Kuinka moni oikeasti odottaa lapsilisaa ja tarvitsee sen kauppareissua varten?

"mila"
[QUOTE="vieras";26141816]Odotan että saan bensaa autoon. Ihan järkyttävän kallista autoilu nykyään.
Lisäksi lapsilisistä menee asuntolainaan 550e, pikavipin maksuun 230e ja lasten harrastuksiin 100e.[/QUOTE]

Sulla pitää kyllä olla melkoisen paljon lapsia jos noin paljon tulee lapsilisiä...
 
"vieras"
Varmasti joku viiden lapsen yh-äiti odottaa niitä, sehäv on varmaan tonni tilille.
Mut meillä kahdesta saatava, no, saahan sillä jotain, mut en nyt erityisesti odota.
 
"vieras"
Eiköhän sen jokainen lapsilisän saaja tiedä että tulee 26 päivä ja jos poikkeuksia niin edeltävänä pankkipäivänä.Näin se on mennyt aiemminkin;)
Meille on tullut lapsilisää viimeiset 1v4kk, enkä kyllä muista tarkkaan että mikä päivä se tulee ("joskus loppukuusta, vähän ennen kotihoidontukea"). En mä käy joka päivä pankin sivuilla, yleensä käyn kuun viimeisenä tai ensimmäisenä päivänä tarkastamassa että kht on tullut ja maksamassa laskuja jos niitä on, ja samalla tarkistan että lapsilisä on tullut, mutten koskaan ole kiinnittänyt huomiota siihen monesko päivä se on kilahtanut tilille :D

Ei meillä yleensä odoteta lapsilisää. Ollaan pienituloisia (ja pienimenoisia ;) ) eikä säästetä lapsilisiä minnekään eri tilille. Välillä jää kuussa ihan kivasti rahaa ja joskus sitten taas menee ne aiemminkin säästyneet jos tulee joku isompi meno :)
 
kolk
Ne on käytetty jo :( Kauppalaskuun menee. Odotan seuraavaa palkkapäivää, mutta sekin on vain hetken huvi. Nyt täytyy kyllä todeta, että täytyy elää kukkaronnyörit tiukilla seuraavat pari kuukautta.
 
"poikia3"
Tilillä on rahaa ja ruokaa kaapissa, mutta kyllä minäkin lapsilisiä odotan. Niillä saa hankituksi mm. poikien kevätvaatteita. Ilman lapsilisiä vaatteiden osto ilmeisesti jonkin verran ainakin lykkääntyisi. Tilillä olevat rahat riittävät ruokaan tilipäivään asti, joka on 15.päivä. Niin ja nipistellä saisi, että saisin lapsen keilaussynttärit järjestetyksi. Niihin on rahaa jo jemmattu, muttei taitaisi ihan se raha riittää.
 
"minä"
Meillä lapsilisä kolmesta lapsesta tulee todella tarpeeseen, mutta tilillä on kyllä aina rahaa kun lapsilisät tulevat. Eli en tiedä lapsilisien maksupäiviä, mutta joka kuu menee se mikä tulee. Jos lapsilisä jossain kuussa jäisi tulematta, niin en kyllä varmaan huomaisi.
 
"gen"
Huomennako se tulee? Mulla ei oo hajuakaan maksupäivästä. Nyt tuli maanantaina eka palkka hoitovapaan jälkeen, joten lapsilisällä ei oo tässä vaiheessa minkäänlaista merkitystä koska palkka tuli just ja tilillä on rahaa
 
"vieras"
Kyllä minä voin avoimesti myöntää, ettei minulla ollut ennen tämän ketjun lukemista milloin lapsilisät tulevat. Olen tiennyt, että loppukuusta, mutta muuten ei ole kyllä ollut mitään hajua. Lapsilisät eivät meillä ole mikään ratkaiseva tulo, että niitä olisi koskaan kytätty tai odotettu. Ja äitinä olen kohta ollut kuusi vuotta.
 
En
Meillä tulot ei päätä huimaa, mies töissä normaalilla pienehköllä palkalla ja minä kotona (yksi lapsi). En silti edes tiedä, minä päivänä lapsilisät maksetaan. Kyllä meillä ainakin on tileillä säästöjä niin paljon, ettei koskaan ole tarvinnut rahoja laskea.
 
Ei ole rahat loppu että ruokaan tai laskuihin ei lapsilisistä mene yhtään.Mut aion ostaa niillä autoon kaksi kesärengasta huonojen renkaiden tilalle (2 on vielä hyviä joten ei tarvi uusia kaikkia renkaita :D).
 

Yhteistyössä