Kuinka moni on vastannut puheluun mitä numeroa ei ole olemassa?

vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja mitä asiaa:
suomi 24:llä oli keskustelua näistä 020 alkusista numeroista.kuulema soneran tai tele finlandin liittymää kaupataan noista numeroista.kumma vaan ,että alaikäiselle 15 vuotiaalle tytölle soitetaan monta kertaa koulu aikana.taidanpa ottaa soneraan tulikiven katkuisen puhelun
Mutta eikai alaikäisellä ole omissa nimissä liittymää, eli on vanhempien ottama..? eihän ne tiedä kuka mitäkin numeroa todellisuudessa käyttää..mutta ärsyttäväähän tuo soittelu joka tapuaksessa on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja mitä asiaa:
suomi 24:llä oli keskustelua näistä 020 alkusista numeroista.kuulema soneran tai tele finlandin liittymää kaupataan noista numeroista.kumma vaan ,että alaikäiselle 15 vuotiaalle tytölle soitetaan monta kertaa koulu aikana.taidanpa ottaa soneraan tulikiven katkuisen puhelun
Mutta eikai alaikäisellä ole omissa nimissä liittymää, eli on vanhempien ottama..? eihän ne tiedä kuka mitäkin numeroa todellisuudessa käyttää..mutta ärsyttäväähän tuo soittelu joka tapuaksessa on.
näinhän se on..kysyin kerran tuota,kun soneralta joku soitteli..heillä kone "arpoo" numerot,joten eivät voi tietää minkä ikäisestä on kyse..mutta ainakin hän lupasi laittaa jotain infoa numeron yhteyteen,että kyseessä alaikäisen käyttämä numero..

 
mitä asiaa
liittymä on nimissäni,mutta käyttäjäksi on merkitty tytär.samoin on veljillään.jos numerotiedustelusta tai tekstarilla findi:sta kysyy tytön nimellä saa tytön numeron.jos kysyy minun nimellä tulee kaikkien numerot ja nimi kuka on käyttäjä.
 
kaarina
Alkuperäinen kirjoittaja KeljuK:
kai tän saa julkasta koska tota numeroa ei ole olemassa ja tietoja siittä ei löydy. ja siittä on varoiteltu että menis vastaajilta maksuja..0985686100
mietin vain että onko kukaan vastannut tuohon ja mitä sieltä on sanottu?
mun puhelimeen on soitettu nyt useesti,se soittaja antaa hetken soida ja lopettaa.Soitin takaisin ni numeroa ei ole käytössä,aika outoo ja google selvitti et olis tehty rikosilmoitus tuosta.
Jos joku tarvitsee , itse tein just äsken eston kun tästäkin kaupustelunumerosta tuli soitto. Tässä ohjeita:

Puhelintarjonnan rajoituspalvelu
0600 13404
Yksityisillä henkilöillä on mahdollisuus rajoittaa kaupallista puhelintarjontaa soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 ma-pe klo 8.30-18 (puhelun hinta 0,39 ?/min +pvm), johon ilmoitetaan nimi, numero ja osoite.
 
Pera

Mutta eikai alaikäisellä ole omissa nimissä liittymää, eli on vanhempien ottama..? eihän ne tiedä kuka mitäkin numeroa todellisuudessa käyttää..mutta ärsyttäväähän tuo soittelu joka tapuaksessa on. [/quote]
Katselin joskus kummipoikani kännynumeroa enirosta, ja huomasin että sen tiedoissa oli ainakin kummipoikani isä liittymän omistajana sekä kummipojan nimi liittymän haltijana/käyttäjänä. Kummipoikani on kylläkin täysi-ikäinen, mutta toinen kummipoikanipa ei ole, ja juuri varmistin asian, että myös hänen nimensä näkyy käyttäjänä liittymän omistajan (isä) lisäksi! Että näin!
 
tkl
Alkuperäinen kirjoittaja TuiKKu:
Mä yhdistän aina noi oudot numerot lehtimyjiin,siks jätän vastaamatta :D
Tk:sta kun yritetään potilasta saada kiinni, tämä on ongelma. Meillä ei näy alanumeroista soittaessa oikea numero potilaan kännykässä. Hyvin moni jättää vastaamatta. Tänään esimerkiksi en saanut kiinni äitiä, jonka pienen tytön röntgenkuvissa oli keuhkokuume :/

 
aa
mulle soitettiin tänään 050 alkuisesta numerosta ja en vastannut kun olin töissä. tauolla kun yritin soittaa takaisin, ei ollut numero käytössä? mikähän toi on? aattelin oisko lehtimyyjä?
 
Pera
Alkuperäinen kirjoittaja aa:
mulle soitettiin tänään 050 alkuisesta numerosta ja en vastannut kun olin töissä. tauolla kun yritin soittaa takaisin, ei ollut numero käytössä? mikähän toi on? aattelin oisko lehtimyyjä?
Tämä haamunumero toiminta täyttää rikoksen merkit, jos kyse on siitä, että toisen liittymää käytetään luvatta seksipuheluihin, tai että jos kyseinen taho esimerkiksi omistaa seksilinjoja, joille se pystyy laittamaan jonkin liittymän soittamaan, vaikka kukaan ei fyysesti soitakaan. Minä en vielä tiedä, miten tuo voisi olla mahdollista, mutta täällä jotkut näyttävät yhdistävän oman puhelinlaskunsa sisältämät viihdepuhelut tämän haamunumeron aikaansaamiksi.
Otin kuitenkin selvää tästä haamunumerosta numeropalvelusta, ja näyttäisi olevan niin, että song networks-yritys omistaisi liittymän, ja että tdcfinland-niminen firma omistaisi lopulta tämän networksin. Ko. firmat toimii telealalla, joten myös viimeksi mainittu rikostapavaihtoehto on kyllä mahdollinen, joskaan näyttöä asiasta ei vielä ole.
Tämä numero ei siis ole pre-paid numero, vaan lankapuhelinnumero, ja siksi se näyttää viattomalta, joten kannattaisi levittää tietoa numerosta, ja sen haitallisuudesta, jos olette sitä mieltä. Ja, ottakaa poliisiin yhteyttä, jos koette että teiltä on varastettu rahaa, sillä siitä tässä tapauksessa näyttäisi olevan kyse.
 
Oli toinen kerta minulle viikon sisässä, enkä ole kummallakaan kerralla ehtinyt vastaamaan, sillä
hälytyskertoja taisi olla vain kolme, neljä. Mikäli sinulla on kännykkään tulleita
puheluita tuollaisista numeroista voit estää niiden tulon listaamalla tuo numero
kännykkäsi estolistalle ja siihen loppuvat soitot, sillä kännykkäsi ei hälytä tuon
numeron soittoihin.
 
Jore
Alkuperäinen kirjoittaja Juhani:
Oli toinen kerta minulle viikon sisässä, enkä ole kummallakaan kerralla ehtinyt vastaamaan, sillä
hälytyskertoja taisi olla vain kolme, neljä. Mikäli sinulla on kännykkään tulleita
puheluita tuollaisista numeroista voit estää niiden tulon listaamalla tuo numero
kännykkäsi estolistalle ja siihen loppuvat soitot, sillä kännykkäsi ei hälytä tuon
numeron soittoihin.
Joskus vuosi sitten tuo numero on siis soittanut mulle kauemminkin, mutta en vastannut siihen, ja siihen jäi soitot.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Pera:
Alkuperäinen kirjoittaja aa:
mulle soitettiin tänään 050 alkuisesta numerosta ja en vastannut kun olin töissä. tauolla kun yritin soittaa takaisin, ei ollut numero käytössä? mikähän toi on? aattelin oisko lehtimyyjä?
Tämä haamunumero toiminta täyttää rikoksen merkit, jos kyse on siitä, että toisen liittymää käytetään luvatta seksipuheluihin, tai että jos kyseinen taho esimerkiksi omistaa seksilinjoja, joille se pystyy laittamaan jonkin liittymän soittamaan, vaikka kukaan ei fyysesti soitakaan. Minä en vielä tiedä, miten tuo voisi olla mahdollista, mutta täällä jotkut näyttävät yhdistävän oman puhelinlaskunsa sisältämät viihdepuhelut tämän haamunumeron aikaansaamiksi.
Otin kuitenkin selvää tästä haamunumerosta numeropalvelusta, ja näyttäisi olevan niin, että song networks-yritys omistaisi liittymän, ja että tdcfinland-niminen firma omistaisi lopulta tämän networksin. Ko. firmat toimii telealalla, joten myös viimeksi mainittu rikostapavaihtoehto on kyllä mahdollinen, joskaan näyttöä asiasta ei vielä ole.
Tämä numero ei siis ole pre-paid numero, vaan lankapuhelinnumero, ja siksi se näyttää viattomalta, joten kannattaisi levittää tietoa numerosta, ja sen haitallisuudesta, jos olette sitä mieltä. Ja, ottakaa poliisiin yhteyttä, jos koette että teiltä on varastettu rahaa, sillä siitä tässä tapauksessa näyttäisi olevan kyse.

Voisin omasta puolestani vastata lyhyen ytimekkäästi että hillitkää ihmiset itseänne noiden rikosilmoitusten ym. poliisiselvitysten kanssa.

Kuten monet ovat jo todenneet, tuosta 0985686100-numerosta soittavat mm. Dna:n asiakaspalvelu ja eräät lehtimyyjät - kyseessä ei millään muotoa ole mikään luvaton viihdelinjoille yhdistäminen tai vastaava.

Toki jos Oikeasti epäilette Jonkun yrityksen kiskovan teiltä rahaa - selvittäkää asia. Poliisi tuskin on ensimmäinen vaihtoehto.
 
Arska
Meille tuo numero soittelee melkein joka päivä ja kun siihen vastaa, niin lyödään luuri korvaan. Koskaan sieltä ei olla vastattu. Alkaa olla jo kotirauhanrikkominen kyseessä.
 
Häiritty
Koin tänään tuon saman itse, vastasin ja kesto näköjään 1 sekunti.. Oon nyt kattonu tuosta numerosta useemmasta paikasta ja välillä se on DNAta, välillä Elisaa, välillä on myyty Tieteen kuvalehteä ulkomaalaisella aksentilla.. Scary..
 
soittoja saanut
Alkuperäinen kirjoittaja Laura:
En sitten ehtinyt vastata, soi niin pienen hetken. Ja sitten kun yritin soittaa takaisin ni sanoo että numerovalinta virheellinen.. :D
vastasi naisääni: tätä numeroa käytetään asiakastyytyväisyystutkimuksiin ja jälleen markkinointiin!
 
E
Alkuperäinen kirjoittaja adolfiina:
joku puhelinmyyjä varmaan. ihmiset lopetti vastaamisen tuntemattomiinnumeroihin ja nyt niiden tilalle on tullut nuo pitkät ei kenenkään numerot.
Ei lehtimyyjätkään sentä keskellä yötä soita. niinkuin mulle viime yönä.
 
Samuli
Hehee, sama numero kiusannu muakin tällä viikolla. Kesken koulupäivän soitellu, kiva kun tunnilla alkaa puhelin rämisee. Harvase päivä viisi ei vastattua puhelua..

Very nice.. Jollekkin muulle sama numero soittelee vielä?
 
Kyllästynyt
09-85686100 yhä edelleen. Ekan kerran vastasin ja kysyi olisiko aikaa gallupille että hän olisi luetellut lehtiä litan jonka jälkeen olisin voinu vastaa et mikä on hyvä lehti... ... ...
Satuimpa olee tuolloin varmaa auton ratissa uuni päällä tulipalossa hammaslääkärissä whatever, kiireinen.
Soittanut n. joka toinen päivä kahden kuukauden ajan.
 
Tuntemattomiin numeroihin kyllästynyt
että 020 alkuiset numerot on Kelan käytössä, että kannattaa vastata. Mulle ovat soittaneet epäselvistä asioista, koskien eri etuuksien maksuun laittamista.
 

Yhteistyössä