kuinka moni jättää koiransa/kissansa tassut pesemättä/tossuttamatta ulosmennessä

  • Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti
harmaa
tai onko lemmikeillä sisätöppöset? Entäs toi turpavärkki, annatteko pusutella tai nuoleskella naamaa? tai kuten tuttuni, annatteko koiran/kissan nuolla esim jädeastianne? Jos vastaus on jälkimmäisiin kysymyksiin KYLLÄ, niin ajatteletteko mitä kaikkea lemmikkinne on saattanut pistää suuhunsa tai nuolla omaa/vieraan lemmikin peräpäätä.
 
perhoinen84
:LOL: eikös koiran/kissan suu oo puhtaampi kuin ihmisen?
Tota voi hyvin moni ihminen myös miettiä kun suutelette kumppanianne,mistä sitä tietää missä se suu on ollut :whistle: vitsi :D
 
Terveen ja hoidetun koiran suussa on tutkitusti vähemmän bakteereja kuin ihmisen. Ja tassut virutetaan kyllä aina sisälle tullessa meillä. Koira ei myöskään saa nousta sohvalle, eikä sängylle. Eikä nuole ihmisten astioita. Ja kaikenlaistahan tuo on saattanut maistaa, mutta ihmisten suussa niitä bakteereja vasta onkin!
 
harmaa
No ei mun kumppani ainakaan mätäneviä raatoja syö (vaikka kokkaustaitoni ei ookkaan kummoinen) Eikä työnnetä nokkaa kiinni toisten lajitovereiden eritteisiin tiellä kulkiessa.
 
Toinen vieras
Alkuperäinen kirjoittaja melle:
:LOL: :LOL:

Kaikkiin vastaus on kyllä.. Mutta, tiesitkö sinä, että koiran suu on puhtaampi kuin ihmisen... :D
Ei pidä paikkaansa, ei ole kauan kun lehdestä luin jonkun lääkärin sanomana. Mutta ihmisen purema on vaarallisempi, se on kyllä totta.
 
Keittiönoita
No eipä tulisi edes mieleeni alkaa pesemään tuon koiran tassuja ulosmennessä ...ei meillä nyt niin likaista ole, että luonto kärsisi, jos koira menisi pesemättömin tassuin ulos :eek: Mutta joo, pussaan ja annan nuolla. Ja arvaa mitä? Mä olen suudellut miestä, joka oli just sitä ennen nuollut ...... :whistle: :D
 
vieras
koiranpurema tulehtuu helpommasti, harva joutuu jäykkäkouristuspiikkiä hakea ihmisen pureman jäljiltä. Tosin hampaiden terävyydelläkin voi olla osuutta asiaan. Eläimiltähän ihmiset saa vaikka mitä tauteja, HIV:kin lähtöisin (lemmikki?)apinasta, sit linnuissa lintuinfluenssaa ja salmonellaa, kilppareista salmonellaa, hullunlehmäntautia jne jne. Eihän vielä ees tiedetä mitä kaikkee nuo ihanat eläimemme ihmisille tartuttaa
 
prööt
ei meillä kyllä kissan tai koiran tassuja pestä noin yleensä.. koiran tassut pesen ja kuivaan jos ulkona on kurakeli.. itse en tykkää että koira nuolee mun naamaa mutta en siihen kuole jos nuolasee.. ja kyllä koirat ja kissat nuoleskelee peräpäätään mutta eipä meillä mitään tauteja ole ilmaantunut vaikka koira on sängyssä nukkunut ja lautasia nuollut, yleensähän astiat pestään käytön jälkeen joten onko sillä väliä jos eläin nuolee niitä...?
 
Vieras
Kyllä joutuu hakemaan jäykkäkouristuspiikin ihmisen pureman jälkeen, ellei ole juuri otettu. Samoin saa antibioottikuurin. Kokemusta on, kaverille kävi näin. Antibiooteista huolimatta purema tulehtui.
 
Olen pessyt kissan kerran. Hölmö otus oli tippunut savupiippuun ja nuohonnut sen. Oli muuten kohtuullisen nokinen kissa.

Voi olla, että jos kissamme olisi joku pitkäkarvainen olio, niin sitä pitäisi pestä ja kuivailla enemmän, mutta lyhyt- ja tiukkakarvainen kissa pitää kyllä itsensä puhtaana. Lapset näyttävät suukottelevan kissaa toisinaan, itse en ole erityisen taipuvainen tähän. Silittely riittäköön.

Piika-äiti
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
No eipä tulisi edes mieleeni alkaa pesemään tuon koiran tassuja ulosmennessä ...ei meillä nyt niin likaista ole, että luonto kärsisi, jos koira menisi pesemättömin tassuin ulos :eek: Mutta joo, pussaan ja annan nuolla. Ja arvaa mitä? Mä olen suudellut miestä, joka oli just sitä ennen nuollut ...... :whistle: :D
Herttileijaa, nyt sun remonttimoskat lähtee koiran tassuissa pihalle :( ompele äkkiä sille nro43 koirantossukat :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kyllä joutuu hakemaan jäykkäkouristuspiikin ihmisen pureman jälkeen, ellei ole juuri otettu. Samoin saa antibioottikuurin. Kokemusta on, kaverille kävi näin. Antibiooteista huolimatta purema tulehtui.
Niin, ja koiranpuremaan en mitään rokotuksia, enkä kuureja hakenut, ja hyvin parani. Ihmisen purema tulehtuu paljon herkemmin, useita verenmyrkytyksiäkin tiedän tulleen ihmisen puremasta.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
koiranpurema tulehtuu helpommasti, harva joutuu jäykkäkouristuspiikkiä hakea ihmisen pureman jäljiltä. Tosin hampaiden terävyydelläkin voi olla osuutta asiaan. Eläimiltähän ihmiset saa vaikka mitä tauteja, HIV:kin lähtöisin (lemmikki?)apinasta, sit linnuissa lintuinfluenssaa ja salmonellaa, kilppareista salmonellaa, hullunlehmäntautia jne jne. Eihän vielä ees tiedetä mitä kaikkee nuo ihanat eläimemme ihmisille tartuttaa
Totta, mutta Suomessa kuolee vuosittain paljon enemmän ihmisiä perheväkivallan seurauksena kuin lemmikkieläimistä saatuihin tauteihin. Joten sitä siippaa kannattaa kaiketi enemmän varoa kuin lemmikkieläintä? ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
koiranpurema tulehtuu helpommasti, harva joutuu jäykkäkouristuspiikkiä hakea ihmisen pureman jäljiltä. Tosin hampaiden terävyydelläkin voi olla osuutta asiaan. Eläimiltähän ihmiset saa vaikka mitä tauteja, HIV:kin lähtöisin (lemmikki?)apinasta, sit linnuissa lintuinfluenssaa ja salmonellaa, kilppareista salmonellaa, hullunlehmäntautia jne jne. Eihän vielä ees tiedetä mitä kaikkee nuo ihanat eläimemme ihmisille tartuttaa
Totta, mutta Suomessa kuolee vuosittain paljon enemmän ihmisiä perheväkivallan seurauksena kuin lemmikkieläimistä saatuihin tauteihin. Joten sitä siippaa kannattaa kaiketi enemmän varoa kuin lemmikkieläintä? ;)

pitää kai ostaa pirtua kotia, sillähän saa desinfioitua pöpöt pois :) ja sit vois miettiä tuon anaalinpunaisen mekon katselua, uusi värielämys meille. Onkohan se puhtaan anaalinpunainen vai roiskekuvioitu :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
tai onko lemmikeillä sisätöppöset? Entäs toi turpavärkki, annatteko pusutella tai nuoleskella naamaa? tai kuten tuttuni, annatteko koiran/kissan nuolla esim jädeastianne? Jos vastaus on jälkimmäisiin kysymyksiin KYLLÄ, niin ajatteletteko mitä kaikkea lemmikkinne on saattanut pistää suuhunsa tai nuolla omaa/vieraan lemmikin peräpäätä.
Pesemättä ulosmennessä? No en kyllä pese... Kurailmalla sisääntullessa pesen. Kovilla pakkasilla laitan tossut, koska ainakin meidän koiran tassut ei kestä kovia pakkasia.
En anna "pusutella" ketään. "Kirputtaa" saa kylläkin joitakin :whistle: en anna nuolla mitään meidän astioita.
 
Ai joo ja mun isällä oli autokolarista haava jalassa ja se puski mätää.

Niitten suomen pystykorva sitä hinkui ja hinkui ja SAI lopulta syödä mädät joo aika :x mut jalka parantu sitte heti. Kuoppa vaan "mädän" kohdalla ja vuosi oli joskus 70-luvulla. :D =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Ai joo ja mun isällä oli autokolarista haava jalassa ja se puski mätää.

Niitten suomen pystykorva sitä hinkui ja hinkui ja SAI lopulta syödä mädät joo aika :x mut jalka parantu sitte heti. Kuoppa vaan "mädän" kohdalla ja vuosi oli joskus 70-luvulla. :D =)
Oksettaa ajatuskin, tai sitten syynä on toi maksipussi makseisia jotka oon vetänyt tässä naamaani. Mut käytetäänhän iilimatoja ja kalojakin haavojen parntamiseen. Eli tk:n vuodeosastolle koiria nuoleen makuuhaavat puhtaiksi, niin säästyttäisiin pitkiltä hoidoilta ja kärsimyksiltä
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Ai joo ja mun isällä oli autokolarista haava jalassa ja se puski mätää.

Niitten suomen pystykorva sitä hinkui ja hinkui ja SAI lopulta syödä mädät joo aika :x mut jalka parantu sitte heti. Kuoppa vaan "mädän" kohdalla ja vuosi oli joskus 70-luvulla. :D =)
Oksettaa ajatuskin, tai sitten syynä on toi maksipussi makseisia jotka oon vetänyt tässä naamaani. Mut käytetäänhän iilimatoja ja kalojakin haavojen parntamiseen. Eli tk:n vuodeosastolle koiria nuoleen makuuhaavat puhtaiksi, niin säästyttäisiin pitkiltä hoidoilta ja kärsimyksiltä
Jep. Aika :eek: :D :x

Et jos en totuudeks tietäis ja haavaa nähny miljoonaa kertaa niin :xmas:
 
Liila
Alkuperäinen kirjoittaja melle:
:LOL: :LOL:

Kaikkiin vastaus on kyllä.. Mutta, tiesitkö sinä, että koiran suu on puhtaampi kuin ihmisen... :D
Höpöhöpö. Useimmat tietämättömät ihmiset uskovat ihan oikeasti, että asia on näin. Uskomatonta!

Se että koiran suussa elää vähemmän bakteereja kuin ihmisen suussa ei tarkoita että se olisi jotenkin puhtaampi. Päinvastoin - koiran suussa on erilainen bakteerikanta kuin ihmisillä. Osa koiran bakteereista on jopa ihmisille vaarallisia. Älkää siis missään nimessä antako koiranne nuolla avohaavoja. Siitä voi olla seurauksena verenmyrkytys.
 

Yhteistyössä