Kuinka moni on hoitanut jokaisen lapsensa kotona 3 vuotiaaksi?

  • Viestiketjun aloittaja kysyvä
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Meillä tulee vuoden päästä tämä täyteen 3 lapsen kanssa. Jokainen on saanut olla sitten kotihoidossa ensimmäiset 3 vuotta, tosin kerhossa ovat käyneet kyllä jo 2,5 -vuotiaasta alkaen. Esikoinen lähti virikehoitoon päiväkotiin 5-vuotiaana.
 
"vieras"
Minä, mutta lapsilla on vain 1,5 vuotta ikäeroa.

Tosin voin ihan suoraan myöntää että oli helppoa jäädä kotiin koska odottamassa ei silloin ollut työpaikkaa eikä mulla ollut koulutusta ja kotona olemisesta sain saman verran rahaa kuin työttömänäkin olisin saanut.
Nyt kun mulla on sekä työpaikka että koulutus hankittuna, on ajatuskin siitä että pitäisi jäädä kolmeksi vuodeksi kotiin, lähinnä ahdistava. En kyllä lisää lapsia edes halua
 
"vieras"
Neljä lasta kaikki olleet vähintään sen 3v hoitoon mennessään :) tosin kahta ensimmäistä hoiti isä kotona, eikä se silloin 90-luvun alkupuolella ollut viellä muodikasta.. kaksi nuorempaa palleroa olen itse hoitanut.
 
***
Minä. Mun lapset ovat menneet kerhoon kolme täytettyään, päiväkotiin vasta eskariin. Poikkeuksena kuopus, joka oli just täyttänyt kolme, kun oli 1,5kk hoidossa pph:lla oman työharjoitteluni vuoksi.

Ja minäkin olen kyllä tehnyt samalla kotona töitä kahden nuorimman lapsen kanssa. Kolmen ekan kanssa olin "vain" kotona heitä hoitamassa. ;)
 
"vieras"
Mä olen esikoisen kanssa ollut kohta 4v kotona. Toinen syntyy piakkoin ja hänet hoidan kotona myöskin 3vuotiaaksi vähintään, varmaan vähän kauemminkin koska tämä esikoinenkin on saanut olla.
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja kysyvä;28472873:
Siinä se kysymys olikin.
Minä. Olen suurperheellinen (ja palannut töihin jokaisen lapsen synnyttyä viimeistään 2 kuukauden jälkeen synnytyksestä - useimmiten aiemmin.)
Jokainen lapsi on silti hoidetttu kotona esikouluun asti -ja jos asiaa mietitään niin lapset ja ystävänsä vuosia sen jälkeenkin.

(Kavereihin kun mahtuu näitäkin, joiden vanhemat ovat pieniään kaivanneet vasta yön tullessa eli iltapäivä- ja iltahoito on jääneet meille.)
 

Yhteistyössä