Kuinka moni on sairastanut influenssan ?

  • Viestiketjun aloittaja kyselee
  • Ensimmäinen viesti
Jouluna '05. En ole koskaan ollut niin heikossa hapessa. Viiteen päivään en tiennyt muusta maailmasta yhtään mitään. Silloinen kämppis kuskasi mut yöllä päivystykseen, kun olin kuumehouruissani kysellyt äidin perään. :saint: No, olin yön tiputuksessa ja sitten laitettiin kotiin, kun täällä oli silloin influenssaepidemia ja vain vanhukset ja lapset sai jäädä tarkkailuun.

Ripuli muuten kesti kaksi viikkoa ja vielä kuukausi influenssan jälkeen kauppakassien kantaminen 300 metrin päästä ei onnistunut ilman lepotaukoa.
 
vieras
Kahden lapsen kanssa ollessani hoitovapaalla. Nuorin oli alle 1 vuotias. Minulla kuumetta 40 ja kolmestaan haahuiltiin keittiön, vessan ja sängyn väliä, kun iskä oli töissä. Pahin tauti, jonka olen sairastanut lasten kanssa. Mutta selvittiinhän tuostakin :D
 
hipsu
Onhan tuota tullut podettua. Varmasti tiedän sairastaneeni A-viruksen 10 vuotta sitten,koska se testattiin. Ei muuten,mutta vauva 3 vk sairasti silloin ja joutui sairaalaan keuhkokuumeen vuoksi ja siksi testattiin,että mikä pöpö meitä oikein kiusaa.
 
Itse sairastanut pari kertaa,viimeksi viime talvena ja sitä ennen joskus teininä. Lapseni ei ole koskaan sairastanut influenssaa,vaik kaiken maailman räkätauteja kyl on ollu aina.Mikä on aika ihmeellistä mielestäni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse sairastin kerran teininä. Kuume oli korkeimmillaan 39,8, kurkku, pää ja lihakset kipeät. Koko hiihtoloma menikin sängyn pohjalla maatessa.
Kuin minun kynästäni, paitsi että olin 22-vuotias. Olin todella sairas. Minun piti olla hiihtoloma töissä ja hain saikkua opiskelijaterveydenhuollosta, pelkäsin etten selviä kotiin bussilla vaan pökerryn pysäkille.

Siispä jos sikainfluenssa ei ole yhtään tavallista kausi-influenssaa pahempi, kuten eri medioissa toitotetaan, niin en todellakaan tiedä kuinka selviämme jos vanhemmat ja lapset sairastavat yhtä aikaa. Tai kuinka huolehtia terveistäkään lapsista kun itse on lähes taju kankaalla.
 
vieras
Siis erottaako influenssan tavallisesta flunssasta?Vai tuleeko se joillekkin pahana ja toisille ei niin pahana.Itse en muista kertaakaan olleeni flunssan takia ihan hullun sairas mutta varmaan olen sen sairastanut,luulisin.
 
pikkuruinen harmaana
Toissa keväänä koko perhe sairasti influenssan. Mies oli 5 päivää 40 asteen kuumeessa, ja ihan tajuttoman heikossa kunnossa. Sitten tuli lapsille, oli myös usean päivän kova kuume.
Minä sairastuin viimeisenä, oli kova kuume, JÄRKYTTÄVÄ päänsärky, hengenahdistus jonka takia jouduin päivystykseen, ja tosi huono (oksettava) olo.. Kamala tauti! :x
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis erottaako influenssan tavallisesta flunssasta?Vai tuleeko se joillekkin pahana ja toisille ei niin pahana.Itse en muista kertaakaan olleeni flunssan takia ihan hullun sairas mutta varmaan olen sen sairastanut,luulisin.
Taudin toteaminen

Tautia todettaessa tiedossa on useimmiten, että influenssaepidemia on meneillään. Influenssan itämisaika on yleensä 2-3 vrk, joskus pitempikin. Influenssaan kuuluu nopeasti nouseva korkea kuume vilunväristyksineen, kurkkukipu, lihassäryt ja kuiva yskä. Toisin kuin nuhakuumeessa nuha ei ole keskeinen oire. Lihaskipujen ja kuumeen takia sairastuneet kuvaavat oloaan kuin tulleensa "hakatuksi".

Oireet kestävät noin viikon, yskä voi jatkua joskus pitempäänkin. Jälkitaudit, poskiontelo- ja välikorvatulehdus sekä keuhkokuume, ovat influenssassa yleisempiä kuin tavallisessa nuhakuumeessa.

http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00570&p_haku=influenssa
 

Yhteistyössä