Kuinka monen mies ei tiedä lapsensa hoitoaikoja?

Heräsipä tässä kysymys, että kuinka monen mies ei tiedä lapsensa hoitoaikaa päiväkodissa/perhepäivähoitajalla?

Ja nyt siis kyseessä saman katon asuvat. Eronneet etäisät eivät välttämättä tiedäkkään välttämättä.

Tuli siis tällainen mieleeni, kun mieheni ei tiedä lapsensa hoitoaikoja, kun ei koskaan "ehdi" viemään lasta hoitoon.
 
"vieras"
sanotaan näin päin, että meillä tiesi aikanaan aina, koska lapset meni hoitoon siten että
viimeisenä töihin lähtevä vei, ja ekana pois pääsevä haki, joten siitä oli taulukkoa jääkaapin ovessa aina.
Mä olin se , joka unohteli mitä oli ilmoitettu..
 
[QUOTE="Vieras";28804681]No ei kai se sun miehes mitään hoitoaikoja voikaan tietää, kun tekstarilla vaan ilmoittaa koska on poissa kotoa.[/QUOTE]

No niinpä, siksi haluaisinkin tietää, että onko tuo kovinkin yleistä miehiltä, että äidit hoitavat nuo lasten hoitoon viennit ja haut. Tuntuu, että taidan elää aika pskassa suhteessa:(
 
"..."
Minä päätän meillä hoitoajat ja laitan ne jääkaapin oveen. Siitä saa lukea tai olla lukematta. Minä myös yleensä vien ja haen lapset, koska hänellä ei ole mitään säännöllisiä työaikoja, enkä koskaan aamulla tiedä mihin aikaan hän tulee ja menee töihin ja kotiin. Mun mielestä tuo on aika pikkujuttu, enkä vaadi että pitäisikään tietää hoitoaikoja. Enemmän mua ketuttaa, ettei se tiedä esim. mitä lapsi osaa esim. puistoissa, mistä liukumäestä jo uskaltaa laskea, mikä on sille vaikeaa, mitä se pelkää, mitä ruokia se inhoaa, mistä se tykkää, mitä sen kanssa pitäis harjoitella jne.
 
"vieras"
Tietää. Mies kuskaa hoitoon aina, koska sillä on auto. Eli miehen työvuorojen mukaan on lapsi hoidossa. Joskus minä vien tai haen, ja siitä sovitaan vaan sitten yhdessä.
Joskus näitä juttuja lukiessa mietin, minkä ihmeen takia pitää tehä kaikki niin vaikeeks? Jos toista ei kiinnosta lapsi, sen hoito tai mitä se tekee ja mitä sille kuulu, mikä vanhempi se sellanen on?
 
tietää
Tietysti tietää, kun tietää mun vaihtelevat työaikansa ja omat työaikansa, kirjoittaa ne ylös kännykkäänsä. Meillä aina se, joka menee myöhempään töihin, vie lapset, ja se joka pääsee aiemmin, hakee ne.
 
[QUOTE="...";28804733]Minä päätän meillä hoitoajat ja laitan ne jääkaapin oveen. Siitä saa lukea tai olla lukematta. Minä myös yleensä vien ja haen lapset, koska hänellä ei ole mitään säännöllisiä työaikoja, enkä koskaan aamulla tiedä mihin aikaan hän tulee ja menee töihin ja kotiin. Mun mielestä tuo on aika pikkujuttu, enkä vaadi että pitäisikään tietää hoitoaikoja. Enemmän mua ketuttaa, ettei se tiedä esim. mitä lapsi osaa esim. puistoissa, mistä liukumäestä jo uskaltaa laskea, mikä on sille vaikeaa, mitä se pelkää, mitä ruokia se inhoaa, mistä se tykkää, mitä sen kanssa pitäis harjoitella jne.[/QUOTE]

Mies ei myöskään tiedä, eikä sitä kiinnosta, mitä kaikkea lapsi on oppinut, miten päivä hoidossa sujunut jne...eihän se osallistu edes mihinkään joulu/kevätjuhliin ym. Hämmästeli taannoin, että nuorimmainen on oppinut pyörällä ajamaan.
 
....
Mies ei myöskään tiedä, eikä sitä kiinnosta, mitä kaikkea lapsi on oppinut, miten päivä hoidossa sujunut jne...eihän se osallistu edes mihinkään joulu/kevätjuhliin ym. Hämmästeli taannoin, että nuorimmainen on oppinut pyörällä ajamaan.
No meillä kiinnostaa ehkä max kahden lauseen verran. Mutta olis täysin mahdotonta vaikka yrittää jutella jostain lapsea koskevasta huolesta tms. Olen jo kyllä luovuttanut, kasvatusvastuu on pääosin mulla ja siten myös huoli. Sitä ei kukaan mun kanssa jaa. Jos lapsilla on esim. jotain erityishaasteita vaikka kasvussa, niin minä yksin mietin niitä ja koen huolta ja vastuuta. Onhan tämä aika perseestä, mutta minkäs teet.
 
No niinpä, siksi haluaisinkin tietää, että onko tuo kovinkin yleistä miehiltä, että äidit hoitavat nuo lasten hoitoon viennit ja haut. Tuntuu, että taidan elää aika pskassa suhteessa:(
Toi kuulostaa nyt jotenkin siltä, että sinä ja lapsesi muodostatte perheen ja miehesi käy vaan joskus kotona nukkumassa/syömässä. Ei siinä mitään jos on kummallekin ihan ok, mutta muutoin aika yksinään näytät olevan vastuussa teiän perheestä ja lapsesta. Kannattaisi ottaa asia miehen kanssa puheeksi. Itse en jaksaisi tollasessa suhteessa kauaa olla, ellei kyseessä olisi joku väliaikainen juttu.

Muutenkin kuulostaa siltä, että perustat mielipiteitäsi liikaa muiden mielipiteisiin. Olet oikeutettu tunteisiisi ihan riippumatta siitä, johtuuko se jostain jonkun mielestä "normaalista" asiasta. Ja no teiän parisuhde ei kuulosta kovinkaan normaalilta noilta osin mitä olet kertonut, muustahan en voi tietää.
 
"vieras"
Tietää koska vie tai hakee useamman kerran viikossa lapsen tarhasta. Tosin vaikka olisi elämäntilanne sellainen että ei tekisikään noita hakuja itse niin 100% varmasti haluaisi tietää miten tarhassa menee ja hoitoajat jne.
 

Yhteistyössä