Kuinka moni jaksaisi

  • Viestiketjun aloittaja Vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Vierailija
ristiäisten jälkeen reilun vuorokauden jälkeen järjestää isoäidin 85-vuotispäivälliset luonaan?

Olen vajaan 3-vuotiaan ja 3kk ikäisen lapsen yh.Järjestin yksin lapsen ristiäiset,enkä saanut käytännössä apua keneltäkään.Rahatilanteen vuoksi leivoin kaiken itse.
Siskoni on lapseton ja halusi,että emme mene isoäidin syntymäpäivän kunniaksi ravintolaan syömään,vaan järjestämme juhlat itse.Tämä kuitenkin tarkoitti sitä,että tullaan minun luokseni ja hän tekee alkupalat,minä saan tehdä muun.Olin ajautsta vastaan jo etukäteen,koska kahden heräilijän kanssa olen väsynyt muutenkin saati ristiäisjärjestelyjen jälkeen.Sain siskolta ja hänen mieheltään huutoa siitä,kuinka itsekäs olenkaan ja että kuinka jaksan kyllä omat juhlani järjestää,mutta en iäkkään ja rakkaan isoäidin.Kävikin sitten niin,että olin kamalassa päänsäryssä ristiäisten jälkeen,oli rankkaa yrittää siivoilla paikkoja ja kun en heti aamusta jaksanut syntymäpäivänä alkaa kakkua koristella ja pöytää kattaa,huusi siskoni minulle jälleen itsekkyydestä ja kuinka aina olen ollut niin kamala.

Olen kovasti pohtinut sitä,millainen tilanne olisi toisin päin.Jos siskoni olisi yh,niin uskoisin,että olisin auttanut häntä ristiäisjärjestelyissä,enkä missään nimessä olisi vaatinut häntä vielä lisäponnistuksiin ristiäisten jälkeen,vaan olisin järkännyt isoäidin juhlat itse.

Olenko liian herkkänahkainen,kun olen todella pahoittanut mieleni ja kokenut,että minulle huudetaan väärin perusteun.
 
Onks sulla sama sisko kun mulla, se on yhtä ymmärtäväinen ja ajattelevainen :headwall: koita jaksaa, äläkä anna siskosi pompottaa, sanot vaan ihan suoraan et et järjestä ja hoitakoon itse kun on niin ajattelevainen
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Pyydä siskoasi katsomaan peiliin ja miettimään mitä suustaan päästää!!
Sinulle hattua nostan jos olet yksin tähän saakka jaksanut!
hyvin sanottu!
ap:lle :hug: . oon itekin ollu yh ja ei oo helppoo.
 
ap
ei häntä voi kehottaa katsomaan peiliin,koska sellainen on loukkaavaa ja hänen miehensä ojentaa minua sen jälkeen.Itse minun on peiliin katsottava ja katsonkin.Minusta vain on kohtuutonta,jos minua haukutaan itsekkääksi kerta toisensa jälkeen,jos ja kun vain olen yrittänyt järjestää lapseni ristiäiset,tosin siinä sen verran väsähtäen,etten heti uusia juhlia ilolla jaksa.
 
IhanaValo
Sanoppa siskollesi että voi miehensä kans järjestää juhlat mummulle. Sano että siul on ollut rankkaa jo ristiäisleivontojen ja lasten kanssa muutenkin.Etenkään jos kukaan ei auta.
:hug:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei häntä voi kehottaa katsomaan peiliin,koska sellainen on loukkaavaa ja hänen miehensä ojentaa minua sen jälkeen.Itse minun on peiliin katsottava ja katsonkin.Minusta vain on kohtuutonta,jos minua haukutaan itsekkääksi kerta toisensa jälkeen,jos ja kun vain olen yrittänyt järjestää lapseni ristiäiset,tosin siinä sen verran väsähtäen,etten heti uusia juhlia ilolla jaksa.
älä oo vähään aikaan sun sikon kaa tekemisissä. miks sun pitäis jos sulle tulee paha mieli? :(

kyllä se päivä tulee kun sun sisko ymmärtää miten raskasta on hoitaa lapsia. usko vaan! ja jos ei niin sun sisko on idiootti. :kieh:
 
Ap
Ei heillä ole asian kanssa mitään ongelmaa.Tottakai kehtaavat.Minä olen itse valinnut väärän miehen ja vieläpä lapsiakin hankkinut.Minun on kannettava siitä vastuuni - minkä teenkin,mutta se ei saa rajoittaa muuta elämääni tai vaikkapa osallistumista tällaisiin yhteisiin vastuisiin.

Tosin siskollani kyllä riittää työstressi ja -kiireet syyksi vetäytymiseen monistakin vastuista,mutta se on hyvä selitys.Lapset ja yksinhuoltajuus 24/7 eivät.
 
Ei sun tarvi todellakaan kaikkea vastuuta ottaa.
Mikään ei oikeuta tuollaiseen käytökseen siskoltas ja hänen mieheltään.
Niin ja mitä yhteistä vastuuta siinä on jos SINÄ järjestät ne?
Sinuna en olisi heidän kanssaan vähään aikaan tekemisissä.Turhaan pahoitat vaan mieltäs. :hug:
 
Ap
Minä siivosin,tein pääruoan ja täytekakun,hoisin lapset toisen liinassa ja 3-vuotias yritti auttaa (heh) parhaansa mukaan.Sisko teki salaatin ja lohileipiä,joihin ei paikallisesta marketistakaan löytynyt oikeaa ruisleipää (väärä valmistaja) ja fetajuustokaan ei meinannut kelvata.
 
Ap
Minä siivosin,tein pääruoan ja täytekakun,hoisin lapset toisen liinassa ja 3-vuotias yritti auttaa (heh) parhaansa mukaan.Sisko teki salaatin ja lohileipiä,joihin ei paikallisesta marketistakaan löytynyt oikeaa ruisleipää (väärä valmistaja) ja fetajuustokaan ei meinannut kelvata.
 
:hug: mun sisko kerran erehtyi mulle sanomaan että "en auta, pakkohan sun on oppia tekemään yksin".. mutta on sen silmät tässä matkan varrella auenneet sille että apu on ihan tervetullutta :D voimia, aika auttaa. ja kun lapset kasvaa sujuu jo se järjestäminenkin paremmin vaikkei olis apua =)
 

Yhteistyössä