Kuinka moni oikeasti pitää vauvaa pinnasängyn ylätasolla yli vuoden ikään?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
siis onko niitä montakin jotka jättää sängyn pohjan laskematta?
ihan kun odotetaan että vahinko sattuis ja sit tajutaan laskea pohja, vai mitä tuo on..saamattomuuttako?
laittoi vaan ihmetyttämään eräs aloitus :o
 
Meillä on edelleen ylätasolla. Poika kohta 1v 1kk. Tosi vähän nukkuu pinnasängyssä. Nykyään yöllä nostan sinne nukkumaan. Aamulla sit kun poika herää jää vaan makaamaan ja nostaa metelin jos ei mene hakemaan. Pitäis kyllä laskea alemmas.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on edelleen ylätasolla. Poika kohta 1v 1kk. Tosi vähän nukkuu pinnasängyssä. Nykyään yöllä nostan sinne nukkumaan. Aamulla sit kun poika herää jää vaan makaamaan ja nostaa metelin jos ei mene hakemaan. Pitäis kyllä laskea alemmas.

pitäis varmaan :o
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on edelleen ylätasolla. Poika kohta 1v 1kk. Tosi vähän nukkuu pinnasängyssä. Nykyään yöllä nostan sinne nukkumaan. Aamulla sit kun poika herää jää vaan makaamaan ja nostaa metelin jos ei mene hakemaan. Pitäis kyllä laskea alemmas.

Eikö se osaa vielä seisoa? Meillä yritettiin karata pinnasängystä jo 7 kk ikäisenä ja joskus onnistuivatkin, ovat pojat olleet näppäriä kiikkumaan. En kyllä olis uskaltanu pitää pohjaa ylhäällä.
 
Meillä on vastasyntyneestä lähtien ollut alimmalla tasolla. Ei oo niin helppo rueta sitä nosteleen ja laskeleen, kun aina pitää ettiä sopiva kuusiokoloavain.
Mut onpa 7kk ikänen poika tullut sieltä pää edellä alas kuitenkin. Onni oli onnettomuudessa, parisängyn päiväpeitto juuri siinä alla mihin tippui.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Meillä tiputtiin 1vuotiaana sängystä vaikka pohja oli alhaalla.

En enään sen jälkeen uskaltanut pitää pinniksessä, vaan siirryttiin "isojen" sänkyyn.

Juu meillä vanhin kopsahti alas alle vuoden ikäisenä. Siirrettiin sitten jatkettavaa. Muut siirrettiin heti, kun muksu koitti vähänkään rimpuilla pois.
 
meillä on tällä hetkellä keksi tasolla ja tänään ois tarkoitus tai viim. huomenna siirtää pohja ihan ala tasolle (tyttö nyt 5,5kk) kun tyttö alkanu nousee konttaus asentoon niin parempi tiputtaa pohjaa alas päin.. Mä oon tehny niin että kun lapsi alkaa kiipeilemään niin siinä vaiheessa siirrytään jatkettavaan sänkyyn ettei pääse käymään niin että tippuu pinniksestä..
 
Meillä ei poika osannu tukea vasten seistä,kun vasta nyt 1 vuoden iässä. Lieköhän nyt jotenkin jälkeen jäänyt vai??????? Arvasin että tästä asiasta tullaan mollaamaan meikäläistä!

Ei TÄSTÄKÄÄN ois täällä pitäny/saanu mitään kysyä! :ashamed: Luulin,että täällä sais asiaan liittyviä vastauksia,niinkun kyllä sainkin joiltain,kiitos heille,mutta sitten aletaan v****** asiasta :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja TuiKKu:
Meillä ei poika osannu tukea vasten seistä,kun vasta nyt 1 vuoden iässä. Lieköhän nyt jotenkin jälkeen jäänyt vai??????? Arvasin että tästä asiasta tullaan mollaamaan meikäläistä!

Ei TÄSTÄKÄÄN ois täällä pitäny/saanu mitään kysyä! :ashamed: Luulin,että täällä sais asiaan liittyviä vastauksia,niinkun kyllä sainkin joiltain,kiitos heille,mutta sitten aletaan v****** asiasta :'(

Enempää moittimatta: sängyn pohjaa suositellaan laskettavaksi ylätasosta siinä vaiheessa kun lapsi pääsee kääntymään mahalleen ja nousee siinä käsiensä varaan (usein 5-6kk). Sitten Keskitasosta alas siinä vaiheessa kun oppii nouseman tukea vasten pystyyn (usein 9-11kk). Jos siis on kolmetasoinen pohja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii:
Alkuperäinen kirjoittaja TuiKKu:
Meillä ei poika osannu tukea vasten seistä,kun vasta nyt 1 vuoden iässä. Lieköhän nyt jotenkin jälkeen jäänyt vai??????? Arvasin että tästä asiasta tullaan mollaamaan meikäläistä!

Ei TÄSTÄKÄÄN ois täällä pitäny/saanu mitään kysyä! :ashamed: Luulin,että täällä sais asiaan liittyviä vastauksia,niinkun kyllä sainkin joiltain,kiitos heille,mutta sitten aletaan v****** asiasta :'(

Enempää moittimatta: sängyn pohjaa suositellaan laskettavaksi ylätasosta siinä vaiheessa kun lapsi pääsee kääntymään mahalleen ja nousee siinä käsiensä varaan (usein 5-6kk). Sitten Keskitasosta alas siinä vaiheessa kun oppii nouseman tukea vasten pystyyn (usein 9-11kk). Jos siis on kolmetasoinen pohja.

Eipä ole meillä kun 2-tasoinen, varmaan on toi sänky sit joku köyhä malli meillä.
 
Mulla 1v8kk ikänen poika. Nukkuu vielä pinnasängyssä. Meillä on pinnasänky vuodelta 1938 eikä siinä edes ole säädettävää pohjaa, tosin sänky on jatkettava. Pohja on matalalla siis että laidat on kuitenki aika korkeet eikä tuo ole vielä sieltä ite tullu yli. Kerran on mystisesti ite päässy sinne sänkyyn.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TuiKKu:
Meillä ei poika osannu tukea vasten seistä,kun vasta nyt 1 vuoden iässä. Lieköhän nyt jotenkin jälkeen jäänyt vai??????? Arvasin että tästä asiasta tullaan mollaamaan meikäläistä!

Ei TÄSTÄKÄÄN ois täällä pitäny/saanu mitään kysyä! :ashamed: Luulin,että täällä sais asiaan liittyviä vastauksia,niinkun kyllä sainkin joiltain,kiitos heille,mutta sitten aletaan v****** asiasta :'(

Ehkäpä tässä haetaan sitä varaa ennen vahinkoa. koska tosiaan lapsilla on eroja kehitystahdissa niin suunnilleen tiettyjen taitojen aikaan on hyvä laskea. Ei sun pojasta tule sillä jälkeenjäänyttä että hän osaa nousta seisomaan 1v. Selvisitte pelästyksellä ja nyt pienen on hyvä nukkua siellä laitojen takana.
 

Similar threads

L
Viestiä
2
Luettu
1K
Aihe vapaa
Lapsen ravinto 6:sta 24:n kuukauden ikään.
L
Y
Viestiä
4
Luettu
3K
Aihe vapaa
vierailija
V

Yhteistyössä