Kuinka monet shortsit ja t-paidat lapsillanne on kesäksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a..p alottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a..p alottaja

Vieras
Tai muu kesävaatetus :) Siivosin äsken pojan huonetta ja huomasin, että jokunen t-paita on taas tullut ostettua, äkkiseltään laskettuna kaapissa on 35 t-paitaa (sisältäen myös hihattomat topit). Shorteseja ei ihan noin monia ole, ainakin luulisin niin :D

Meillä enemmän mekkoja,hiukan ehkä överiksi tällä mammalla mennyt mutta niitä on 25kpl.
Mutta eihän tytöllä voi olla liikaa mekkoja....:D
Lisäksi toppeja,t-paitoja,paitapuseroita,pari hametta ja muutamat caprit.

[QUOTE="vieras";23763308]Meillä enemmän mekkoja,hiukan ehkä överiksi tällä mammalla mennyt mutta niitä on 25kpl.
Mutta eihän tytöllä voi olla liikaa mekkoja....:D
Lisäksi toppeja,t-paitoja,paitapuseroita,pari hametta ja muutamat caprit.[/QUOTE]

Mä perustelenkin vaatteiden ostoani niin, että jos mulla olisi tyttö niin meillä olisi tämän lisäksi vielä hameet+mekot+caprit :D

Mun tarvii mennä kesävaateostoksille kun tytöllä on 2 shortsit, 8 t-paitaa ja joku 8 mekkoa. Tarvii ostaa shortseja sekä lyhythihaisia paitoja muutamat.

ainiin ja muutamat caprit on myös kaapissa :)

En mä ole laskenut. T-paitoja on varmaan parikymmentä eli liikaa, sortseja taas vähän naftisti, oisiko neljät?

Tytöllä on hametta ja mekkoa tarpeeksi, olisiko yhteensä kymmenen plus t-paidast.

kahdella yhteinen vaatekaappi, just ostin kirpparilta paitoja kun halvalla sain, nyt on molemmille jotain 6 kpl t-paitoja. Pitäs hankkia lisää, niitä on tosi vähän tuonikäisille. Shotseja muutamat viimekesäiset, niitä aion ostaa lisää kuhan tulis vastaan edullisia ja pehmoisia. Nykyisin kaupasta löytyy vaan jotain ns kovaa kangasta olevia shortseja, taatusti hiostaa. Ompelen itse jos ei löydy pehmoisia.

kahdella yhteinen vaatekaappi, just ostin kirpparilta paitoja kun halvalla sain, nyt on molemmille jotain 6 kpl t-paitoja. Pitäs hankkia lisää, niitä on tosi vähän tuonikäisille. Shotseja muutamat viimekesäiset, niitä aion ostaa lisää kuhan tulis vastaan edullisia ja pehmoisia. Nykyisin kaupasta löytyy vaan jotain ns kovaa kangasta olevia shortseja, taatusti hiostaa. Ompelen itse jos ei löydy pehmoisia.

Kiitos vinkistä. Minäkin pojalle pehmeitä mukavia shortseja olen kaipaillut, mutta tietysti ne saa parhaiten itse ompelemalla. Saumuri suhaamaan vaan... Miksiköhän kaupoissa pojille ei voi olla mukavan tuntuisia vaatteita? Tytöille kyllä on pehmeitä trikoohousuja...

En ole laskenut. Esikoisella huomattavasti vähemmän kuin kuopuksella. Kuopus on sellaista aktiivista ja sottaavaa sorttia, vaikka onkin jo koululainen. Esikoinen pitää vaatteensa siistimmin. Jos heitetään veikkaus niin esikoisella ehkä 7-10 t-paitaa ja kolmet shortsit, kuopuksella 10 shortsit ja 15 t-paitaa. Uusia olen ostanut molemmille vain kahdet kumpiakin, viimekesäiset menivät vielä suurelta osin.

aika monta t-paitaa on. en ole laskenut. Sorsseja ei taida kaikilla edes olla, vai pitääkö mun pakottaa esim tuo 10v pukemaan sortsit jos ei niistä tykkää.

Teillä ei varmaan siellä ole ihan samanlaisia kelejä kuin meillä täällä etelämmässä, ainakaan yhtä pitkään? Jos lämpöhalvaus uhkaisi, voisin pakottaa lapseni laittaa kevyemmät vaatteet. Ainakin oletan, ettei kovin moni 10v poika pidä mekkoa?

Tytöllä on parikymmenta mekkoa, saman verran paitoja, kuin myös toppeja, ja oisko sellaset 10-15 caprit. Hameita ehkä sellaset 10 kpl. Shortseja ei ollenkaan, kun ei halua käyttää.

Pojalla on niin paljon lyhythihasia, etten voi ees laskea, mutta veikkaan että reilusti yli 70kpl kuitenkin. Kiva kun on shoppailuholisti mutsi, ja 3 tätiä :D
Shortseja ei ollenkaan, mutta hankin kesää varten sellasia ihan ohuita pellavahoussuja ja capreja. On niin raisu tapaus että edes se pieni pellavapala polven päällä tuo ees himpun mielenrauhaa..

Teillä ei varmaan siellä ole ihan samanlaisia kelejä kuin meillä täällä etelämmässä, ainakaan yhtä pitkään? Jos lämpöhalvaus uhkaisi, voisin pakottaa lapseni laittaa kevyemmät vaatteet. Ainakin oletan, ettei kovin moni 10v poika pidä mekkoa?

voi kuule oli täällä viime kesänikin +30 astetta auringossa, joten kyllä täälläkin ihan lömpöä rittää...

Ei kovinkaan monet, pitäisi ostaa jotain lisää. Kolmet shortsit taitaa olla, t-paitoja ehkä pari, yksi hihaton paita, kuusi lyhythihaista bodya, kaksi hihatonta bodya. Poika on vasta 1v, joten ei nyt ihan hirveesti aurinkoakaan saisi saada.

Ihan kauheita määriä joillakin vaatteita. :D Onpahan valinnanvaraa.

Viimeksi muokattu:
Ihan kauheita määriä joillakin vaatteita. :D Onpahan valinnanvaraa.

Päiväkotiin pitää laittaa lämpösellä ilmalla kahdet t-paidat ja kahdet shortsit, jotka kyllä taatusti ovat päivän jälkeen likaiset. Ja kolmannet parit ovat siellä vielä varalla... Vaihtoehdot ovat siis paljon vaatteita tai pyykkäämistä alituiseen. Minähän en pyykkikonetta pyöritä parin vaatekappaleen takia.

Ja en kiellä, etteikö olisi mukavaa vaihdella vaatteita. Tosin olisin kyllä halunnut ostaa vähän enemmän kauden vaatteita nyt keväällä tulevaksi kesäksi, mutta pihkura kun viime vuotiset mahtuu vielä. Joudun odottamaan alea ja varautumaan ensi kesään vasta. Ai niin, minusta kaupoissa on erittäin paljon trikoisia shortseja pojille. Meillä on niitä ehottomasti enemmän kuin farkkushortseja/siistejä kauppashortseja.

Huppista. On paljon vaatetta useimmilla kun kymmenistä puhutaan. Tytöllä ei taida olla vielä yksiäkään sopivia sortseja ellei jotkut viime vuotiset mene. Caprimittaisia leggingsejä on parit. T-paitoja on oikeaa kokoa varmaan 5 eli niitä täyty ostaa lisää. Tuplamäärä on niitä, jotka alkaa olla pieneksi jääneitä, on osaa pidetty ympäri vuoden aluspaitana. Pari mekkoa on valmiina.

Eli eli... max. 2 sortsit vois ostaa, enempää ei tartte ja ehkä joku mekko vielä niiden teeppareiden lisäksi. That's it.

Meillä on pojalla (pikaisesti arvioiden):
- 15 kpl t-paitoja ja jotain 4 hihatonta
- 12 kpl shortseja

tytöllä:
-12 kpl t-paitoja ja 6 hihatonta
- 15 kpl tunikoita ja mekkoja

Olen yrittänyt välttää tätä hamstraamista, mutta kun kirpputoreilla on ihanuuksia parilla eurolla ja alrekeissä on -50 tai -70 prossan alet niin lähtee käsistä. Tosin meillä "kallis" t-paita on maksanut ehkä 10 eur ja suurin osa noista 1-5 eur/kpl. Voisinhan hyvin ostaa mekkojakin täyteen hintaan (10-20 eur), kirpputoreilta olen saanut 1-3 eur/kpl. Ja lumppuja en ole ostanut eli saan vaatteet vielä nätteinä kierrätykseen (totta kai jokunen menee käyttökelvottomaksi).

Miten teillä on tilaa kaikille noille vaatteille?
Meillä on kolme lasta ja 91 neliötä ja yritän parhaani mukaan pitää kaapit ja lipastot järjestyksessä. Meillä on keskimäärin tytöillä:
-8 t-paitaa, 4 shortsit ja muutama puolihame
- ehkä 3 kesätunikaa ja kolme mekkoa joita voi kesällä käyttää
Pojalla on reilut 10 t-paitaa ja 6 housut
Meillä pestään joka päivä pyykkiä ja hyvin on aina pärjätty.

Kiitos vinkistä. Minäkin pojalle pehmeitä mukavia shortseja olen kaipaillut, mutta tietysti ne saa parhaiten itse ompelemalla. Saumuri suhaamaan vaan... Miksiköhän kaupoissa pojille ei voi olla mukavan tuntuisia vaatteita? Tytöille kyllä on pehmeitä trikoohousuja...

No onhan noita, pehmeitäkin shortseja esim h&m:llä on trikoo tai collegekankaasta ja ei maksa kuin jotain 9€. Samoin ihan marketista löytyy.

Nyt on aika surkea tilanne kun on kasvanu ulos melkein kaikista. Tänään hain kirpulta sille kaksi t-paitaa ja parit collarit. Shortseja, paitoja jne toi 3v kyl tarvii vielä ja täytyy metsästää. Kova rymyämään ulkona joten pyykkiä tulee kesällä kiitettävästi ja ostan niin että on mistä ottaa vaihtoon.

Yhteistyössä