Kuinka moni oikeasti odottaa lapsilisaa ja tarvitsee sen kauppareissua varten?

"Heivaan"
niin huhuillaan...taitaa olla vaan tapa kysyä ....uskon että jokainen, joka pidempään on sitä saanut tietää milloin tulee eli 26pv ja jos poikkeuksia niin edeltävänä pankkipäivänä:D
No meillä ainakin lapsilisä menee säästötilille, jota ei käytetä kuin ehkä muutaman kerran vuodessa. Joten ei oikeasti ollut aavistustakaan päivämäärästä ennen tämän ketjun lukemista. Mutta näinpä viisastuin :)
 
En tiedä
En muistanut minäkään milloin lapsilisä tulee, niin kuin en muista palkkapäivääkään - tai no muistan mutta harvoin sillä on väliä. Mitenkään rikas en ole, mutta jotenkin oppinut jo kotoa, että tilillä pitää olla aina rahaa "pahan päivän varalle", en tuhlaa enkä myöskään pihtaile..
 
"joo"
[QUOTE="vieras";26143789]Kyllä minä voin avoimesti myöntää, ettei minulla ollut ennen tämän ketjun lukemista milloin lapsilisät tulevat. Olen tiennyt, että loppukuusta, mutta muuten ei ole kyllä ollut mitään hajua. Lapsilisät eivät meillä ole mikään ratkaiseva tulo, että niitä olisi koskaan kytätty tai odotettu. Ja äitinä olen kohta ollut kuusi vuotta.[/QUOTE]

Tällaisilta ihmisiltä lapsilisät kylmästi pois. Ei ole niille tarvetta.
 
Mä en kanssa edes tiedä, koska lapsilisät maksetaan. Menee kyllä ihan käyttötilille ja siitä elämiseen kun tulevat. Meillä tosin vain yksi lapsi toistaiseksi eli mistään isosta summasta ei ole kyse.
 
"Ccc"
[QUOTE="joo";26144104]Tällaisilta ihmisiltä lapsilisät kylmästi pois. Ei ole niille tarvetta.[/QUOTE]

Kyllä nekin tarpeeseen tulee sitten kun lapsi muuttaa omilleen. Meilläkin menee kaikki lapsille säästöön ja niillä onkin enemmän rahaa kuin minulla. Pärjätään palkoilla mutta ei niistä säästöön mitään jää.
 
Nälkä kurnii vatsassa ja lapset käy keittiössä huhuilemassa... No ei sentään =) Kuiva-aineita on aina kaapissa ja ruokaakin huomiseen asti, mutta jos tukiin asti pitäis rahaa odotella, niin alkuteksti ei olis kovin kaukana.. ODOTELLAAN SIIS!
 
"Heivaan"
[QUOTE="joo";26144104]Tällaisilta ihmisiltä lapsilisät kylmästi pois. Ei ole niille tarvetta.[/QUOTE]

Lapsilisien tarkoituksena ei ole tulla tarpeeseen. Niiden tarkoituksena on vain ja ainoastaan tasata lapsiperheiden ja lapsettomien välisiä tuloeroja.

Niitä "tarpeen mukaan" jaettavia tukia on kyllä Suomen maassa ihan riittävästi.
 
olpi
Meillä on tällä kertaa rahat melkein "totaalisen loppu" ja osotetaan torstaita kuin kuuta nousevaa. Yleensä ei ole näin paha paikka, mutta tässä kuussa meni tälleen. Tilillä on n.20e.
 
Huomennakos ne nyt tulikaan? Kiva kun tulee lisää rahaa mutta ei odoteta kun kuuta nousevaa. :D

Meillä on hyvät varastot ruokaa ja muita välttämättömyyksiä että selvittäisiin kokonainen viikkokin ilman rahaa jos ollaan pelkästään kotona. Sellaista tilannetta että tilit olisi täysin nollilla, ei ole pääse tapahtumaan, aina on jonkun verran hätävaraa.

Laskuja meillä ei makseta lapsilisistä vaan niillä hankitaan lapsille vaatetta ja muuta mitä tarvitaan, loput säästöön. Asuminen ja muut menot maksetaan miehen palkasta ja mun vanhempainpäivärahasta.
 
"joo"
[QUOTE="Ccc";26144145]Kyllä nekin tarpeeseen tulee sitten kun lapsi muuttaa omilleen. Meilläkin menee kaikki lapsille säästöön ja niillä onkin enemmän rahaa kuin minulla. Pärjätään palkoilla mutta ei niistä säästöön mitään jää.[/QUOTE]

Päädyin tulokseen että ihmisten eriarvoisuus alkaa jo lapsilisistä. Ne ihmiset, jotka eivät voi käyttää lapsilisää säästöihin tai omien lastensa pesämunaksi vaan käyttävät lapsilisää "oikein" ja siihen hetkiseen tarpeeseen (johon se alunperin onkin suunniteltu), joutuvat eriarvoiseen asemaan.
Edelleen tätä asiaa pitäisi ajaa eteenpäin, että lapsilisät pois varakkailta. Eiköhän siitäkin mukava säästö tulisi valtiolle?
 
essip
[QUOTE="joo";26146400]Päädyin tulokseen että ihmisten eriarvoisuus alkaa jo lapsilisistä. Ne ihmiset, jotka eivät voi käyttää lapsilisää säästöihin tai omien lastensa pesämunaksi vaan käyttävät lapsilisää "oikein" ja siihen hetkiseen tarpeeseen (johon se alunperin onkin suunniteltu), joutuvat eriarvoiseen asemaan.
Edelleen tätä asiaa pitäisi ajaa eteenpäin, että lapsilisät pois varakkailta. Eiköhän siitäkin mukava säästö tulisi valtiolle?[/QUOTE]

Eli ois parempi tuhlata johonkin turhaan kuin laittaa säästöön vai? Eihän täällä selvitellä mihin ihmiset muut rahansa niin käyttää, että lähes henkihieverissä odottavat lapsilisää.
 
2 lasta
Minä odotan! Myönnän että meni pikkasen hilkulle tässä kuussa. Käyn ostaan huomenna vaippoja, ruokaa, vappujutut ja grillin :) Kahdesta lapsesta lapsilisät + yh-korotus.
 
Tässä kuussa mäkin odotan lapsilisiä. Ei mikään hirmu hätä ole, ruokaa on kaapissa ja tilillä on rahaa (+s-tili, mihin ei kosketa kuin pakolla), mutta ei tarvi sitte viikonloppuna ihan joka ostosta laskea sentilleen, että riittääkö rahat. Maanantaina tulee kuitenkin palkka. Ei mulla oo kyllä hetkees tullut tällasta, että odottelisin lapsilisiä, mutta tässä kuussa oli vähän enemmän menoja, kun on tullut ajeltua ylimääräsiä ja hankittua käärme :) Niii juu ja miehen tilillä on rahaa X-määrä, eli ei tietoa, mut jotain ainakin.
 

Yhteistyössä