Kuinka moni nainen osaa vaihtaa autoon renkaat??

Ulkomailta
Osaan vaihtaa renkaat mutta en ole sitä tehnyt kohta kymmeniin vuosiin. Nykyään mies käännyttää minua edustusrouvaksi, kaikki autohommat (pesu tankkaus siivous vakuutukset öljynvaihdot) teetetään juoksupojilla [mikähän olisi oikea sana tälle??] antaa se sentään mun valita auton värin kun yks niistä maalautetaan piakkoin.
 
....
Kyllä varmaan osaisin jos on kunnon välineet. Joskus reippaana 18-vuotiaana ajattelin omasta autosta vaihtaa.
Mutta loppujen lopuksi sainkin vain ensimmäisen mutterin poikki ja hyvin vihaisen isän, joka mutisematta vaihtoikin ne renkaat siitä edespäin joitain vuosia :D

Nykyään itse vaihdan renkaat niin myöhään että työkaverit ottavat väkisin minulta avaimet ja käyvät hallissa ne vaihtamassa. Ja sitten vielä viitsivät valittaa kun ropisee kaikki nastat pois. Kai nyt ku asfaltilla nastoilla ajelee :rolleyes:
 
Osaan vaihtaa ja olen vaihtanut. Mukavuuden haluisena ja kiireisellä aikataululla olen myös vaihdattanut liikkeessä, varsinkin silloin kun ostan uudet. Yleensäkin kuitenkin mies vaihtaa ne, tykkää puuhailla autotallissa ja se on yksi hänen tavoistaan osoittaa välittämistään.
Mutta ei ole vaikea homma, olen vain siinä hitaampi kuin mies :)
 
kahvikirahvi
Minä osaan. Mutta se on eri asia jaksanko vääntää niitä pultteja auki :ashamed: Osaan vaihtaa ne renkaat vanteillekint. Mut täytyy kyllä myöntää et se on hieman hankalaa kun siinä tarvii vähän habaa enempi mitä multa löytyy :D
 
Lex
Minä osaan. Mutta se on eri asia jaksanko vääntää niitä pultteja auki :ashamed: Osaan vaihtaa ne renkaat vanteillekint. Mut täytyy kyllä myöntää et se on hieman hankalaa kun siinä tarvii vähän habaa enempi mitä multa löytyy :D
Rengastyöt on kivoja, mutta mulla vaatii hallin, nostimen, pulttipyssyn, rengas- ja tasapainotuskoneen toteutuakseen.

Maksan ennemmin parikymppiä kuin kyykin tuolla parkkipaikalla säheltämässä =)
 
kahvikirahvi
Rengastyöt on kivoja, mutta mulla vaatii hallin, nostimen, pulttipyssyn, rengas- ja tasapainotuskoneen toteutuakseen.

Maksan ennemmin parikymppiä kuin kyykin tuolla parkkipaikalla säheltämässä =)
Tasapainotuskone on saatanasta. Mulla ainakin tuottaa vaikeuksia saaha se rengas siihen tarpeeks tiukasti että meinaa mokoma pyörä karata kesken tasapainotuksen :D
 
  • Tykkää
Reactions: Lex
"vieras"
Menin naimisiin ennenkuin omistin ajokorttia ja mies kuljetusalalla nykyään myös korjaamotoimintaa joten ei ole tarvinu opetella. Mies ne kerran saa töissä vaihdettua siinä sivussa. Nytkin pari viikkoa työkseen vaihtanu asiakkaiden autoihin renkaita niin samalla ne vaihtuu omatkin.. Ei siinä mua tarvita..
 
"noppa"
Osaan...Mutta yksinkertaisesti en saa pultteja auki. Ei riitä voima. Eikä aina edes massa hyppiä avaimen päällä.
Ja koska en näe tarpeelliseksi sijoittaa apuvehkeisiin ja vääntimiin rahaa niin mies vaihtaa tai ajan korjaamolle.
 
Yh-aikoina huolsin autoni itse, olipa mulla muuan harrasteautokin, jota kunnostin tutun avustuksella.Joten renkaita on tullut vaihdettua.. Nykyisin on mies, jolle olen ystävällisesti jättänyt nuo jutut, joissa voi tuntea itsensä miehekkäällä tavalla korvaamattomaksi :rolleyes:
 
Laiskuli
Olen vaihtanut pari vuotta, minähän enimmäkseen sillä autollakin laiskuuttani ajelen. Mutta on se aika raskas homma ja kestää kauan. Nyt olen kohta tunnin kerännyt voimia. Huomenna tarvitsen autoa eikä ilman talirenksuja taida uskaltaa ajaa.
 

Yhteistyössä