Kuinka moni on vastannut puheluun mitä numeroa ei ole olemassa?

Alkuperäinen kirjoittaja tkl:
Alkuperäinen kirjoittaja TuiKKu:
Mä yhdistän aina noi oudot numerot lehtimyjiin,siks jätän vastaamatta :D
Tk:sta kun yritetään potilasta saada kiinni, tämä on ongelma. Meillä ei näy alanumeroista soittaessa oikea numero potilaan kännykässä. Hyvin moni jättää vastaamatta. Tänään esimerkiksi en saanut kiinni äitiä, jonka pienen tytön röntgenkuvissa oli keuhkokuume :/
Just toi tekee sen että on pakko vastata vaikkei tiedä kenen numero!

Mies jäi autolla tienpäälle, kännykkä oli unohtunut kotiin, mut onneks sai pysäytettyä poliisit ja yritti soittaa mulle. No minähän en tietenkään vastannut kun "tuntematon numero" soittaa. Toinen raukka yritti kolmesti soittaa. :ashamed: Siitä lähtiin oon vastannu kaikkiin puheluihin.
 
Käytös ja huolellisuus 9
Alkuperäinen kirjoittaja Samuli:
Hehee, sama numero kiusannu muakin tällä viikolla. Kesken koulupäivän soitellu, kiva kun tunnilla alkaa puhelin rämisee. Harvase päivä viisi ei vastattua puhelua..

Very nice.. Jollekkin muulle sama numero soittelee vielä?
Jaa että teillä pidetään kännyköitä ihan muina miehinä päällä tunnilla? Meillä koulussa oppilailla on asiallisten puheiden lisäksi myös käytöstavat.
 
vieras
Vanhemmat voivat ilmoittaa alaikäiselle liittymää hankkiessaan, että siihen pitää tulla se esto ettei nämä puhelinmyyjät soittele. Tämä selvisi meillä kun 13veen puhelimeen tuli lehtimyyjän soitto. Oli aika nolona ja neuvoi asiassa kun tiukkasin miksi alaikäisen numeroon soittelee. Sen jälkeen varmistettiin että kaikkien kolmen puhelimessa on tuo esto.

Noita pitkiä numeroita ei usein saa selville, koska ovat jonkun keskuksen alaisia. Ja niistähän ne lehtimyyjät yms soittelee. Esim. Vau-lehden kautta soitellaan vakuutusjutuista alkaen. Olenkin laittanut puhelimen muistiin numeroita, jos olen erehtynyt vastaamaan.
Mullakin on pakko vastata kaikkiin puheluihin, koska esim. tk-lääkäri soittaa mulle viikoittain tuntemattomasta numerosta.

Muutamia kertoja on tullut ns. pilasoittoja. Viime viikolla pikkupoikien homma meni vähän mönkään, kun unohtivat ottaa numeronäytön pois päältä. Numero löytyi numerotiedotuksesta ja samalla vanhemman nimi ja nro. Laitoin äidille ystävällisen viestin, jotta olisikohan keskustelun paikka. Pojan puhelu kun ei ollut ihan hyvien käytöstapojen kriteerit täyttävä ;-)
 
Sally
Juu, tänään heräsin TAAS kerran tuon numeron soittoon, en kyllä unenpöpperössä tajunnut (onneksi!) vastata vaan laitoin Hiljennä. Sama numero on soitellut viime viikkoina muutamaan otteeseen, ja myös SUNNUNTAINA klo 11. Miks ihmeessä lehtimyyjien (tai mikä myyjä sitten onkin) täytyy soittaa sunnuntaina?? Minä ainakin nukun tuohon aikaan, kun kerrankin on vapaapäivä aivan taatusti. Onneksi puhelimen saa äänettömälle, mutta ei sitä silti aina muista laittaa.
 
Yövuoron aspa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
020-alkuisiin kannattaa kyllä vastata! Ne on virastojen tai vastaavien numeroita, esim. kela ja lääkäri
Olen numeropalvelussa töissä, joten näen näitä päivittäin: 020-alkuiset voivat olla yhtä hyvin virastojen kuin yritystenkin numeroita, esim. 020 377 777 (Aller-julkaisut, 7 päivää), 0206 92 219 (Kela, Helsinki), 0207 750 500 (Bon Life, sijoituspalveluita) jne. Hiukan siis lähdekritiikkia peliin.

On paljon puhelinmyyntifirmoja, joiden numerot ovat julkisia ja kun soittaneita numeroita kysytään, tiedot myös näkyvät (esim. Nikolex, Jatopal, Scandinavian Marketing Services ja Suoramarkkinointi Mega). Sitten on niitä kierompia, joiden tiedot saa vain hakemalla vähän ovelammin (esim. Midas Touch Media ja Mediapex). Joistakin ei saa tietoja ollenkaan, ja toden totta, numero, johon soitat takaisin, voi olla hämy eli ns. ulossoittonumero, eli numero joka näkyy sinulle soitettaessa, mutta johon ei voi soittaa takaisin. Silloin kuuluu esim. että numero ei ole käytössä.
 
Limu
Alaikäisten puhelimet.. Ihan oikeasti, kun otatte lapsillenne kännykkäliittymiä, niin ehdottomasti ottakaa salainen puhelinnumero ja sen lisäksi suoramarkkinointikielto. Lisäksi lasta kannattaa valistaa, ettei puhelinnumeroa kannata laittaa mihinkään kilpailuvastauksiin, nettiin yms.

Työskentelen itse puhelinmyyjänä, enkä voi itse vaikuttaa siihen, mihin numeroon soitan. Muut ihmiset tekevät meille soittolistat ja vaikkei todellakaan tarkoitus ole lapsille soittaa, niin monesti tulee vastaan lapsia, joilla kännykkäliittymä on vain ja ainoastaan aikuisen nimissä. Jos olen saanut aikuisen siihen puhelimeen, niin olen jokaista vannottanut, että tekevät lapselleen vähintään sen suoramarkkinointikiellon. Valitettavasti kun tällä alalla on niitäkin kieroilijoita, jotka eivät ohjeiden mukaan työtä tee.
'
Niin ja muistattehan, että suoramarkkinointikielto on voimassa 3v, sen jälkeen se täytyy uusia. Ja jos osoite, nimi tai puhelinnumero vaihtuu, kielto täytyy siinä vaiheessa päivittää.
 
J.A.
Tuosta numerosta soitetaan useasti päivässä (jo viikon ajan) ja se häiritsee todella paljon. Äsken vastasin ja kysyttiin jotain ihan outoa ihmistä puhelimeen. Taitaa olla jonkin sortin huijarit asialla...
 
Julle
Alkuperäinen kirjoittaja Seppo:
Mikä lie huijari tuo onkin. Perskutaralla! Teen vielä rikosilmoituksen jos soittaa useamman kerran. Eilen en ehtinyt vastata ja kun tänään ehdin niin eipä kuulunut mitään ja puhelu katkesi.
Minä ehtisin vastata tuohon numeroon ja puhelimesta alkoi samantien kuulumaan hälytysääntä.
Siis samaa ääntä kuin olisin itse soittanut johonkin.En jäänyt odottamaaan vastaamista.
 
mimima
Mulle on soitettu tosta numerosta tänään 2 kertaa, eilen 2 kertaa!
En oo vastannu. En vastaa yleensä koskaan outoihin numeroihin ennen ku oon tarkistanu suomi24, kuka on..
Tosta ei tietoja löytyny, ja Helsingissä ei tuttuja asu, joten vastaamatta jäi..
 
Kyllästynyt
09 85686100.... taas! Vastasin, mutta kuuluu vain jokin mekaaninen lyhyt ääni ja sit ei mitään, aivan kuin tietokone olisi soittanut, taijotain... Olisinpa lukenut tämän keskustelun heti ensimmäisen soiton jälkeen! En vastaa enää!
 
Kerstin
Minullekkin soitti 09 856 86100 tänään. Selvitän aina ensin tuntemattoman nron omistajan (eniron www-sivulta). Ellei sieltä löydy, koetan googlettamalla löytää nron omistajan. Mikäli kyseessä on puhelinmyyjä, tallennan nron muistiin kännykkääni, esim. 'Puhelinmyyja DNA' tai 'Puhelinmyyjä Lehtitalo' tms. Näitä puhelinmyyjien nroita sitten kännykän osoitemuistionn kertyy - mutta ei se mitään. Muistia on niin paljon, että tila ei heti lopu kesken. Seuraavalla kerralla, kun samasta nrosta tulee soitto, näkee jo suoraan näytöltä, että 'Puhelinmyyjä Midas Touch'han se siellä taas soittelee... Eikä tarvi turhaan vastailla myyjien soittoihin!
 
Saariston ämmä
Äsken minulle soitettiin numerosta 0985686100 ja esiteltiin että olisi ollut TeliaSoneralta. Kun kyseltiin että soittaako pahaan aikaan ja kun vastasin että töitä pitäisi paiskia niin oli melkein lopettamassa puhelun, ehdin vaan kysyä että mitä asia koskee niin sanottiin vaan että ei sitten mitään .....
 
Kyllästynyt
09-85686100 on soitellut minulle monien kuukausien ajan. Aina kun vastaan kuuluu sellainen "pimpelipom" eli numero ei ole käytössä tms. Täytyy laittaa tuohon joku esto. Rasittavaa! Saattaa soittaa moniakin kertoja päivässä.
 
Mymmeli
Hetki sitten sain puhelun tuosta aiemmin mainitusta 09-alkuisesta numerosta... en vastannut.
Yhden kerran olen aiemmin soittanut siihen takaisin, kun en ollut vastannut. Ei ollut numero kuulema käytössä! *just*
 
Tildaa
Soitin alla olevan linkin yritykseen, mutta sieltä antoivat oikean keskuksen numeron eli yritys Aditro Customer Services ja keskuksen numero on 09 4158500. Numerosta vastaa vetelä naisen ääni. Tiukkana kerroin, että olen vastannut teidän numeroon 09 85686100 jossa ollaan hiljaa ja lyödään luuri kiinni tai sitten jos soittaa takaisin päin, niin tulee nauhoite päälle.

Aikas agressiivisesti uhkasin rikosilmoitukselle ellei teidän soitot lopu. Ja on törkeetä asiakaspalvelua, kun lyödään luuri kiinni. Nainen pelästyi ja otti nimeni ja numeroni ylös. Sitten henkilö yritti kysellä, että onko teillä koputus/numeron siirto päällä kännykässä. Siihen vastasin, että mitä se teille kuuluu ja en vastaa mihinkään teidän kyselyihin ja parit ärrä päät perään. Johan nopeasti lopetti puhelun.

Alkuperäinen kirjoittaja Mika:
0985686100 Loppuu noille soittamalla ;-)

http://www.aditro.fi/page.aspx?path=192199,193722,193757,193759
 
Tildaa
Tuli pieni kirjoitusvirhe eli numero on 09 415 85000.


Alkuperäinen kirjoittaja Tildaa:
Soitin alla olevan linkin yritykseen, mutta sieltä antoivat oikean keskuksen numeron eli yritys Aditro Customer Services ja keskuksen numero on 09 4158500. Numerosta vastaa vetelä naisen ääni. Tiukkana kerroin, että olen vastannut teidän numeroon 09 85686100 jossa ollaan hiljaa ja lyödään luuri kiinni tai sitten jos soittaa takaisin päin, niin tulee nauhoite päälle.

Aikas agressiivisesti uhkasin rikosilmoitukselle ellei teidän soitot lopu. Ja on törkeetä asiakaspalvelua, kun lyödään luuri kiinni. Nainen pelästyi ja otti nimeni ja numeroni ylös. Sitten henkilö yritti kysellä, että onko teillä koputus/numeron siirto päällä kännykässä. Siihen vastasin, että mitä se teille kuuluu ja en vastaa mihinkään teidän kyselyihin ja parit ärrä päät perään. Johan nopeasti lopetti puhelun.

Alkuperäinen kirjoittaja Mika:
0985686100 Loppuu noille soittamalla ;-)

http://www.aditro.fi/page.aspx?path=192199,193722,193757,193759
 
vaade
Alkuperäinen kirjoittaja Tuntemattomiin numeroihin kyllästynyt:
että 020 alkuiset numerot on Kelan käytössä, että kannattaa vastata. Mulle ovat soittaneet epäselvistä asioista, koskien eri etuuksien maksuun laittamista.
020-alkuiset voi olla myös muistakin "laitoksista", kuten Itellalta jne...
 
tietäjä viisas
020 alkuiset on yritysnumeroita joita käyttää niin viranomaiset kuin kaupalliset yritykset. 020 alkuset on soneran yritysnumerosarjaa. Kela käyttää 020 63 alkuista sarjaa ja kun sieltä soitetaan on yleensä asianomaisen tahon asiaa käsiteltävänä ssiellä ja varsinkin jos jätät yhteydenottopyynnön kelaan, niin tuosta 020 63 alkuisesta numerosta soitetaan sulle.
 

Yhteistyössä