Kuinka moni käyttänyt piikkimattoa raskaana ollessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SÄRKEE!!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

SÄRKEE!!!!

Vieras
Tiedän, että ohjeiden mukaan ei saisi käyttää. Neuvolassa ei osattu sanoa juuta eikä jaata. Mulla on jo toista viikkoa järkyttävä selkä-ja isiassärky, johon mitkään hieronnat ja venyttelyt ei auta. Olen käyttänyt piikkimattoa aina ennen raskautta selkäsärkyyn ja aina auttanut.
Kysyisinkin kuinka moni teistä on käyttänyt mattoa raskaana ja onko siitä "seurannut" mitään?
Mulla nyt rv 19+3.

En ole uskaltanut käyttää. Mielestäni tyhmä ottaa keskenmenon riskiä tuollaisen tähden.

Et ole tainnut kovaa särkyä kokea. Mielestäsi kipulääkkeet turvallisempi vaihtoehto?

Itse saan myös apua piikkimatosta ja ilman tätä ketjua olisin jatkanut sen käyttöä mahdollisen raskautumisen jälkeenkin ilman mitään epäilystä. Hmnnn..
Onko kellään mitään tietoa miksi piikkimattoa ei saisi käyttää raskaana?

Olen käyttänyt raskauden aikana lähes päivittäin, oli rentouttava ja minulla on erittäin terve ja normaalisti kehittynyt 1 v 3kk.

Ei taatusti vaikuta juuta eikä jaata keskenmenoriskiin, mutta valmistaja ei tietenkään halua tuotevastuusyistä antaa pienintäkään mahdollisuutta mihinkään oikeusjuttuihin.

Wer, uskalsitko istua autossa matkustajana raskauden aikana? (Typerä ottaa keskenmenon riskiä jos vaikka olisit joutunut kolariin...)

itse käytin raskauden aikana nin pitkään kun pystyi selällään makoilemaan. jostain ketjusta luin aiheesta ja ainakin jonkun piikkimaton ohjeissa oli ollut sallittuakin, mutta tämä on nyt tätä netistä opittua. luotettavaa tietoa tuskin saa mistään.

Alkuperäinen kirjoittaja ¨jaha;23772018:
Et ole tainnut kovaa särkyä kokea. Mielestäsi kipulääkkeet turvallisempi vaihtoehto?

Itse saan myös apua piikkimatosta ja ilman tätä ketjua olisin jatkanut sen käyttöä mahdollisen raskautumisen jälkeenkin ilman mitään epäilystä. Hmnnn..
Onko kellään mitään tietoa miksi piikkimattoa ei saisi käyttää raskaana?

Joo ei tietenkään ole. Sinä olet varmasti maailman ainoa ihminen, jolla on selkäkipua esiintynyt ja joka on ikinä mistään kärsinyt. Voi pientä.

Tuo ongelma piikkimaton kanssa liittynee varmaan ainakin tiettyjen akupisteiden painantaan, jotka voivat aiheuttaa keskenmenon. TOinen ongelma on siinä, että kuona-aineet lähtevät aika tehokkaasti tuossa liikkeelle, ja nämä samat aineet kulkeutuvat istukan kautta sikiöön.

Minä ainakin käytin piikkimattoa raskauden aikana niin kauan kun tuntui mukavalta. Sitten kun maha alkoi olla sen verran iso, että selällä makoilu alkoi olla epämiellyttävää, lopetin piikkimatonkin käytön.

Yhteistyössä