Kuinka moni ihan oikeasti olis valmis

myymään koneensa ja katkaisemaan nettinsä jos tulis sellainen tiukkapaikka ??

meidän tietokone on niin vanha että mä saan maksaa sille joka tän ottaa..eli se ei paljoa auta..
netistä tietenkin säästettäis 70e/2kk mut mitä se hyödyttää..
möllöttää ilman mitään kontakteja täällä tuppukylässä, kaikki kaverit on muuttaneet pois joten ainut yhteydenpito väline on kone ja netti.
jos ne sanois irti niin sit kasvais puhelin laskut...onko sekään mitään säästöä ???

että mä en olis valmis sanomaan irti nettiä enkä myymään konetta..
se tuo vaan hetkellisen avun...ei pitkäaikaista..koska tuon nettimaksunkin tuhlaa kaupassa johonkin muuhun lopulta ku on enemmän tuhlattavaa
ja tilanne on sama
 
Meillä on myös ikivanha kone josta ei 5e:a enempää saisi nyhdettyä.
Ja natti kuuluu vuokraan.

Olisi plusmiinusnolla tilanne jos koneen hävittäisi. Tai oikeastaan taitaisi jäädä tappiolle kun pitäisi kuitenkin nettiä käyttä, maksella laskuja yms jossakin.
 
Non compos mentis
En olisi. Yhden laskun maksaminen pankin tiskillä maksaa 6 euroa minun pankissani. Mulla on niin monta laskua, että niiden maksaminen maksaisi tuolla tavoin enemmän kuin kuukausittainen nettilasku. Toisekseen, netin kautta voi etsiä töitä, opiskella sekä pitää yhteyttä.

Uskon myös, että koululaiset tarvitsevat Internet-yhteyttä kotona. Kirjastossa voi toki nettiä käyttää, mutta olisi hankalaa etsiä seuraavaa työpaikkaa menemällä työpäivän jälkeen kirjastoon, kun työhön + matkoihin on jo kulunut 11 tuntia päivästä.

Melkein kaikesta muusta kannattaa luopua ennen nettiä.
 
mul on 2-vuotta vanha ja makso uutena 1590 euroa... eipä siitä sais varmaan puoliakaan enää poijes... netti on vaan nykyään niitä tärkeimpiä mööpeleitä talossa et siittä ei vois luopua... tyttö tarvii kouluhommiinkin konettaja ukko omiinsa... ehkäpäs toisen koneen vois myydä mutta tokkopas siitäkään sais mitään...
 
Mä en luopuis netistä, ellei ois ihan pakko. En varmaan edes osais enää maksaa laskuja automaatilla... Enkä jaksais mennä kirjastoon kattelee sähköpostia, työpaikkoja jne.
Meillä oli netti poikki varmaan kuukauden (ei johtunu maksamattomista laskuista) ja hyvin pärjäs, mutta ospo olo oli.
Niin ja kone on vanha, tästä tuskin rahaa sais...
 
En olisi enkä oleta, että nykypäivänä "köyhällä" ei olisi tässä maassa tietokonetta ja nettiä. Ne jotka käskee myymään koneensa pois ja katkaisemaan netin, ovat niitä mustavalkoajattelun kannattajia, eivätkä kykene miettimään sitä säästöä mikä siitä syntyy... Ei tarvitse lähteä kaupunkiin asti maksamaan laskuja = säästyy linkkumatkan hinta, ehkä jopa useampi kerta kuussa. Yhteydenpito sähköpostitse on edullisempaa kuin etanapostilla, samoin esim. mesen käyttö on ilmaista, toisin kuin puhelimen käyttö. Lehdet voi lukea ilmaiseksi netissä, ainakin osittain. Ja paljon muuta.

Moni ehkä ajattelee, ettei yhteydenpito toisiin ihmisiin ja lehtien luku ole välttämätöntä ja elämän perustarpeisiin kuuluvia juttuja, kuluttavat vain turhaan rahaa. Väärin. Nuo pienet asiat ehkäisevät ns. mökkihöperyyttä, minkä hoitaminen maksaa paaaaljon enemmän, kuin netti. Ihminen tarvitsee virikkeitä ja sosiaalista kanssakäymistä pystyäkseen pitämään psyykkeensä kunnossa.
 
Moi
Voisin luopua jos siitä rahallisesti hyötyis sen verran et olis järkeä. Netistä olen aikoinaan luopunutkin, tosin en rahan takia. Nyt on taas netti käytössä ja onhan tää kiva, mut ilmankin pärjää ku laskutkin pääsee pankin päätteelle maksamaan kun se on lähellä.
 
Luopuisin, jos olisi pakko. Ilmankin pärjää, mutta netti helpottaa monien asioiden hoitamista. Nykypäivänä on melkein oletus, että kaikilla on netti käytössä. Itselle netin pois laittaminen ei paljon säästöä lopulta toisi - voisi jopa päinvastoin kasvattaa menoja.
 
en luopuis. mun/kavereiden puhelin laskut tippu yli puolella kun hankittiin netti, ja täällä tuppukylässä kun ei ole edes laskunmaksuautomaattia niin olisipas se kiva lähteä tuonne 35km päähän aina maksamaan laskuja..
 
en luopuis. Hain heti ku ukko lähti ni ittelleni tälläsen osamaksu koneen (ihana mahdollisuus)
Kyl mä pärjäisin ilman,mutta mukavampi on ku kone on. Aika paljon tää on mun tekemistä,sillon ku lasten kanssa ollaan kotona.
Ja tosiaan puhelinlasku kasvais entisestään,jos kaikki asiat kavereitten kans puhuttais puhelimessa.
 
KK
Meillä on uusi kone, joten siitä varmaan jotain sais ja maksaahan tää nettikin..
Mä voisin aivan hyvin luopua, ei menis aika hukkaan täällä palloillessa :)
Mut mies ei suostuis :D se on riippuvainen koneesta ja netistä. Mut sille kyllä tekis hyvää olla muuan kk ilman konetta ja nettiä ;)
 
Koulun kannalta kone on välttämätön. Ostin muutama kuukausi sitten itelleni uuden läppärin, mut vaikka mä saisin siitä lähes koko summan takasin niin ei kannattais. Paljon helpompi ratkaisu on mennä tekemään muutama keikkavuoro niin se läppäri on sillä kuitattu.

Palstailun ja muun netissä roikkumisen mä pystyisin hoitamaan töissä tai kirjastossa.
 
äh
En luopuisi. Laskut maksan koneelta ja haen niitä töitä sähköpostia käyttäen.
Kone on meille tosi tärkeä.
Nämä jotka heittää että myy auto, myy kone-linjaa eivät vissiin koskaan ole olleet tiukassa tilanteessa.
Ensinnäkin, kuka ostaa jonkun satavuotta vanhan koneen tai auton ja vielä niin nopeasti että siitä saa apua akuuttiin tilanteeseen.
 
Keittiönoita
Mä olisin. Jos tuollainen tilanne tulisi, niin se tarkoittaisi samalla ettei mun tarttis enää tehdä töitä. Ja jos mun ei tarttis tehdä töitä, mulla olisi päivisin aikaa mennä pankin konttoriin, kirjoitella kavereille etanapostia, käydä kirjastossa lukemassa lehdet jne.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
myymään koneensa ja katkaisemaan nettinsä jos tulis sellainen tiukkapaikka ??

meidän tietokone on niin vanha että mä saan maksaa sille joka tän ottaa..eli se ei paljoa auta..
netistä tietenkin säästettäis 70e/2kk mut mitä se hyödyttää..
möllöttää ilman mitään kontakteja täällä tuppukylässä, kaikki kaverit on muuttaneet pois joten ainut yhteydenpito väline on kone ja netti.
jos ne sanois irti niin sit kasvais puhelin laskut...onko sekään mitään säästöä ???

että mä en olis valmis sanomaan irti nettiä enkä myymään konetta..
se tuo vaan hetkellisen avun...ei pitkäaikaista..koska tuon nettimaksunkin tuhlaa kaupassa johonkin muuhun lopulta ku on enemmän tuhlattavaa
ja tilanne on sama
Noo, konehan ei edes ole minun, vaan äitini ostama ja maksama 8-vuotiaan poikani synttärilahja, jota käytämme koko perhe sulassa sovussa :D, netistä maksaisimme joka tapauksessa, kun se on jo vuokrassa, oli konetta tai ei, käytti nettiä tai ei, joten...

 
Mulla tällä hetkellä ei ole nettiä, kone on, mutta ei nettiä. Muutin vasta enkä ole jaksanut hankkia nettiä, kun en tiedä muutanko kohta uudestaan. Tekee todella tiukkaa, ihan pihalla kaikista uutisista, tapahtumista, aikatauluista, laskun maksusta, musiikin kuuntelu youtubesta, nettitv:n katselu, sähköpostailu, huutiksessa shoppailu, blogien lukeminen, palstoilla kirjoittelu, tiedon etsiminen yms. Kirjastossa käyn muutaman kerran viikossa netissä, mutta eihän se mihinkään auta, kun netissä on tullut roikuttua 24/7 :D

Kyllä netti on se josta en lähtisi säästämään, sillä netti on todella tarpeellinen.

Ja jos oikein katsoin tiliotetta niin laskun maksustakin oli veloitettu 0,50 euroa, joita olen käynyt maksamassa sellaisella automaatilla, ei pankin tiskillä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
myymään koneensa ja katkaisemaan nettinsä jos tulis sellainen tiukkapaikka ??

meidän tietokone on niin vanha että mä saan maksaa sille joka tän ottaa..eli se ei paljoa auta..
netistä tietenkin säästettäis 70e/2kk mut mitä se hyödyttää..
möllöttää ilman mitään kontakteja täällä tuppukylässä, kaikki kaverit on muuttaneet pois joten ainut yhteydenpito väline on kone ja netti.
jos ne sanois irti niin sit kasvais puhelin laskut...onko sekään mitään säästöä ???

että mä en olis valmis sanomaan irti nettiä enkä myymään konetta..
se tuo vaan hetkellisen avun...ei pitkäaikaista..koska tuon nettimaksunkin tuhlaa kaupassa johonkin muuhun lopulta ku on enemmän tuhlattavaa
ja tilanne on sama
Teillä on aika kallis nettimaksu, meillä on jotain 40e/2kk, enkä yhtään enempää tästä maksaisikaan.
 

Yhteistyössä