Kuinka moni on hankkinut lapselleen yksityisopetusta jonkun kouluaineen tai esim. muun vieraan kielen parissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras..

Vieras
En tarkoita nyt harrastusta, vaan ihan yksityistä opiskelua. Jotain kouluainetta; esim. matematiikkaa tai kieliä. Tai jos kyseessä ei ole ollut kouluaineisiin lukeutuva vieras kieli, niin miksi lapselle on siinä hankittu opetusta? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia.

Me ollaan etsimässä matikanopettajaa lapselle, ihan hänen harrastuneisuuden vuoksi, kyselee jo niin vaikeita että ei osata vastata eikä koulun opettajalla ole aikaa lisäopetukseen.

Me ollaan etsimässä matikanopettajaa lapselle, ihan hänen harrastuneisuuden vuoksi, kyselee jo niin vaikeita että ei osata vastata eikä koulun opettajalla ole aikaa lisäopetukseen.

Ota yhteys lapsesi matematiikan opettajaan, hän saattaa tuntea vanhoja opiskelijoita, jotka voisivat sivubisneksenä antaa tukiopetusta. Tai sitten voit pistää ilmoituksen johonkin matematiikanopettajaopiskelijoiden postituslistalle.

Sain lukioaikoina opetusta pitkässä matikassa. Opettaja muistaakseni sopi ylemmän luokan opiskelijan kanssa ja maksoin tunneista jotain, enää muista paljonko.

Minä aikoinani kävin ennen kirjoituksia vuoden verran yksityisopettajalla pitkän matikan tunneilla. Pitkä matikka oli minulle tosi haasteellinen, mutta halusin sen sinnitellä kunnialla loppuun kun olin kerran aloittanut. Olisinhan voinut luovuttaa ja vaihtaa lyhyeen, mutta valitsin mieluummin yksityisopetuksen. Antoi kuitenkin jatko-opintoihin paremmat pisteet...
Ja vanhemmista ei tosiaaankaan ollut itsestä tukiopetuksen antajaksi, kansakoulu pohja 30 vuoden takaa ei oikein antanu apua vektorien ja todennäköisyyslaskennan kanssa...

onko oikeesti joku niin pässi että ei ite osaa antaa tukiopetusta jollekkin yläkoululaiselle?

Myönnän kyllä suoraan, että jos en olisi mennyt ohjaajaksi yläkouluun, olisi esim. yhdeksännen luokan matematiikka tuottanut vaikeuksia suuresti. Omassa päästötodistuksessa matematiikka oli kuutonen... Mutta nyt aika hyvin hallitsee jo ysinkin matematiikkaa, tosin haastavimpiin tehtäviin joutuu kysymään apua opettajilta (eivätkä nekään aina heti osaa niitä ratkaista).

Kemia on edelleen jotain niin hepreaa, ettei tosikaan. Muut aineet menee kyllä, mutta ei kemia.