Kuinka moni neuloo lapsille villasukat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En neulo, kun en osaa edes kaulahuivia tehdä :laugh:

Anoppi neuloo lapsille ja loput ostan myyjäisistä joissa noista villasukista saa pulittaa noin 3? pari, eli ei paha lainkaan :)

Minä kudon sukkia aika-ajoin. Muutama vuosi sitten ihan yli oma tarpeen, mutta nyt ne kaikki ovat pojilta jääneet pieniksi. Pitäisikin ottaa ja kutoa muutama pari taas. Ja kyllä, sanon lappilaissyntyisenä, että kudon.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Minä kudon sukkia aika-ajoin. Muutama vuosi sitten ihan yli oma tarpeen, mutta nyt ne kaikki ovat pojilta jääneet pieniksi. Pitäisikin ottaa ja kutoa muutama pari taas. Ja kyllä, sanon lappilaissyntyisenä, että kudon.

Meillä Pohjanmaallakin kudotaan.
Neulomiseen käytetään lankaa ja neulaa, kutomiseen (villa)lankaa ja sukkapuikkoja. Mutta taas toisaalta kyllähän tämäkin tuli ymmärretyksi vaikka joidenkin mielestä väärä termi.

Minä neulon sukkia välillä, nyt olen kyllä keskittynyt villavaippahousuihin, mutta kyllä sukatkin luonnistuvat. 3e olisi varmaan vielä mieluinen hinta maksettavaksi toisen neulomista sukista, vaikka eihän siitä jää käytännössä mitään käteen lankojen jälkeen.

Mä vosin sukanvarsia neuloa, kun tuohon kantapäähän tökkää miun sukan tekemiset :D
Hintaa en osaa sanoa, hyvästä langasta tehtynä n. 6-8 euroa...taitaa olla kyllä liian vähän neulojalle kun langatkin maksaa niin juuttaasti...

Maksaisin vain upeista villasukista. Kuvioita, värejä, neulepintojen vaihtelua. Niistä voisin maksaa enemmänkin - jopa 20e taideteoksesta :) En ostaisi alekorista valituilla jämävärillä tehtyjä perussukkia mistään hinnasta.

Osaan ja siis teen perussukkia ja näyttää äitinikin innostuneen (on helppoja tehdä).

En osaa kutoa enkä ole niin kiinnostunutkaan. Onneksi on työkaveri joka kutoo meidän lapsille joka syksy sukkia ja lapasia useammat kappaleet. Langat vaan ostan hänelle valmiiksi :)

Kudon itse, nytkin on sukkatehdas käynnissä ja parin päivävauhtia tulee. Meillä se hyvä puoli että mulle ja kahdelle lapselle menee samankokoiset sukat, ei tarvi tehdä monia eri kokoja vaan sit samasta pinosta kaikki valkkaa aina mieleisensä :)

Noiden villasukkien myyntihinnoista, myin joskus muutamat 15e/pari kun väkisin haluttiin ostaa(ostaja tarjosi suoraan tuon hinnan), ihan yksväriset seiskaveikasta. Mutta täytyy sanoa että en edes tuolla hinnalla ryhtyisi tekemään myyntiin enempää, kyllä siinä on tarpeeksi työtä kun omalle väelle saa aikaiseksi..

Seiskaveikkaa saa halvimmillaan 3kerää kympillä, yks kerä menee yksiin sukkiin ja päivän työmaa, ei niitä kyllä ihan ilmaiseksi viitsisi tehdä vieraalle. Sit jos on jotain hienompaa ohutta sukkalankaa, maksaa jo kympin verran pelkät langat ja kestää kauemmin tehdä..

Yhteistyössä