissa liikaa ja valtion kannalta kovin kannattamattomasti. Jos ja kun joitakin muutoksia tehdään, itse voisin ainakin alkuun ehdottaa seuraavia:

Lapsilisän poisto joko kokonaan tai laittaminen verolle.

Kouluruokailu maksulliseksi. Edes säästöä saisi laittamalla vanhemmat maksamaan se raaka-aineiden hinta, joka ei paljoa ole per henkilö.

Sossuntukien poisto joko kokonaan tai maksetaan max puolivuotta. Puolivuotta olisi jo pitkä aika joko saada töitä tai hankkiutua sellaiseen tilanteeseen, että kelan tukia voisi saada. Näin ollen se auttaisi kuntien velkataakkaa edes vähän.

Koulukirjat maksullisiksi. Myös vihot sun muut, näin niistä oppilaatkin pitäisivät parempaa huolta.

Sakkojen summia korkeammaksi.

Kirjastoon pieni kuukausi/vuosimaksu

Lääkekaton nosto sekä yksityisten lääkäripalvelujen kela-tuen poisto.

Velvoite työttömän tekemään vastikkeellista työtä rahansa eteen, mutta velvoite myös työnantajalle palkata työntekijöitä. Muuten työntekijä saa helposti käytännössä ilmaista työvoimaa.

Yksi ilmaiseksi opiskeltava ammatti,sen jälkeen muut opinnot lukukausimaksulliseksi.

Eipä tule nyt pikaisesti muuta mieleen, mutta olsi varmasti aikamoinen lista jos alkaisi miettimään.

Ja oot sitä mieltä, et näistä sun poppakonsteista seurais pelkkää hyvää? naurettavia ideoita suurin osa! :D

itä mieltä ap?
Tämä ratkaisuksi, jos sattuu lapsi syntymään eikä olekaan varaa elättää ja kouluttaa. Uutisoidun tapauksen motiivit ilmeisesti jotkut muut, mutta mitäs pienistä.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2012042615503067_ul.shtml

[QUOTE="anna";26150540]En narraa. Ei tosin ole kokemusta kauanko leukemian hoito vie,mutta muutaman vuoden pystyisimme itse rahoittamaan vaikka maksaisi sen 300000€ vuodessa.[/QUOTE]

Sitten sinun miehesi suku on varakas koska sinun tulosi eivät kuittaisi edes omaa eloasi sairaslomasi ajan.

Ja vakavissasi olet sitten sitä mieltä, että ne lapset joiden isän suku ei ole rikas, saavat kuolla pois?

:O

En, mutta ainakin sitä kaivattua rahaa tulisi valtion kassaan. Niin juu ja ylen kanavat voisi lakkauttaa, se vero on niin harvinaisen turha tapaus verrattuna siihe roskaan mitä sieltä tulee.

No ylen maksuista mäkin oon samaa mieltä. :D Mutta muuten sun listas kyllä johtaisi Suomen aika hyvin rikollisuuteen, ja heikentäisi entisestään esim köyhissä perheissä asuvien lasten asemaa (kouluruuat, oppivelvollisuus jne)...

Suomessa olis tosi paljon muutakin säästökohdetta, jolla ei kenenkään minimi elintasoa/perusturvallisuutta vaarannettais...

[QUOTE="anna";26150540]En narraa. Ei tosin ole kokemusta kauanko leukemian hoito vie,mutta muutaman vuoden pystyisimme itse rahoittamaan vaikka maksaisi sen 300000€ vuodessa.[/QUOTE]

Leukemian hoitojakso on 2,5-vuotta ja 3 vuotta jos lapsi ei ole sairastanut vesirokkoa ennen sairastumistaan. Sen jälkeen on tietysti vielä seurantaa, kontrolleja jne. jne.

mitä mieltä olette eduskunnan välikysymyksestä jota yllättäen ei uutisoitukaan eli että Suomi taantuu Kreikan asemaan kun Katainen lupaa suomen hoidettavaksi saksalaisten pankkien 100 mirjardin velat. oikeesti, missä meidän lapset sitten on?

[QUOTE="apua";26150801]mitä mieltä olette eduskunnan välikysymyksestä jota yllättäen ei uutisoitukaan eli että Suomi taantuu Kreikan asemaan kun Katainen lupaa suomen hoidettavaksi saksalaisten pankkien 100 mirjardin velat. oikeesti, missä meidän lapset sitten on?[/QUOTE]

Mun mielestä on järjen köyhää syytää rahaa muihin maihin tuollaisia määriä kun rahan tarvetta on omassakin maassa.

[QUOTE="mie";26150815]Mun mielestä on järjen köyhää syytää rahaa muihin maihin tuollaisia määriä kun rahan tarvetta on omassakin maassa.[/QUOTE]

Eipä siinä mitään jos tarttis vain suomalaiset sossupummit elättää, mutta kun meidän sosiaalista vastuuta on laajennettu rajojemme ulkopuolelle elättämään kokonaisia kansoja...

Yhteistyössä