Kuinka moni nainen osaa vaihtaa autoon renkaat??

"maalaismamma"
[QUOTE="...";27390406]Mitä jos olet jossain korvessa, ja rengas puhkeaa. Mielestäni on kyllä oikeasti typerää, jos ei sen vertaa edes hommaa harrasta, että selviäisi ongelmatilanteessa.[/QUOTE]

No ei tuo taito paljoa tuossa tilanteessa auttais, kun ei meidän autossa ole edes vararangasta :) Paikkauspullosta vaan renkaan sisään tavaraa ja avot kun toimii taas...
 
"..."
On muuten hauskaa, että jos mies sanoo, ettei osaa käyttää pesukonetta, eikä viitsi opetella, kun kuitenkin on aina akka kotona pesemässä, niin kaikki pitävät miestä iljettävänä sovinistisikana.

Mutta kun nainen sanoo samaa auton renkaiden vaihtamisesta, on se ihan jees.
 
"vaimo"
[QUOTE="...";27390717]On muuten hauskaa, että jos mies sanoo, ettei osaa käyttää pesukonetta, eikä viitsi opetella, kun kuitenkin on aina akka kotona pesemässä, niin kaikki pitävät miestä iljettävänä sovinistisikana.

Mutta kun nainen sanoo samaa auton renkaiden vaihtamisesta, on se ihan jees.[/QUOTE]

Vaatteita pitää pestä ympäri vuoden, renkaat vaihdetaan pari kertaa vuodessa.

Mutta siis jos mies sanoo että ei osaa vaihtaa verhoja ikkunaan eikä viitti opetella, niin harvemmin häntä sovinistisiaksi haukutaan.. enpä ainakaan ole kuullut.

Että vähän suhteellisuutta näihin verrantoihin pliis, ennenkuin vedetään herneet nekkuun.
 
"..."
[QUOTE="vaimo";27390734]Vaatteita pitää pestä ympäri vuoden, renkaat vaihdetaan pari kertaa vuodessa.

Mutta siis jos mies sanoo että ei osaa vaihtaa verhoja ikkunaan eikä viitti opetella, niin harvemmin häntä sovinistisiaksi haukutaan.. enpä ainakaan ole kuullut.

Että vähän suhteellisuutta näihin verrantoihin pliis, ennenkuin vedetään herneet nekkuun.[/QUOTE]

Ihan vertailukelpoisia nuo ovat.
Ja harva sitäpaitsi vaihtaa verhoja kaksi kertaa vuodessa...
 
noooh
[QUOTE="...";27390751]Ihan vertailukelpoisia nuo ovat.
Ja harva sitäpaitsi vaihtaa verhoja kaksi kertaa vuodessa...[/QUOTE]

Kyllä mä vaihdan, mutta mä en olekaan laiska, vaan tyhmä.
 
"vaimo"
[QUOTE="...";27390751]Ihan vertailukelpoisia nuo ovat.
Ja harva sitäpaitsi vaihtaa verhoja kaksi kertaa vuodessa...[/QUOTE]

miten ne on vertailukelpoisia? jos vaatteita pyöritetään koneessa 4 hengen perheessä esim. kerran päivässä, ja auton renkaat täytyy vaihtaa vaan 2 kertaa vuodessa? miten tuossa menee työnjako tasan?

kuinka monta kertaa niitä sit vaihdetaan? monet vaihtaa juurikin kesäverhot ja talviverhot...
 
"..."
[QUOTE="vaimo";27390797]miten ne on vertailukelpoisia? jos vaatteita pyöritetään koneessa 4 hengen perheessä esim. kerran päivässä, ja auton renkaat täytyy vaihtaa vaan 2 kertaa vuodessa? miten tuossa menee työnjako tasan?

kuinka monta kertaa niitä sit vaihdetaan? monet vaihtaa juurikin kesäverhot ja talviverhot...[/QUOTE]

No kuten joku jo otti esiin, nuo eivät ole ainoita kotitöitä. Kyllähän kotona tehdään monia hommia useammin kuin pestään pyykkiä, mutta silti jos mies sanoo, että hän ei pyykkiä pese, kun se on naisten hommia, niin miestä aletaan kyllä varsin kovin sanankääntein haukkua sovinistiksi.
 
"..."
[QUOTE="vaimo";27390797]miten ne on vertailukelpoisia? jos vaatteita pyöritetään koneessa 4 hengen perheessä esim. kerran päivässä, ja auton renkaat täytyy vaihtaa vaan 2 kertaa vuodessa? miten tuossa menee työnjako tasan?

kuinka monta kertaa niitä sit vaihdetaan? monet vaihtaa juurikin kesäverhot ja talviverhot...[/QUOTE]

Meillä on samat verhot noin kolme vuotta, sen jälkeen ostetaan uudet. Mitä järkeä niitä on vähän väliä vaihdella.
 
"vaimo"
[QUOTE="...";27390824]No kuten joku jo otti esiin, nuo eivät ole ainoita kotitöitä. Kyllähän kotona tehdään monia hommia useammin kuin pestään pyykkiä, mutta silti jos mies sanoo, että hän ei pyykkiä pese, kun se on naisten hommia, niin miestä aletaan kyllä varsin kovin sanankääntein haukkua sovinistiksi.[/QUOTE]

Ei tietenkään ole, mutta jos tässä nyt esimerkkinä oli vaan nämä työt :D

Yleensä jos mies ei tee mitään muitakaan kotitöitä niin häntä voidaan haukkua, mutta jos hän korvaa pyykkäämättömyytensä jollain muulla hommalla niin miksi pitäisi haukkua. Sillon hän vain ei pidä kyseisestä hommasta ja ehkä naisilta se luonnistuu paremmin. Kyllä meillä mies on suoraan sanonut että mä naisena ripustan ne pyykit paremmin, ja se on täysin totta. Miehen jäljiltä pyykit on ihmeellisinä myttyinä narulla kuivumassa ja niiden kuivuminen kestää puoli vuosisataa, lopuksi ne vaatteet vielä saisi käsitellä asfalttijyrällä jos niistä suorat haluaa...
 
"vaimo"
[QUOTE="...";27390833]Meillä on samat verhot noin kolme vuotta, sen jälkeen ostetaan uudet. Mitä järkeä niitä on vähän väliä vaihdella.[/QUOTE]

Taidat olla MIES?

Ei niitä toki tartte jos ei huvita, mutta en mä viittis katella samoja rättejä ikkunassa kolmea vuotta...
 
"vieras"
[QUOTE="vaimo";27390891]Taidat olla MIES?

Ei niitä toki tartte jos ei huvita, mutta en mä viittis katella samoja rättejä ikkunassa kolmea vuotta...[/QUOTE]

Peesi tälle. Meillä ainakin mies vetoaa aina siihen ettei halua uusia verhoja eikä näin ollen tarvitse niitä myös vaihtaa. :D Enkä sano sovinistiksi, tekee niin paljon muuta täällä sisällä ja vastaavasti myös ulkona. Eikä pakota mua vaihtamaan renkaita, kun tietää mun siinä tapauksessa ajavan lähimmälle huoltoasemalle niitä vaihdattamaan :)
 
"vieras"
Mun mielestä jokaisen tulisi sen verran harjoitella sitä renkaanvaihtoa että saa uuden tilalle jos rengas puhkeaa. Ettei sitten seistä sormi suussa tien laidalla ja soiteta miehelle että tuu pelastamaan.

Mitenköhän muuten toimii tuo renkaantäyttöaine jos on muutaman talven maannut pakkasessa autossa?
 
"vieras"
[QUOTE="vaimo";27390891]Taidat olla MIES?

Ei niitä toki tartte jos ei huvita, mutta en mä viittis katella samoja rättejä ikkunassa kolmea vuotta...[/QUOTE]

Minä olen nainen, mutta mulla oli samat verhot mun vanhassa asunnossa 8 vuotta. Vaihdoin verhot kun muutin, koska vanhat verhot olivat vääränkokoiset, ja olin mä jo niihin vähän kyllästynytkin.
 
"vieras"
Ei se tähtitiedettä ole :D. Olen vaihtanut itse autooni renkaat (kerran, vain todistaakseni, että voin niin tehdä) ja kerran tehnyt koneremontin autooni opastettuna (enkä todellakaan aiko milloinkaan kokemusta uusia!!!). Vien korjaamolle, sedät hoitaa pikkurouvan auton.
 
Siis vaihtaessahan pois otettaviin renkaisiin kannattaa kirjoittaa vaikka liidulla mistä kohtaa ne otti. Mun renkaissani siis lukee OT, VT, OE ja OT, ei tarvitse arpoa. Ja vielä nimikin, meillä kun on useamman auton renkaat samassa paikassa säilytyksessä.
Ite onnistuin merkinnöistä huolimatta laittaan kaikki renkaat väärin päin, kun kiireellä vaihdoin ja meni oikee ja vasen sekasin :)
 
Riippuu ihan. Mulla ei ole ku fighterista kokemusta, ja se oli kyllä loppupeleissä aika yksinkertanen toimenpide. Hankalampaa oli saada vetoliinat takakatteen alta luisumatta paikoilleen, jotta sen perseen sai nostettua ilmaan kattoparruista. Teline tuki kyllä edestä, mut ku mikään ei tue sitä perää, niin.. :D
Kappas! Täälä pyörii näköjään joku muukin, joka on vaihtanu bomber-foorumilta kaksplussalle :D
 
[QUOTE="vaimo";27390891]Taidat olla MIES?

Ei niitä toki tartte jos ei huvita, mutta en mä viittis katella samoja rättejä ikkunassa kolmea vuotta...[/QUOTE]

Mää olen ratkaissut ongelman niin ettei ole kangasverhoja ollenkaan :xmas:
 

Yhteistyössä