Kuinka moni EI ole ikinä liftannut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lähdet varmasti sitten myös kenen tahansa vieraan ihmisen mukaan, hänen kotiinsa, minne tahansa. Hyvin moni ihminen on kuollut tai raiskattu sen vuoksi, että on lähtenyt vieraan henkilön kotiin tai autoon, mm. yksi sukulaiseni kuoli tällä tavoin, että lähti (tai että hänet pakotettiin/painostetiin lähtemään, eipä ole täällä enää kertomassa mitä tapahtui) vieraan henkilön kotiin. Iltapäivällä kannettiin sitten ruumispaareilla sieltä pois.

Näin ei olisi käynyt, jos ei olisi lähtenyt vieraan mukaan. Siitä on kyse, erilaisten riskien minimoimisesta.

No en kenen tahansa mukaan, mutta periaatteessa vastaus kysymykseesi on kyllä. Ja mulla on olult erittäin tapahtumarikas ja hauska elämä. Olen heittäytyjä ja jos huvittaa niin voin lähteä tunnin varoitusajalla vaikka viikoksi etelään tai soittaa kaverille, että lähdetään Turkuun, Poriin, Seinäjoelle nyt ja sit me lähdetään.

Ikävää, että sun sukulaiselle on käynyt noin. Ne on kuitenkin hyvin harvinaisia yksittäistapauksia, mutta toki on hyvä pitää mielessä, että tässä maailmassa kaikki ihmiset eivät ole terveitä.

Summa summarum, mun elämä ei perustu riskien minimoimiselle, mä otan riskejä tietoisesti ja välillä myös tiedostamattani. Ja joo, olen yh-äiti ja vastuussa lapsistani. Mitäs jos mulle kävis jotain ;) Niinpä, meinasin kerran joutua lähes ammutuksi, työmatkalla keskellä kirkasta päivää.

Kiltti olen ollut/olen. Festareilla en ole ollut, mutta olen bileissä humalassa tanssinut biljardipöydän päällä ehkä 16-17-vuotiaana ja pari vuotta sitten oksensin kännissä taksiin. Lintsannut olen muutaman kerran.

No näin se puhtoinen kuva murtuu... No ei siinä mitään, en muuttanut kuvaasi sinusta mitenkään negatiivisempaan suuntaan. Semmosta sattuu. Mites muuten nykyään, käytätkö alkoholia ja miten ja kuinka paljon? Mites tupakka, oletko maistanut?

[QUOTE="Neilee";27273700]No en kenen tahansa mukaan, mutta periaatteessa vastaus kysymykseesi on kyllä. Ja mulla on olult erittäin tapahtumarikas ja hauska elämä. Olen heittäytyjä ja jos huvittaa niin voin lähteä tunnin varoitusajalla vaikka viikoksi etelään tai soittaa kaverille, että lähdetään Turkuun, Poriin, Seinäjoelle nyt ja sit me lähdetään.

Ikävää, että sun sukulaiselle on käynyt noin. Ne on kuitenkin hyvin harvinaisia yksittäistapauksia, mutta toki on hyvä pitää mielessä, että tässä maailmassa kaikki ihmiset eivät ole terveitä.

Summa summarum, mun elämä ei perustu riskien minimoimiselle, mä otan riskejä tietoisesti ja välillä myös tiedostamattani. Ja joo, olen yh-äiti ja vastuussa lapsistani. Mitäs jos mulle kävis jotain ;) Niinpä, meinasin kerran joutua lähes ammutuksi, työmatkalla keskellä kirkasta päivää.[/QUOTE]

Mikä noista tekee turvattomia? Tai voi kysyä, että jos ei liftaa eikä lähde vieraiden koteihin, niin sekö tekee ihmisestä jotenkin pelokkaan ja sellaisen, ettei voi koskaan lähteä minnekään? Minä ainakin olen pärjännyt hyvin ilman, että on pitänyt lähteä ventovieraiden kyytiin (paitsi ne muutamat kerrat, mutten silloinkaan ollut yksin) ja matkoillekin olen yleensä lähtenyt ihan lyhyellä varoitusajalla.

[QUOTE="...";27273670]Tytsi, potki sä oikeasti tehnyt mitään?! Ainakaan mitään hauskaa, missä olis pieni riski tai vaikka vähän typerääkin. Ketä varten sä pyrit olemaan noin "kunnollinen"? Sulla jää elämä elämättä.[/QUOTE]

Mun mielestä liftaaminen on yksinkertaisesti typerää. Samoin kuin humalaisen kyytiin meneminen. En leiki hengelläni ihan syyttä suotta. Hauskaa mun elämä sen sijaan on/on ollut ja itseäni varten elän. :)

• Tykkää
Reactions: Akaatti
[QUOTE="Neilee";27273700]No en kenen tahansa mukaan, mutta periaatteessa vastaus kysymykseesi on kyllä. Ja mulla on olult erittäin tapahtumarikas ja hauska elämä. Olen heittäytyjä ja jos huvittaa niin voin lähteä tunnin varoitusajalla vaikka viikoksi etelään tai soittaa kaverille, että lähdetään Turkuun, Poriin, Seinäjoelle nyt ja sit me lähdetään.

Summa summarum, mun elämä ei perustu riskien minimoimiselle, mä otan riskejä tietoisesti ja välillä myös tiedostamattani. Ja joo, olen yh-äiti ja vastuussa lapsistani. Mitäs jos mulle kävis jotain ;) Niinpä, meinasin kerran joutua lähes ammutuksi, työmatkalla keskellä kirkasta päivää.[/QUOTE]

Okei, onneksi olkoon, sun elämä on varmasti tällä hetkellä tapahtumarikasta kuten esim. minun äitini elämä oli nuoruusvuosinaan. Toivottavasti sulle ei tapahdu jatkossakaan mitään pahaa, vaikka pahuus on niin yleistynyt, että ei voida enää verrata meidän vanhempien nuoruuskokeiluita omiimme.

No näin se puhtoinen kuva murtuu... No ei siinä mitään, en muuttanut kuvaasi sinusta mitenkään negatiivisempaan suuntaan. Semmosta sattuu. Mites muuten nykyään, käytätkö alkoholia ja miten ja kuinka paljon? Mites tupakka, oletko maistanut?

En mä noita sen kummempia häpeä. Se tanssiminen oli hauskaa ja oksentaminen inhimillinen vahinko. Mun mielestä alkoholin käyttö silloin tällöin on ihan ok. 16-vuotiaasta asti olen juonut toisinaan. Max 1-2 kertaa kuussa tosin aina. Nykyään en jaksa edes joka kuukausi. Tupakkaa en ole maistanut enkä maista. :)

[QUOTE="vieras";27273704]Haha, mikä vitsi! Tytsin elämän "rajuin" kokemus on ollut kulmakarvojen nyppiminen! :D[/QUOTE]

Enkä edes nyppiny ite. :D Kerran on tääkin vaan tapahtunu. Piti jääpussilla puuduttaa. :D Voiskin hiukan nyppiä taas.

Mikä noista tekee turvattomia? Tai voi kysyä, että jos ei liftaa eikä lähde vieraiden koteihin, niin sekö tekee ihmisestä jotenkin pelokkaan ja sellaisen, ettei voi koskaan lähteä minnekään? Minä ainakin olen pärjännyt hyvin ilman, että on pitänyt lähteä ventovieraiden kyytiin (paitsi ne muutamat kerrat, mutten silloinkaan ollut yksin) ja matkoillekin olen yleensä lähtenyt ihan lyhyellä varoitusajalla.

Ei äkkilähteminen olekaan turvatonta, koetin sillä vain selittää elämänasennettani eli en kummemmin suunnittele tai mieti tollaisia asioita vaan voin yhtäkkiä vain toteuttaa jotain, mikä tuntuu sillä hetkellä kivalta. Esimerkkinä liftasin kaverini kanssa eräs ilta Hankoon, kun Helsinki alkoi kyllästyttää.

Ja vastaus tohon sun tokaan kysymykseen on ei :)

[QUOTE="vieras";27273733]Siis, eikö kenenkään mielestä nämä tytsin jutut ole selviä provoja? Vai onko tämä joku inside mitäs nyt -läppä?[/QUOTE]

Mä kirjoitan palstalle vain todellisia asioita. :)

• Tykkää
Sinä olet pelossasi neuroottinen. Elät kauhumaailmassa. Hae oikeesti hoita ja lopeta Alibin tapitus. Puistatus! Tiesitkö, että moisista maailmankuvista moni murhaajakin nousee?

Usein Akaatti on kyllä turhan neuroottinen (kuten minäkin), mutta tästä liftausasiasta olen samaa mieltä. Mielestäni on myös liikaa riskinottoa mm. lähteä baarista tuntemattoman mukaan, mistä poliisitkin ovat monesti julkisesti varoittaneet.

• Tykkää
Okei, onneksi olkoon, sun elämä on varmasti tällä hetkellä tapahtumarikasta kuten esim. minun äitini elämä oli nuoruusvuosinaan. Toivottavasti sulle ei tapahdu jatkossakaan mitään pahaa, vaikka pahuus on niin yleistynyt, että ei voida enää verrata meidän vanhempien nuoruuskokeiluita omiimme.

Minkä ikäinen sä olet? Sitä vaan, että arvelen, että olen enemmän sun äitisi ikiä kuin sun kanssa samaa ikäluokkaa :)

Liftasin ekan kerran 22 vuotta sitten. Ja otan myös itse nykyään liftareita kyytiin, jos autoon mahtuu, lapset kun nykyään on yleensä kyydissä.

Usein Akaatti on kyllä turhan neuroottinen (kuten minäkin), mutta tästä liftausasiasta olen samaa mieltä. Mielestäni on myös liikaa riskinottoa mm. lähteä baarista tuntemattoman mukaan, mistä poliisitkin ovat monesti julkisesti varoittaneet.

Niin, elämänsä voi elää äitin ja isin helmoissa ja perheen kanssa saunoessa, TAI oikeasti kokienkin jotain. Kokemuksissa vaan on RISKEJÄ, joten onhan se kovin pelottavaa. :headwall:

En ole koskaan liftannut, en uskaltaisi. Ehkä jossain Suomen kaltaisessa turvallisessa maassa se voisi olla mahdollista mutta monissa maissa se on vaarallisuuden takia lainvastaista. Tietysti silloin voisi yrittää liftata jos oikeasti olisi joku hätätapaus kyseessä mutta normitilanteessa en liftaisi enkä myöskään uskaltaisi ottaa liftaria kyytiin.

[QUOTE="Neilee";27273750]Minkä ikäinen sä olet? Sitä vaan, että arvelen, että olen enemmän sun äitisi ikiä kuin sun kanssa samaa ikäluokkaa :)

Liftasin ekan kerran 22 vuotta sitten. Ja otan myös itse nykyään liftareita kyytiin, jos autoon mahtuu, lapset kun nykyään on yleensä kyydissä.[/QUOTE]

Joo, niin ilmeisesti oletkin. Sain vaan tuosta tekstistä sellaisen käsityksen, että itse liftaat edelleen...

Mutta tosiaan kun ilmeisesti äitini kanssa samaa ikäluokkaa olet, sehän oli teille ihan normaalia. Meitä tämän polven lapsia on peloteltu liialla tiedonkululla niin tarpeeksi, että masokisti nousee tuntemattoman kyytiin enää.

Niin, elämänsä voi elää äitin ja isin helmoissa ja perheen kanssa saunoessa, TAI oikeasti kokienkin jotain. Kokemuksissa vaan on RISKEJÄ, joten onhan se kovin pelottavaa. :headwall:

Mikä sä olet määrittämään, mikä on kokemus kellekin? :D Aika itseriittoinen asenne. Mun mielestä kypsään, järkevään ja terveeseen käytökseen kuuluu tiettyjen riskien välttäminen (älä jätä baarissa juomaa vartioimatta, älä mene kännissä rattiin, älä mene yöllä humalassa vieraan miehen asuntoon jne.) Missä se raja sun mielestä sitten kulkee? Musta on tosi ristiriitaista, että raiskauksen uhriksi joutunutta naista aina syyllistetään, jos on mennyt tuntemattoman kotiin, mutta yhtäkkiä se onkin säälittävää, jos niin EI tee? :O Mä en ole menettänyt mielestäni mitään sillä, etten ole kokenut väkivaltaa tms.

• Tykkää
Joo, niin ilmeisesti oletkin. Sain vaan tuosta tekstistä sellaisen käsityksen, että itse liftaat edelleen...

Mutta tosiaan kun ilmeisesti äitini kanssa samaa ikäluokkaa olet, sehän oli teille ihan normaalia. Meitä tämän polven lapsia on peloteltu liialla tiedonkululla niin tarpeeksi, että masokisti nousee tuntemattoman kyytiin enää.

No liftaan vieläkin, mutta harvoin.

En pidä kaikkien asioiden hysterisoimisesta ja siitä, että meiltä on katoamassa normaali kanssakäyminen kanssaihmisten kanssa isoksi osaksi siksi, että media revittää nykyään aivan sekopäisenä aina jotain yksittäistapauksia, jos jotain sattuu.

Ihan kuin kaikki olisivat unohtaneet että 99,9 % meistä ihmisistä on ihan tavallisia normaaleja ja turvallisia ihmisiä. Mä ainakin luotan edelleen muihin. Olen myös hulluja kohdannut ja ollut monenlaisissa tilanteissa. Niistäkään mikään ei ole päättänyt onneksi huonosti, omalla käytöksellä kun voi usein vaikuttaa.

Vastaa sinä ensin tuolla ekasivulla esittämääni kysymykseen.

En vastaa. Mulla ei ole mitään velvollisuutta kertoa minun ja muiden yksityisasioita palstalle sen enempää kuin sattuu huvittamaan. Ei siltikään vaikka joku kokisi oikeudekseen niin tehdä. Kunnioitan omaani ja mm. ninaTT:n yksityisyyttä enkä vastaa uteluihin. Piste.

• Tykkää
Reactions: Anatolia

Yhteistyössä