Kuinka moni on joutunut käymään ulkomailla lääkärissä? esim. asuessaan tai lomamatkalla.

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Kreikassa olen käynyt ihan tavallisessa sairaalassa hakemassa lääkereseptin, vaikka olisin kyllä voinut ostaa lääkettä ilman sitäkin, en vaan tiennyt. Lapsi on käynyt hammaslääkärillä Ranskassa ja USAssa. Hyvää hoitoa jokaisessa paikassa.
 
vieras
Kaveri oli ottanut matkavakuutuksen ja onneksi otti,hän sai tosi pahan mahataudin jostain ruoasta ja tarvi lääkärin.Hotellihuoneeseen oli tullunna ku hotellin työntekijä oli ottanu selvää asiasta.Niin ja olivat Kreikassa.
 
Turkissa,vkon olin yksityisessä sairaalassa..hoito oli tilanteeseen nähden hyvä ( eivät tienneet mikä mulla on ),paitsi suomalaisen sairaanhoitajan mukaan olivat epäilleet,että synnynäinen sydänvika tai sydänpussi revennyt painavaa nostaessa..no,oli keuhkoveritulppa sit oikeesti.Ja se oli aika outoa,että he eivät olisi saaneet kertoa mulle ( mustahan siinä kuitenkin oli kyse ja mun terveydestä ) ollenkaan :whistle: mikä mua mahdollisesti vaivaa..
 
-Venezuelassa, ruoka-allergian takia. Hoito hyvä ja ilmainen, eivät kyselleet eikä tarvinnut täyttää mitään lomakkeita. Sairalaan sai jättää rahaa hoidosta vapaaehtoisesti.
-Kroatia, Ruoka-allergia, Hyvä hoito ja ilmainen. Ainoa oli, että vesat oli karseessa kunnossa, kun vahhtoa tuli kummastakin päästä allergian takia
-Monaco,röntgen kuvaus
- Espanja, ileotomia-leikkaus, synnytys ja muuta, Hyvä palvelu ja nopeaa toimintaa. Ei sairaalamaksuja vaan kaikki kuluu sosialiturvaan.
 
vieras
Mun isä kavi kanaralla silmätulehduksen vuoksi.
Hyvin palvelu pelas sai samalla meidän lapselle peräruiskeita, kun lapsella meni maha kovalle.
Oli suomalainen lääkäri.
 
Turkissa kävin aika montakin kertaa lääkärissä ja sairaalassa. Yksityisellä ja julkisella puolella. Yksityisellä hoito ja palvelu oli todella hyvää, aivan loistavaa =). Julkisella puolella kävin hakemassa muutaman piikin kankkuun, ja ihan hyvää palvelua sielläkin sai.
 
Belgiassa asuessani kävin (suomalaisella) hammaslääkärillä. Ihan ok, mutta kallis.

Gambianmatkalla jouduin paikalliseen lääkäriin kuumeen ja malariaepäilyn vuoksi. No, sairaala oli juuri sellainen kuin gambialaisen sairaalan voisi kuvitella olevankin. Miespuolinen hoitaja yritti vokotella minua vaikka hoipuin kuumetärinässäni, ja kaikkialla lojui neuloja ja ruiskuja (siis ympäriinsä pöydillä, vaikka olisi köyhääkin niin voisihan perusasiat pitää kunnossa, eikö?). Kehitysmaihin matkatessa kannattaa ottaa ainakin peruspäkki hoitovälineitä mukaan.
 
Joo
USAssa ja Kanadassa asuessani käynyt lääkärissä. Olihan se hoito ihan jees, mutta esim. USAssa silloin alkuraskaudessa ottivat kaikkia turhia kokeita, esim. vihurirokon vasta-aineet (vaikka mä olen saanut sen rokotuksen neuvolassa aikanaan). Rahastuksen makua siis.

Ja olihan se vähän orpoa, kaikilla lääkäreillä omat vastaanotot, ei kovin yleisiä yksityisten lekureiden yhteispraktiikat ts. lääkäriasemat. Luottamuspulaa puolin ja toisin. Ja jos tarvitsi käydä ensiavussa, niin siitä tuli vakuutuksenkin kanssa itselle maksettavaksi useampi satanen.
 
nuorena reissannut
Ruotsissa, Smålannin maaseudulla, tanskalaissyntyisen (vain tanskaa ja ruotsia puhuvan) lääkärin vastaanotolla pahan allergisen kohtauksen vuoksi. Asiallinen, ammatillinen, hyvä palvelu ja hoito-ohjeet kirjallisina mukaan... että sai kotona vielä kääntää tekstin suomeksi niiltä kohdin, mitä oli puheessa mennyt ohi. Lääkäri neuvoi vielä apteekinkin sijainnin.
 
Kahdesta ekasta olen raskauden seurannat seka synnytykset seka normaalit lastenlaakarin kaynnit Italiassa, plus jotain omia flunssan hoitoja. Tama siis Italiassa. HOito hyvaa yksityissairaalassa, ehka aika vanhahtavaa kumminkin.
Ranskaan muuttaessa normaaleja lasten laakareita, omia laakareita hyvaa hoitoa.

Jenkeissa asuessa normaalit lastenlaakarit, lasten hammaslaakarit, silmalaakarit. ekstraa oli siella nuorimman pojan leikkaus, vanhimman pojan avomurtuman leikkaus seka kipsaamiset seka oma ranteen kipsaus. Hoito oikein hyvaa kaikkialla.

Kiinassa hoidettiin minun kohdunulkoista raskautta. Samoin vanhin poika joutui siellakin leikkauspoydalle fudistapaturman takia. Meni eturistisiteet. HOito hyvaa jenkkisairaalassa.

Sporessa ollaan kayty laakarilla jo aika usein. Vanhin likka teloi jalkansa, ommeltiin kasaa 12 tikkia. Tulehtui ja haava avattiin ja sita pidettiin auki, reilu 2 kk meni kunnes jalka kiinni. Suurinpiirtein joka toinen pv kaytiin sairaalassa nayttamassa edistymista. Samaan aikaa pikkusisko sai iriitin silmaansa ja sita juostiin kanssa naytilla. Itse leikkasin vappuaattona kiinalaisella kokkiveitsella sormesta palan ja jouduin laakarissa kaymaan polttamassa sormen pintaverisuonet. Palvelu upeaa taalla.

Onneksi on hyva komennusmatkavakuutus, kattaa ja korvaa oikeastaan kaiken ihan missa pain vaan maailmaa.
 

Yhteistyössä