Kuinka moni nainen osaa vaihtaa autoon renkaat??

"vieras"
En osaa, enkä aio edes opetella. Jos mies ei jostain syystä voi joku vuosi vaihtaa niin ajan huoltsikalle; 20egeä maksaa vaihto, mieluummin maksan sen kuin alan vaihtaa itse. Onpahan samalla työllistävä vaikutus :)
 
Juur tänään vaihdon eturenkaat nastoihin. Takarenkaissa mies auttoi, kun ne helkatin pultit oli ihan sikajumissa.
Ekalla kerralla mulla meni koko setin vaihtoon monta tuntia, olen hiukan siitä kehittynyt ja nyt siinä ei niin kauaa mene. Paitsi jos ne riivatun pultit on ihan jumissa, kuten tänään oli. : /
 
Juur tänään vaihdon eturenkaat nastoihin. Takarenkaissa mies auttoi, kun ne helkatin pultit oli ihan sikajumissa.
Ekalla kerralla mulla meni koko setin vaihtoon monta tuntia, olen hiukan siitä kehittynyt ja nyt siinä ei niin kauaa mene. Paitsi jos ne riivatun pultit on ihan jumissa, kuten tänään oli. : /
pitää olla vaan riittävän iso avain niin jo lähtee

tai pulttipyssy
 
no on mopon renkaan (varsinkin takasen) paikalleen timpraaminen paljon hankalampi kuin auton renkaan laitto,

ketjut ja jarrupalat kumminkin haraa vastaan
Riippuu ihan. Mulla ei ole ku fighterista kokemusta, ja se oli kyllä loppupeleissä aika yksinkertanen toimenpide. Hankalampaa oli saada vetoliinat takakatteen alta luisumatta paikoilleen, jotta sen perseen sai nostettua ilmaan kattoparruista. Teline tuki kyllä edestä, mut ku mikään ei tue sitä perää, niin.. :D
 
Riippuu ihan. Mulla ei ole ku fighterista kokemusta, ja se oli kyllä loppupeleissä aika yksinkertanen toimenpide. Hankalampaa oli saada vetoliinat takakatteen alta luisumatta paikoilleen, jotta sen perseen sai nostettua ilmaan kattoparruista. Teline tuki kyllä edestä, mut ku mikään ei tue sitä perää, niin.. :D
no oot kyllä yllättävän reipas vaimoimmeiseksi

:flower:
 
Juu ei irronnut tänään tuolla menetelmälläkään. Kaiken lisäksi tuossa on vaarana just se, että vaurioittaa kiinnityssysteemiä. : /
Mulla hyvin harvoin onnistuu tuo, jos on käsin kiristetty niin sitten saan ihan omin voimin pultit näillä pulkannaruilla auki, mut jos on pulttipyssyllä vedetty kuriin ne, niin harvemmin tuo oma painokaan auttaa enää siinä vaiheessa :) Sen jälkeen otetaanki sitte vipuvarsi käyttöön, ja kiroillaan ankarasti.
 
vinkki
[QUOTE="vieras";27389960]Osaan sen vaihto-operaation, kunhan joku kertoo mulle mikä rengas kuuluu mihinkin paikalle.
Niissä kun ei lue taka-oikea ja etu-vasen.[/QUOTE]

Siis vaihtaessahan pois otettaviin renkaisiin kannattaa kirjoittaa vaikka liidulla mistä kohtaa ne otti. Mun renkaissani siis lukee OT, VT, OE ja OT, ei tarvitse arpoa. Ja vielä nimikin, meillä kun on useamman auton renkaat samassa paikassa säilytyksessä.
 
"vaimo"
En todellakaan osaa enkä aio opetella. Mies osaa, jos se ei vaihda niin sit naapurin mies. Jos ei naapurin mies niin sit sukulaismies. Jos ei sukulaismies niin sit työkaverin mies. Jos ei työkaverin mies niin sit huoltamon pojat. Kyllä siihen hommaan aina jonkun kakslahkeisen löytää...
 

Yhteistyössä