Kuinka moni hyväksyy miehelleen naiskavereita?

• Viestiketjun aloittaja Tiedonhaluinen
  • Ensimmäinen viesti
no
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
En varmaankaan olisi pidemmässä suhteessa ihmisen kanssa, jonka ystävien kanssa en tulisi toimeen. Jos meitä yhdistää sama ihminen, luulisi meilläkin olevan jotain yhteistä.
Ei se aina niinkään ole. Kaveri voi olla lapsuudesta tuttu tai vaikka jostain harrastuksesta. Siis esim jos sinä et pidä yhtään lätkästä mutta miehesi pitää, ei suhde siihen varmasti kaadu? Miehellä voi kuitenkin olla joku aivan lätkähullu kaveri, joka ei puhu mistään muusta kuin sm-liigasta ja nhl:llästä. En tiedä tuliko pointti nyt ihan selväksi...

Hyväksyn.
Mies tykkää tanssia ja siihen porukkaan kuuluu naisia. Miehellä muutenkin naiskamuja. Pitääpä mielen virkeänä kun mä täällä kotona harvemmin muistutan miss universumia.
Olen myös huomannut vuosien saatossa ettei naisista ole mitään haittaa eikä ne vie aikaa pois minulta. Siinä ne siis menee kuin miehetkin. Parhaat kamut miehellä silti miehiä ja niihin sitä aikaa sitten menee jos johonkin.

Tiedonhaluinen
Varmasti kaikki,tai lähes kaikki haukkuvat miestään joskus.Minulta ei mene ainakaan mene läpi,jos joku väittää,ETTEI KOSKAAN hauku miestään.Eihän sais,ja vähentänyt olenkin,mutta ei minusta ne naiskaverit silti sais niin kovia pultteja ottaa,jos erehdyksessä haukun miestäni.Ja hehän ovat kavereita,eihän mies heidän kanssa käyttäydy samoin kuin seurustelukumppaninsa kanssa.Tai ei ainakaan pitäisi käyttäytyä!

Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja no:
En varmaankaan olisi pidemmässä suhteessa ihmisen kanssa, jonka ystävien kanssa en tulisi toimeen. Jos meitä yhdistää sama ihminen, luulisi meilläkin olevan jotain yhteistä.
Ei se aina niinkään ole. Kaveri voi olla lapsuudesta tuttu tai vaikka jostain harrastuksesta. Siis esim jos sinä et pidä yhtään lätkästä mutta miehesi pitää, ei suhde siihen varmasti kaadu? Miehellä voi kuitenkin olla joku aivan lätkähullu kaveri, joka ei puhu mistään muusta kuin sm-liigasta ja nhl:llästä. En tiedä tuliko pointti nyt ihan selväksi...
Harva ihminen on niin yksiuloitteinen, että elämä junnaa yhden asian ympärillä. Mutta jos viedään tuota sinun ajatustasi eteenpäin, niin en ottaisi miestä, jonka poliittinen ideologia tai elämänkatsomuksellinen vakaumus eroaisi omastani radikaalisti. On täten vaikea nähdä sellaisella miehellä olevan ystäviä, jotka olisivat aivan toista ääripäätä TAI eivät tulisi toimeen ihmisen kanssa, joka edustaa jotain muuta kuin he itse.

On vaikea keksiä keskustelunaihetta, josta en olisi kiinnostunut tai josta en voisi sanoa mitään.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tiedonhaluinen:
Varmasti kaikki,tai lähes kaikki haukkuvat miestään joskus.Minulta ei mene ainakaan mene läpi,jos joku väittää,ETTEI KOSKAAN hauku miestään.Eihän sais,ja vähentänyt olenkin,mutta ei minusta ne naiskaverit silti sais niin kovia pultteja ottaa,jos erehdyksessä haukun miestäni.Ja hehän ovat kavereita,eihän mies heidän kanssa käyttäydy samoin kuin seurustelukumppaninsa kanssa.Tai ei ainakaan pitäisi käyttäytyä!
No se riippuuki kelle haukkuu; Miksi mä haukkusin miehen kavereille? Omille parhaille ystäville voin avautua, mutta antaa mielestäni juntin kuvan ihmisestä joka kailottaa ympäriinsä kuinka paska mies on

Kritisoin toki miestäni hänelle itselleen joskus. Mutta en koskaan saa mitään kohtausta, jossa alkaisin sättimään miestä jollekin muulle. Muutenkin on sovittu, että julkisesti ei toista haukuta.

Mä en nyt tajua sinua yhtään. Miksi haukut miestäsi hänen kavereilleen? Haukutko aiheesta vai huvin vuoksi?
Ja sitten se asia, etten kyllä koskaan hauku miestäni. Voin toki hänelle itselleen tai läheiselle ystävälleni sanoa asiasta jos joku asia on mennyt mielestäni väärin, mutta en IKINÄ hauku miestäni. Hän on mun rakas ja kunnioitan ja arvostan häntä suuresti.

No hei, jos on pakko haukkua, niin hauku OMILLE kavereillesi, älä miehen kavereille. Se, että sä haukut miestäsi sen kavereille asettaa ne todella kiusalliseen tilanteeseen, ja sä nolaat itsesi.

Tietenkin hyväksyn. Enkä ymmärrä miksi se vaatisi perusteluja sillä eikö se nyt ole päivän selvä asia että ihmisellä saa olla ystäviä oli hän sitten naimisissa tai ei. Eikä ystävien sukupuolella ole mitään väliä.

No en mä ainakaan hauku!

Ihan tosi, jos mua joku miehessä ärsyttää, mä puhun siitä sen kanssa, enkä ala haukkumaan miestä muille ihmisille :eek:
Musta on todella törkeetä haukkua kumppaniaan selän takana. Oli se kuulija sit kuka tahansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
No en mä ainakaan hauku!

Ihan tosi, jos mua joku miehessä ärsyttää, mä puhun siitä sen kanssa, enkä ala haukkumaan miestä muille ihmisille :eek:
Musta on todella törkeetä haukkua kumppaniaan selän takana. Oli se kuulija sit kuka tahansa.
Erittäin samaa mieltä. Mua ärsyttää suunnattomasti ihmiset jotka parjaavat kumppaniaan muiden kuullen tai selän takana. Varsinkin jos se on toistuvaa. Kyllä siinä pojot nousee sen haukutun suhteen, ei suinkaan sen haukkujan...

vieras
Mun miehellä ei ole muita naispuolisia ystäviä kuin meidän yhteiset kaverit, jotka ovat kaikki parisuhteessa. Vaikea siis sanoa, että hyväksyisinkö tai muuten tilanteeseen suhtautuisin, jos niitä "omia" naispuolisia ystäviä hänellä olisi.

papukaijan ruokottomat puheet
Entä tapaatteko itse näitä naiskamuja?Mie en välittäis,kun olen hankala luonteeltani,ja oman sukupuoleni kanssa menee "sukset helposti ristiin".Sekä en jaksais sitä tappelua,jos erehdyn heidän kuullensa haukkumaan miestäni,ja he"syöksyvät"kimppuuni häntä puolustaessaan.(Kirjaimellisesti vain kimppuun).
Sä et taida olla ihan viisas? Jos on tarvetta haukkua, niin vaikkapa harmaana palstalla tai omille kavereille, mutta miesten kavereille haukkuminen kuulostaa lähinnä omaan jalkaan ampumiselta; paitsi, jos olet haastamassa riitaa.

huh
Alkuperäinen kirjoittaja papukaijan ruokottomat puheet:
Entä tapaatteko itse näitä naiskamuja?Mie en välittäis,kun olen hankala luonteeltani,ja oman sukupuoleni kanssa menee "sukset helposti ristiin".Sekä en jaksais sitä tappelua,jos erehdyn heidän kuullensa haukkumaan miestäni,ja he"syöksyvät"kimppuuni häntä puolustaessaan.(Kirjaimellisesti vain kimppuun).
Sä et taida olla ihan viisas? Jos on tarvetta haukkua, niin vaikkapa harmaana palstalla tai omille kavereille, mutta miesten kavereille haukkuminen kuulostaa lähinnä omaan jalkaan ampumiselta; paitsi, jos olet haastamassa riitaa.
Ja tällöin käy niin, että kaverit haluavat "pelastaa" kaverinsa tollaselta huuhkajalta; Tooosi iso moka

sama
Harva ihminen on niin yksiuloitteinen, että elämä junnaa yhden asian ympärillä. Mutta jos viedään tuota sinun ajatustasi eteenpäin, niin en ottaisi miestä, jonka poliittinen ideologia tai elämänkatsomuksellinen vakaumus eroaisi omastani radikaalisti. On täten vaikea nähdä sellaisella miehellä olevan ystäviä, jotka olisivat aivan toista ääripäätä TAI eivät tulisi toimeen ihmisen kanssa, joka edustaa jotain muuta kuin he itse.

On vaikea keksiä keskustelunaihetta, josta en olisi kiinnostunut tai josta en voisi sanoa mitään.
Kyse ei ollut elämänkatsomuksesta tai poliittisesta kannasta, sitä en yhtään ajanut takaa. Enkä sitä, että sinä ja miehesi eroaisitte kovin toisistanne.

Yritän selittää uudemman kerran;
Miehellä on lapsuudeystävä jonka kanssa pienenä ampuivat ritsoilla. Kaverisuhde säilyi vaikka jo teini-iässä elämät ottivat eri suunnat. Mies meni lukioon ja yliopiistoon ja luki juristiksi, kun taas kaverista tuli nuorisorikollinen ja joutui linnaan. Aikuisiällä mies ja kaveri pitävät vieläkin yhtä, mies ajaa kaverinsa asiaa oikeudessa, kun kaveri on listinyt naapurin maahanmuuttaja-Muhammedin. Oikiksessa mies tapasi naisen, pasifistin ja ihmisoikeus työtä tekevän tulevan vaimonsa.
Esim tässä tilanteessa voisi kuvitella, ettei yhteistä säveltä kaverin ja vaimon välillä löydy, vaikka suhde olisikin miehen ja naisen välillä hyvä...?

Alkuperäinen kirjoittaja Outo tyttö:
Totta kai tapaan. Miehen paras ystävä on nainen ja hän on lapsemme kummi.
Samoin meillä :D

Tiedonhaluinen

[/quote]
[/quote]

Mulla on kyllä joo persoonallisuushäiriö.Se just vaikeuttaa minulla ihmissuhteissa pärjäämistä.

hyväksyisin mutta hällä ei ole. se ainoa naispuolinen ystävä jonka kanssa piti yhteyttä ja tapaili oli tabu kysellä.en tiedä miksi. mulla ei ainakaan saa olla miespuolisia ystäviä,kaverit joita en juuri näe hyväksyy pitkin hampain. on liian mustasukkainen vaikkei mitään pettämisiä ole ollut vaan entisiä huonoja kokemuksia joista minä saan sit kärsiä

Tiedonhaluinen

[/quote]
[/quote]

Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:
hyväksyisin mutta hällä ei ole. se ainoa naispuolinen ystävä jonka kanssa piti yhteyttä ja tapaili oli tabu kysellä.en tiedä miksi. mulla ei ainakaan saa olla miespuolisia ystäviä,kaverit joita en juuri näe hyväksyy pitkin hampain. on liian mustasukkainen vaikkei mitään pettämisiä ole ollut vaan entisiä huonoja kokemuksia joista minä saan sit kärsiä
Miten sä voit elää tuollaisessa suhteessa? Eikö sulla ole itsekunnioitusta ja itsenäisyyttä ollenkaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Outo tyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:
Miten sä voit elää tuollaisessa suhteessa? Eikö sulla ole itsekunnioitusta ja itsenäisyyttä ollenkaan?
en ole heti jättämässä miestä jos asioita voi hoitaa ulkopuolisin avuin.itsenäisyyteni olen pitäny siitäkin huolimatta

Yhteistyössä